• <

Wynik wyszukiwania - "Hyundai Heavy Industries" - Wiadomości

Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk

Duńska firma poinformowała, że rodzime przedsiębiorstwo z branży energetycznej będzie aktywnym uczestnikiem sierpniowej uroczystości nadania nazwy nowego statku napędzanego ekologicznym metanolem. To kolejna jednostka w charakterystycznym kolorze określanym jako "blue maersk", która będzie realizować transport kontenerowy, będąc jednocześnie bezemisyjną i co za tym idzie przyjazną dla środowiska.
31.05.2024

Statek który uderzył w most w Baltimore miał wcześniej awarie? Są pierwsze wyniki śledztwa

Zbliża się moment odholowania kontenerowca M/V Dali z miejsca zawalenia się mostu Francis Scott Key. Wraz z postępem prac rozbiórkowych pojawiły się informacje dotyczące feralnego statku, na którym już wcześniej miały miejsce awarie systemów. To wadliwość urządzeń pokładowych miała odpowiadać za katastrofę, powodującej miliardowe straty dla żeglugi w Baltimore oraz śmierć sześciu osób.
16.05.2024

Kolejny etap programu "Orka" jednak dopiero od czerwca? Były rzecznik Agencji Uzbrojenia zdradza szczegóły

Od roku trwają wstępne konsultacje rynkowe w związku z "Orką", programem zakupu okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej. Z racji na znaczenie tego przedsięwzięcia dla sił morskich oraz stanu potencjału podwodnego formacji, jest to obecnie jeden z najbardziej komentowanych i kontrowersyjnych programów rozwojowych morskiego rodzaju sił zbrojnych.
30.04.2024

Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU

Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU w Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
25.04.2024

5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią

Japonia z flotą wartą 206,4 mld dolarów otwiera dziesiątkę państw z flotami o najwyższej wartości. ChRL z flotą o wartości ponad 204 mld zajmuje pozycję drugą. Kolejne trzy to: Grecja, Stany Zjednoczone i Singapur. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość aktywów i struktury własności czołowych flot uległy znacznym zmianom – informuje VesselsValue.
17.04.2024

Korea Południowa wciela do służby trzeci okręt podwodny serii KSS-III. Uroczystość z udziałem zagranicznych gości, w tym z Polski

Do służby w Marynarce Wojennej Korei Południowej wcielono okręt podwodny ROKS Shin Chae-ho (SS-086) z serii określanej KSS-III Batch-I. W uroczystości brało udział wielu gości reprezentujących kraje zaprzyjaźnione i potencjalnie zainteresowane zakupem podobnych jednostek. Wśród nich nie zabrakło Polaków z racji na współpracę zbrojeniową z Koreą Południową oraz program "Orka".
04.04.2024

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.
04.04.2024

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Dwie ofiary katastrofy dźwigu w porcie

Podczas prac nad wzmocnieniem nabrzeża w terminalu kontenerowym w południowokoreańskim Ulsan, doszło do katastrofy dźwigu. Zginęły dwie osoby, prace zostały zatrzymane.
29.03.2024

Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej

Stocznia Hyundai Heavy Industries (HHI) z siedzibą w Ulsan otrzymała w Peru zamówienie o wartości 462,9 mln dolarów na wspólną budowę czterech okrętów wojennych w lokalnej stoczni do 2029 roku. Jest to największy w historii eksport sprzętu obronnego do Ameryki Łacińskiej przez podmiot z Korei Południowej.
29.03.2024

Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność

Ochrzczony w styczniu tego roku kontenerowiec Ane Maersk zawinął do marokańskiego portu w Tanger Med nad Morzem Śródziemnym. Jednostka jest gotowa do przeładunków i dalszej działalności zgodnie z przeznaczeniem. Będąc obecnie największym statkiem transportującym kontenery, który jest zasilany ekologicznym metanolem, wpisuje się w działanie Maersk na rzecz dekarbonizacji żeglugi.
22.03.2024

FSRU dla Polski rekordowo drogi?

Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
15.03.2024

Okręty podwodne jako zadośćuczynienie Niemiec za II wojnę światową - pomysł genialny czy nierealny? (opinia)

Ogłoszone w ubiegłym roku prace w związku z pozyskaniem okrętu podwodnego w ramach programu „Orka” wywołują zarówno kontrowersje, jak i obawy. Aktualnie trwają wstępne konsultacje rynkowe, a są też nadzieje, że jeszcze w tym roku zostanie otwarty przetarg. W związku z potrzebą utrzymania zdolności podwodnych w prasie i mediach społecznościowych pojawiły się pomysły, by Polska otrzymała okręty w ramach... zadośćuczynienia za II wojnę światową od Niemiec.
15.02.2024

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol wyruszył w dziewiczy rejs

Ane Maersk, pierwszy na świecie oceaniczny kontenerowiec zasilany metanolem, rozpoczął swój dziewiczy rejs.
14.02.2024

Nowy, duży statek napędzany metanolem dla Maersk otrzymał nazwę. Trwa budowa "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
26.01.2024

Ponad połowa nowych duńskich statków gotowa na zielone paliwa

Według danych Danske Rederier, duńskiego stowarzyszenia zrzeszającego armatorów, ponad połowa statków zamówionych przez tamtejsze przedsiębiorstwa żeglugowe będzie mogła korzystać z ekologicznych paliw.
12.01.2024

Hanwha Ocean i Samsung Heavy Industries łączą siły, aby sprostać wyzwaniom portfela zamówień w branży stoczniowej

Jedne z największych stoczni w Korei Południowej zawarły umowę w zakresie współpracy przy budowie statków dla klientów. To sytuacja wyjątkowa w branży stoczniowej tego kraju, gdyż obie firmy rywalizowały w zakresie zwiększania portfela zamówień i zwiększania swojej pozycji.
05.01.2024

Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"

Południowokoreańska Administracja Przejęć Obronnych (Defense Acquisition Program Administration, DAPA) wybrała Hanwa Ocean jako głównego wykonawcę do budowy i dostarczenia kluczowych dla sił morskich państwa okrętów podwodnych z serii KSS-III Batch-II. Takie same są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
08.12.2023

Pierwszy duży kontenerowiec na metanol bliski ukończenia. Będzie pływać z Azji do Europy

Maersk ogłosił, że pierwszy duży kontenerowiec napędzany metanolem zostanie zwodowany jeszcze tej zimy i obsługiwać będzie trasę między Azją a Europą.
08.12.2023

Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją

Chińscy stoczniowcy w 2023 r. odnotowali 63% wzrost zamówień na nowe projekty. Tak wynika danych podanych przez CANSI za okres od stycznia do października. Chińscy stoczniowcy uzyskali zamówienia na 61,06 mln t w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. Innowacyjne promy z Chin i kontenerowce oraz masowce możemy oglądać w polskich portach prawie codziennie.
07.12.2023

"Orka" po koreańsku. Hanwha Ocean prezentuje KSS-III. To propozycja okrętu podwodnego dla Polski

Stoczniowy gigant z Korei Południowej, Hanwha Ocean zorganizował konferencję prasową, w trakcie której przedstawił polskim dziennikarzom propozycję dla polskiej Marynarki Wojennej. Była to także demonstracja aspiracji w zakresie współpracy z Polską w sektorze morskim. Zorganizowane w tym celu spotkanie było także okazją do zapoznania się z potencjałem stoczniowym firmy, wymianą doświadczeń oraz ofertą dla polskich władz.
30.11.2023

Orlen Trading Switzerland wyczarteruje supertankowiec Olympic Trophy do transportu wenezuelskiej ropy

Orlen Trading Switzerland poinformowała o wyczarterowaniu supertankowca Olympic Trophy klasy VLCC. Jednostka zostanie wykorzystana do odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, która trafi do kilku odbiorców. Jednym z nich prawdopodobnie będą Chiny.
24.11.2023

Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków do nowych statków przewożących gaz

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla pięciu nowych bardzo dużych jednostek przewożących gaz propan-butan, które zostaną zbudowane na stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej. Zamówienie u Wärtsilä zostało zarejestrowane w trzecim kwartale 2023 roku.
08.11.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Kluczowy test zanurzeniowy okrętu podwodnego budowanego przez koncern Navantia, oferenta w ramach programu "Orka"

Przyszły nabytek Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española), S-81 Isaac Peral, przechodzi końcowe testy przed przekazaniem zamawiającemu. W związku z tym czekał go jeden z najważniejszych, czyli zanurzenie się na testową głębokość 460 metrów. To okazja do sprawdzenia, jak okręt podwodny radzi sobie w ramach wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
23.10.2023

Metanol w natarciu. Maersk już bliski pierwszego dużego metanolowego kontenerowca

Zaledwie kilkadziesiąt dni po chrzcie pierwszego na świecie kontenerowca, który może korzystać z zielonego metanolu w charakterze paliwa, Maersk robi kolejny krok w kierunku upowszechnienia tego rodzaju napędu. Pierwszy na świecie duży kontenerowiec na metanol został zwodowany.
17.10.2023

W stoczni Hyundai Heavy Industries zwodowano kolejny statek dla Maersk napędzany metanolem

Niedługo po rozpoczęciu działalności zgodnie z przeznaczeniem przez kontenerowiec Laura Maersk, napędzany metanolem, odbyło się wodowanie kolejnej jednostki, mającej w przyszłości tworzyć trzon "zielonej floty". To pierwszy, z zamówionej w Korei Południowej serii 12 statków, które mają odmienić branżę żeglugową w myśl dekarbonizacji branży morskiej.
09.10.2023

Pierwszy na świecie kontenerowiec na metanol w GCT

W terminalu kontenerowym GCT w Porcie Gdynia dziś w nocy pojawił się statek Laura Maersk – nowy feeder linii Maersk. To pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, który w dodatku ma prowadzić regularną żeglugę na Bałtyku.
05.10.2023

Historyczny moment. Chrzest pierwszego kontenerowca napędzanego metanolem od Maersk

W Kopenhadze odbyła się wyjątkowa uroczystość. Pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał imię Laura Maersk, co ogłosiła jego matka chrzestna, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wydarzenie ma rozpocząć nowy etap na drodze ku dekarbonizacji żeglugi.
14.09.2023

Hanwha z ofertą zangażowania polskich stoczni w programie "Orka"

Podczas 31. Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach jednym z wystawców był południowokoreański koncern Hanwa, który jest jednym z oferentów chcących stanąć do przetargu na budowę okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej.
10.09.2023

Equinor dostarczy metanol jako paliwo dla wyjątkowego kontenerowca Maerska

A.P. Moller-Maersk (Maersk) podpisał umowę z potentatem branży energetycznej Equinor, zabezpieczając w ten sposób dostawy ekologicznego metanolu dla swojego przełomowego statku zasilanego właśnie tym "zielonym paliwem" przez pierwsze miesiące jego eksploatacji, począwszy od września br, aż do I poł. przyszłego roku.
08.09.2023

Rozpoczyna się wyścig po "Orkę". Wielu chętnych do dostarczenia Polsce okrętów podwodnych

Rzecznik Agencji Uzbrojenia ppłk Grzegorz Polak poinformował, że 11 podmiotów zgłosiło się z ofertą dostarczenia polskiej Marynarce Wojennej okrętów podwodnych w ramach programu "Orka". Z tego grona zostaną wyłonione firmy, które wezmą udział w dalszym procedowaniu oferty, aż w końcu zostanie wyłoniony "zwycięzca".
07.08.2023

ESG – moda czy konieczność? Żegluga, porty, offshore i stocznie pod presją innowatorów

Latem tego roku opublikowano poradnik ESG dla żeglugi. Wdrożenie strategii ESG w żegludze ma swoje konsekwencje w całym łańcuchu dostaw i eksploatacji statków, od projektowania poprzez produkcję, eksploatację i obsługę w portach.
02.08.2023

Gazowiec Lech Kaczyński z kolejną dostawą w Świnoujściu

To już czwarta dostawa błękitnego paliwa, która dotarła do gazoportu w Świnoujściu. Dzięki regularnym dostawom gazowca Lecha Kaczyńskiego, na ten moment krajowe magazyny gazu są już zapełnione w 85%. Tym samym mamy zagwarantowane bezpieczeństwo w nadchodzącym sezonie grzewczym.
01.08.2023

Okręt podwodny programu "Orka"- co wiemy o potencjalnych oferentach?

Ogłoszenie przez ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka ruszenia z realizacją programu "Orka" rozpoczyna szereg prac w związku całym przedsięwzięciem. Jeszcze zanim choćby odbędzie się cięcie blach pod budowę pierwszego z okrętów, miną lata w związku z pracami koncepcyjnymi, konsultacjami rynkowymi, aż w końcu przetargiem i wyborem najlepszej oferty.
23.07.2023

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
10.07.2023

Portfel zamówień na zbiornikowce LNG osiągnął 50% floty w eksploatacji

Statki zasilane paliwem alternatywnym stanowiły około 60% nowych zamówień od początku 2022 r. w GT, głównie dzięki zamówieniom na statki dwupaliwowe LNG i coraz częściej metanolowi, a obecnie stanowią 5% GT floty i 47% zamówień ustalił Clarksons Research.
06.07.2023

Gazowiec Grażyna Gęsicka po raz pierwszy w Polsce

Drugi statek z floty tworzonej przez Grupę Orlen dotarł do Świnoujścia z ładunkiem skroplonego gazu ziemnego. Gazowiec o nazwie Grażyna Gęsicka przetransportował do Polski około 65 tys. ton LNG z amerykańskiego terminala Freeport. Dostawa została zrealizowana na podstawie transakcji zawartej na rynku spotowym.
30.06.2023

Korea Płd. i UE wspólnie opracują duże zbiorniki na ciekły wodór

HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering dołącza do pierwszego w swoim rodzaju projektu badawczego, który angażuje zarówno południowokoreańskiego stoczniowca, jak i wiodące instytucje europejskie, które będą pracować nad pierwszymi wielkoskalowymi zbiornikami ładunkowymi na wodór. Jest to część umowy między Unią Europejską a Koreą Południową, która ma na celu zwiększenie udziału w badaniach nad nowymi technologiami i koordynację wysiłków.
09.06.2023

Gazowiec Lech Kaczyński z trzecią dostawą LNG dla Polski

Do świnoujskiego terminalu regularnie przybywają statki transportujące skroplony gaz ziemny, który jest niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Kolejny raz przybył z nim statek zbudowany na potrzeby Grupy Orlen. To także 232 dostawa do świnoujskiego terminalu.
09.06.2023

Kolejny gazowiec PGNiG, Grażyna Gęsicka, już w eksploatacji

Grażyna Gęsicka, drugi gazowiec LNG czarterowany przez PGNiG, wyruszył ze stoczni w pierwszy komercyjny rejs.
17.05.2023

Zaprószenie ognia w zakładzie produkcyjnym w Korei Południowej zagrożeniem dostawy gazowców dla Polski?

Oceniając skutki zniszczeń po pożarze, który wybuchł 21 kwietnia br. w zakładzie produkcyjnym należącym do Hankuk Carbon Plant, leżącego w południowokoreańskim Miryang, może to odbić się na przyszłych dostawach gazowców dla armatorów. Dotyczyć to może także statków, które do końca 2025 roku miały rozpocząć działalność w ramach czarteru dla PGNiG i stać się źródłem dostaw LNG m.in. dla Polski. Na razie nie wiadomo, czy terminy są zagrożone.
09.05.2023

Pierwszy polski gazowiec dotarł do Świnoujścia [WIDEO]

W miniony piątek do terminalu LNG w Świnoujściu zawinął Lech Kaczyński – pierwszy metanowiec z planowanej na 8 jednostek floty Orlenu. Na jego pokładzie przypłynęło z USA 70 tys. ton skroplonego gazu ziemnego. To tyle, ile przez 7 dni zużywają wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce.
13.03.2023

Pierwszy gazowiec z floty Orlenu dostarczył LNG do terminala w Świnoujściu

Lech Kaczyński dostarczył do terminala LNG w Świnoujściu 70 tys. ton LNG z terminala Sabine Pass w USA. Gazowiec ten to pierwszy z floty jednostek do przewozu LNG Grupy Orlen, który zawinął do gazportu z ładunkiem gazu.
11.03.2023

Metanowiec Lech Kaczyński zawinął do Świnoujścia

Metanowiec Lech Kaczyński zawinął w piątek do terminalu LNG w Świnoujściu. Wyczarterowana przez PGNiG z Grupy Orlen jednostka rozładuje transport skroplonego gazu przywiezionego z USA.
10.03.2023

Kongsberg zaopatrzy filipińskie okręty patrolowe w nowe systemy napędowe

Kongsberg Maritime sprzedaje sześć zestawów regulowanych systemów napędowych dla Hyundai Heavy Industries celem instalacji w nowych okrętach patrolowych dla Marynarki Wojennej Filipin.
07.03.2023

Tankowiec LNG Lech Kaczyński z silnikiem wyposażonym w System Monitoringu Danych DCM produkcji firmy Enamor

Tankowiec LNG Lech Kaczyński – jednostka wyczarterowana przez polskiego importera gazu – PGNiG SA (obecnie grupa PKN Orlen), z silnikiem napędowym zaprojektowanym przez WinGD – Winterthur Gas & Diesel, został wyposażony w System Monitoringu Danych DCM produkcji firmy Enamor.
28.02.2023

Lech Kaczyński płynie do Polski z pierwszą dostawą LNG

Gazowiec Lech Kaczyński po raz pierwszy wypłynął z terminalu LNG Cheniere Sabine Pass w USA z ładunkiem LNG do Europy. W Świnoujściu ma pojawić się około 10 marca.
19.02.2023

Gazowiec Lech Kaczyński cumuje w USA

Wyczarterowany przez PGNiG statek przeznaczony do transportu LNG Lech Kaczyński udał się po opuszczeniu Korei Południowej do USA. Obecnie stoi w Port Artur, skąd mają być wysyłane transporty skroplonego gazu ziemnego do Polski.
17.02.2023

Orlen zamówił kolejne dostawy LNG z USA

PKN Orlen i Sempra Infrastructure zawarły 20-letni kontrakt na dostawy 1 miliona ton metrycznych skroplonego gazu ziemnego rocznie. LNG ma być dostarczone przez terminal w Świnoujściu, Kłajpedzie lub planowany FSRU w Gdańsku.
25.01.2023

Ceremonia cięcia blach na transportowiec Maersk napędzany metanolem

Stocznia Hyundai Heavy Industries była gospodarzem ceremonii rozpoczęcia budowy nowej jednostki dalekomorskiej dla Maersk. Ma to być kontenerowiec o pojemności 16 200 TEU, zasilany ekologicznym metanolem.
28.12.2022

Koreański gigant stoczniowy zmienia nazwę i przedstawia nowy plan rozwoju

Nowa nazwa oznacza nie tylko kosmetyczną zmianę, ale służy także zapowiedzi nowej strategii odnośnie przyszłości firmy, w tym w ramach zrównoważonego rozwoju i wdrażania zielonej energetyki.
27.12.2022

Własne statki do przewozu LNG pozwalają zarządzać kosztami

Posiadanie własnych statków do przewozu LNG pozwala skutecznie zarządzać szeregiem kosztów towarzyszących transportowi gazu, często decydujących dla opłacalności takich transakcji, ocenił szef londyńskiego biura spółki PST z Grupy Orlen Ireneusz Łazor.
18.12.2022

Polskie statki do przewozu LNG otrzymały imiona

W stoczni w Ulsan w Korei Południowej uroczyście nadano imiona dwóm pierwszym jednostkom do przewozu LNG, budowanym dla Grupy Orlen przez Hyundai Heavy Industries.
17.12.2022

Obajtek: w koreańskim Ulsan odebraliśmy dwa z ośmiu gazowców zamówionych przez Grupę Orlen

W koreańskim Ulsan odebraliśmy dwa z ośmiu gazowców zamówionych przez Grupę Orlen. Własna flota umożliwi nam efektywny import LNG przede wszystkim z USA - poinformował w środę we wpisie na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
14.12.2022

Uroczystość nadania imion wyczarterowanym przez PGNiG statkom do przewozu LNG

Imiona „Lech Kaczyński” oraz „Grażyna Gęsicka” uroczyście nadano w środę dwóm wyczarterowanym przez PGNiG metanowcom - statkom do transportu skroplonego gazu ziemnego, budowanym w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan w Korei Południowej.
14.12.2022

Własna flota Grupy Orlen zapewni transport morski LNG do Polski i wzmocni pozycję koncernu na globalnym rynku

Własna flota morska zapewni Grupie Orlen efektywny transport skroplonego gazu ziemnego do Polski i wzmocni pozycję koncernu na globalnym rynku LNG - podkreślił PKN Orlen. Jak podał, już w 2023 r. Grupa Orlen będzie miała do dyspozycji dwa statki do przewozu LNG zbudowane na jej potrzeby.
14.12.2022

Koreańczycy wybudują FSRU dla Amerykanów

Amerykańska spółka Excelerate Energy podpisała wiążącą umowę na budowę statku (SBC) z południowo koreańską firmą Hyundai Heavy Industries. Chodzi o nową, pływającą jednostkę regazyfikacyjną FSRU, która ma zostać dostarczona w czerwcu 2026 roku.
17.10.2022

Maersk zamawia sześć kontenerowców na zielony metanol

Południowokoreański gigant stoczniowy Hyundai Heavy Industries otrzymał kolejne zamówienie na kontenerowce zasilane zielonym metanolem od linii Maersk.
05.10.2022

Chińskie stocznie na najwyższym podium. Koreańscy stoczniowcy na drugim stopniu

Spełnia się czarny sen Niemieckiego Stowarzyszenia Stoczniowców. Stocznie Chin i Republiki Korei zdominowały rynek budowy statków i walczą jedynie o miejsce na podium. Stoczniowcy z Republiki Korei w sierpniu spadli z pierwszej pozycji, którą odzyskali po grudniu 2021 r. Nowe zamówienia sprawiły, że chińskim rywalom przypadło pierwsze miejsce pod względem portfela zamówień na nowe statki, według najnowszych danych Clarkson Research i sierpniowego raportu Vessel Value.
14.09.2022

Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców

Globalny portfel zamówień statków na skroplony gaz ziemny osiągnął prawie 230 gazowców LNG i stanowi to 38 proc. wielkości obecnej floty operacyjnej. PGNiG z kontraktem na 8 statków funkcjonuje na rynku jako nowy inwestor.
10.08.2022

Koreańskie stocznie walczą o podium z Chinami

W maju br. koreańskie stocznie podpisały kontrakty na 20 jednostek i 1,2 miliona CGT i przejęły prawie połowę światowego portfela kontraktów na który złożyło się 57 statków i 2,5 miliona CGT. Na początku lipca br. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE) z Korei Południowej powiększyła swój portfel o 10 zbiornikowców LNG o wartości 2,21 mld dolarów. Wojna wyraźnie napędza stoczniom portfel na gazowce i zbiornikowce.
12.07.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Zamieszanie w tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 21-24/2022)

Sporo aktywności w inwestycjach tonażowych obserwuje się przede wszystkim w segmencie kontenerowym. W pozostałych segmentach żeglugi takich jak: statki wielozadaniowe, ro-ro, czy też wycieczkowce panuje raczej stagnacja. Z kolei na rynku recyklingu okrętowego – spadki. W Indiach – jednym z głównych centrów złomowania jednostek pływających osiągnięcie poziomu stawki 600 USD za tonę statku pustego jest już niemal niemożliwe. Jednakże spadki odnotowuje się również w innych kluczowych dla złomowań regionach – Indiach oraz Bangladeszu
23.06.2022

Przeprowadzono pierwszy w historii transoceaniczny rejs autonomicznego statku

Avikus, spółka córka koreańskiego koncernu HD Hyundai's z powodzeniem przeprowadziła 2 czerwca pierwszy na świecie rejs transoceaniczny dużego statku handlowego, korzystającego z autonomicznych technologii nawigacyjnych. Przełomowy rejs odbył się we współpracy z SK Shipping.
14.06.2022

Lech Kaczynski zwodowany. Pierwszy z gazowców trafi do PGNiG jeszcze w tym roku?

PGNiG będzie czarterować statki od norweskiego armatora Knutsen OAS Shipping. Pierwszy z nich został już zwodowany w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries. To gazowiec Lech Kaczynski i może pomieścić 174 tys. m sześc. gazu. Budowa jednostki rozpoczęła się pod koniec sierpnia.
08.06.2022

Żegluga w sieci wyzwań. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-20/2022)

Armatorzy i inwestorzy żeglugowi nadal są nieco bardziej aktywni w zakresie transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych praktycznie we wszystkich segmentach tonażowych, niż w kontraktowaniu budów nowych jednostek. Wyjątek w ostatnich tygodniach mógł stanowić rynek kontenerowców. Ceny nowych jednostek są bardzo wysokie i nadal rosną. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o okrętowy złom. Stal jest w cenie, więc i oferty zakupu statków na przysłowiowe „żyletki” są atrakcyjne dla sprzedających, ale szerszego grona chętnych brak.
25.05.2022

Towimor realizuje zamówienia dla największych stoczni świata [WIDEO]

Toruńska spółka Towimor SA od ponad 100 lat dostarcza urządzenia pokładowe na statki. Ostatni rok zamknęła z imponującymi kontraktami na urządzenia cumowniczo-kotwiczne na megakontenerowce.
06.04.2022

Hyundai będzie przerabiał metanowce na FSRU

Koreański koncern Hyundai Heavy Industries przygotowuje się do przerabiania statków do transportu LNG na pływające terminale FSRU – pisze gazeta Korea Economic Daily. To reakcja na spodziewany popyt na te jednostki w Europie.
05.04.2022

ABS wspiera rozwój autonomicznych statków w regulacjach i w praktyce [GALERIA]

Statki autonomiczne wypływają na razie na wody zamknięte. Ale milowymi krokami, zbliża się, era bezzałogowych jednostek. ABS opracował białą księgę, w której określa ramy dla przepisów dla tego typu jednostek.
01.03.2022

Statki do transportu wodoru będą gotowe w 2025 roku - przekonuje KSOE

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) chce do 2025 roku dysponować technologią umożliwiającą transport wodoru za pomocą statków. Byłby to przełom w dostawach bezemisyjnych paliw, zwłaszcza że w wodorze upatruje się główny nośnik bezemisyjnej energii.
27.01.2022

PGNiG z ofertą na nowe gazowce

Branżowe źródła podają, że PGNiG otrzymała ofertę na czarter czterech gazowców LNG z opcją na kolejne dwa. Jeśli spółka z niej skorzysta, czarterowana przez nią flota urośnie do dwucyfrowej liczby statków.
25.01.2022

Komisja Europejska zabrania fuzji stoczniowych molochów

Komisja Europejska zablokowała projekt fuzji dwóch wielkich południowokoreańskich stoczni: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz Hyundai Heavy Industries (HHI).
14.01.2022

Maersk prezentuje projekt metanolowego kontenerowca [WIDEO]

Maersk zaprezentował projekt serii kontenerowców zasilanych metanolem. Osiem takich neutralnych węglowo statków zostało już zamówionych.
12.12.2021

Raport: Unia blokuje megatransakcję przejęcia koreańskiego giganta stoczniowego

Unia Europejska (UE) podjęła decyzję, aby uniemożliwić południowokoreańskiemu przedsiębiorstwu stoczniowemu Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowanie proponowanego przejęcia konkurencyjnego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podała Korea Times, powołując się na kilka źródeł.
19.11.2021

Korea Południowa bada transport kontenerowy na rosyjskim szlaku Morza Północnego

Inwestorzy z Korei Południowej badają możliwość transportu kontenerowego wzdłuż rosyjskiego Szlaku Morza Północnego (NSR). Rozbudowa arktycznego szlaku żeglugowego pozostaje dla Rosji priorytetem, przy czym coraz większy nacisk kładzie się na rozwój żeglugi kontenerowej.
15.11.2021

Koreański tygrys atakuje. Południowokoreańskie stocznie w walce o globalną dominację

Po długoletnim załamaniu koniunktury sytuacja w południowokoreańskim przemyśle stoczniowym poprawiła się na tyle, że koreańskie stocznie walczą o miano globalnego lidera wespół z Chinami. Wsparcie rządu, globalny popyt na statki sprawia, że Korea pokazuje potencjał stoczniowy godny miana koreańskiego tygrysa.
05.11.2021

KSOE zdobywa zamówienie na cztery chemikaliowce na LNG

Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Marine Engineering (KSOE) otrzymał zamówienie na budowę czterech statków do przewozu produktów petrochemicznych.
26.10.2021

Gaz w cenie - grecki armator wpasowuje się w rynek i odbiera nowoczesne statki do przewozu LNG

W ramach nowej serii naszych analiz dotyczących rynku żeglugowego przedstawiamy informacje na temat kolejnych nowych ciekawych konstrukcji okrętowych i budów jednostek pływających. Tym razem opiszemy jednostki stosowane do przewozu ładunku skroplonego gazu ziemnego, w ciekłym stanie skupienia, tzw. LNG (ang. liquefied natural gas), które niedawno zostały odebrane przez greckiego armatora z azjatyckiej stoczni i weszły do bieżącej eksploatacji.
25.10.2021

Rynek dobry, to i coraz droższe statki, ale i więcej nowych zamówień. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 38-41/2021)

Poziom ilości zakontraktowań nowych statków w 2021 roku na koniec września był o około 69% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.
20.10.2021

Po owocach ich poznacie. Chiński przemysł stoczniowy w czasach pandemii

Trudny dla wielu sektorów czas pandemii koronawirusa pokazał potencjał chińskiego przemysłu stoczniowego, znajdując odzwierciedlenie w wolumenie zamówień na budowę statków. To właśnie chiński przemysł stoczniowy walczy z Koreą Południową o miano globalnego lidera.
23.09.2021

Boom w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 32-35/2021)

Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
13.09.2021

Maersk inwestuje w amerykański start-up, aby zabezpieczyć produkcję ekologicznego biometanolu

Duński armator A.P. Moller – Maersk zdecydował się zainwestować w kalifornijski WasteFuel, start-up skupiający się na przekształcaniu odpadów w zrównoważone paliwo lotnicze, zielony biometanol i odnawialny gaz ziemny.
10.09.2021

Zeroemisjyne kontenerowce Maersk dekarbonizują łańcuchy dostaw światowych gigantów

Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
02.09.2021

Ruszyła budowa pierwszego gazowca dla PGNiG

W południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) odbyło się uroczyste cięcie blach dla gazowca LNG zamówionego przez norweską firmę Knutsen. Gazowiec będzie czarterowany przez PGNiG.
01.09.2021

Maersk zamówił osiem zeroemisyjnych kontenerowców

Duński armator A.P. Møller-Mærsk ogłosił zamówienie ośmiu kontenerowców wielkości neo-panamax. Statki mają być zasilane neutralnym pod względem emisji węgla paliwem lub zielonym etanolem.
25.08.2021

Hyundai przetestuje autonomiczną nawigację

Południowokoreański producent statków, Hyundai Heavy Industries, przygotowuje się do testów autonomicznej nawigacji na dużym gazowcu LNG podczas transoceanicznego rejsu.
05.08.2021

Koreańskie stocznie podniosą ceny

Korzystając z niesłabnącego popytu, wielka trójka południowokoreańskich stoczni podniesie ceny, by odrobić straty na stali.
04.08.2021

Euronav przedstawił projekt tankowca napędzanego amoniakiem i złożył nowe zamówienia na statki

Belgijska firma Euronav ogłosiła udział w partnerstwie w celu przyspieszenia rozwoju nowych dwupaliwowych tankowców napędzanych amoniakiem.
07.07.2021

KSOE zdobyło zamówienie na dwa zbiornikowce LNG

Południowokoreański gigant stoczniowy Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) pozyskał zamówienie na dwa zbiornikowce LNG, które zostaną zbudowane przez jego podspółkę Hyundai Heavy Industries.
22.06.2021

Przemysł stoczniowy chińskiej marynarki wojennej. Czy USA będzie wciąż potęgą militarną?

Państwo Środka jest największym na świecie producentem statków, posiada największą flotę marynarki wojennej, a prócz tego konstruuje również coraz bardziej zaawansowane modele wszystkich typów okrętów wojennych i systemów uzbrojenia, co jest dowodem udanej synergii przemysłu stoczniowego z innymi branżami.
17.06.2021

Potencjał azjatyckich stoczni po COVID-19 [raport]

Pandemia COVID-19 ujawniła zdolność azjatyckich stoczni do dostarczania efektywnych kosztowo statków niskoemisyjnych, znajdując odzwierciedlenie w sporym wolumenie zamówień. To właśnie azjatycki przemysł stoczniowy szybko podniósł się po trudnym dla światowym gospodarki 2020 roku, zwiększając swój udział w rynku.
01.06.2021

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zanotowała stratę w pierwszym kwartale 2021 roku, po zysku w tym samym okresie w zeszłym roku.
21.05.2021

Keppel O&M z kontraktem na budowę FPSO dla największego na świecie głębinowego pola naftowego

Brazylijski gigant naftowo-gazowy Petrobras podpisał kontrakt o wartości 2,3 miliarda dolarów ze stocznią Keppel na budowę P-78 FPSO, siódmej jednostki, która zostanie zainstalowana na złożu Búzios, w obszarze Santos Basin.
10.05.2021

HMM Nuri pierwszym z megakontenerowców o wielkości 16 000 TEU od Hyundai Heavy Industries

Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
23.03.2021

Czołowa południowokoreańska stocznia zdobyła kontrakty na łączną kwotę 609 mln dolarów

Południowokoreańska stocznia Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) zdobyła zamówienia na siedem statków o wartości 609 mln dolarów.
16.03.2021

Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością

Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego ma bogatą historię, dynamiczną teraźniejszość i jeszcze bardziej interesującą przyszłość.
01.03.2021

HMM z rekordowym zyskiem operacyjnym w 2020 roku

Pomimo pandemii COVID-19, czołowy armator Korei Południowej, HMM, zamknął 2020 rok z mocnymi wynikami finansowymi.
11.02.2021

Południowokoreańska stocznia straciła kontrakt na blisko miliard dolarów

Południowokoreański gigant stoczniowy, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), należący do Hyundai Heavy Industries Group, ujawnił anulowanie kontraktów na dziesięć bardzo dużych tankowców (VLCC) w dwóch swoich podspółkach.
08.02.2021

Chimeryczna Fortuna. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 3-5/2021)

Na rynkach żeglugowych, pomimo dobrych warunków, panujących na początku stycznia doszło do przesilenia, szczególnie, jeśli chodzi o przewozy ładunków masowych. Nieco więcej optymizmu było ostatnio w branży wydobycia ropy naftowej, gdzie wzrastające ceny surowca zwiększały również poziom opłacalności produkcji. Czy te nieco lepsze wyniki przełożą się na polepszenie ciężkiej sytuacji na rynku zbiornikowców? Jakie są najnowsze trendy na rynkach związanych z transportem gazu naturalnego, czy też projektami morskich farm wiatrowych?
08.02.2021

Koreański armator zamawia duży gazowiec dual-fuel

Południowokoreański armator KSS Line złożył zamówienie na bardzo duży gazowiec (VLGC) dual-fuel o pojemności 91 tys. m3. Umowa jest warta 79,5 mln dolarów.
21.01.2021

Chiny zatwierdziły fuzję południowokoreańskich gigantów stoczniowych

Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
29.12.2020

GTT zaprojektuje zbiorniki dla pary gazowców LNG

GTT, francuski specjalista w konstrukcji zbiorników dla skroplonego gazu ziemnego, otrzymał zamówienie na dostawę zbiorników dla dwóch nowych gazowców LNG.
11.12.2020

Knutsen wybrał technologię skraplania pary Wartsili

Fińska grupa technologiczna Wartsila otrzymała kontrakt na dostawę instalacji ponownego skraplania dla pary gazowców LNG Knutsena. Jednosti powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries.
04.12.2020

Capital Gas z nowym tankowcem LNG (wideo)

Grecki armator Capital Gas należący do Capital Maritime Group, odebrał swój nowo zbudowany zbiornikowiec LNG - Aristos I.
15.11.2020

Nowe megakontenerowce HMM wypłynęły z pełnym ładunkiem w swój dziewiczy rejs

Dwanaście nowych megakontenerowców HMM o pojemności 24 000 TEU przewoziło pełny ładunek kontenerów podczas swoich dziewiczych rejsów z Chin do Europy. Według przewoźnika, wszystkie dwanaście statków wypłynęło z Chin z ich maksymalną dopuszczalną ładownością.
09.10.2020

ISR: Sektor stoczniowy liczy na odbicie już w przyszłym roku

Sytuacja światowej branży stoczniowej jest złożona, ale istnieje w niej miejsce na nowe kontrakty, także dla firm z Polski.
14.09.2020

Ogromny gazowiec uszkodzony wskutek tajfunu (wideo)

Poważny wypadek w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI). Powstający tam duży gazowiec LPG Pang Tian został uszkodzony po przejściu jednego z najbardziej dotkliwszych w ostatnich latach tajfunu Maysak.
07.09.2020

Chiński armator z dużym zamówieniem na etanowce

Chiński armator Zhejiang Satellite Petrochemical (STL) podpisał kontrakty na budowę czterech etanowców typu VLEC z południowokoreańskimi stoczniami Hyundai Heavy Industries i Samsung Heavy Industries o łącznej wartości 441 milionów dolarów.
27.08.2020

HHI zakończyło budowę pierwszego megakontenerowca napędzanego LNG

Hyundai Heavy Industries zakończyła budowę napędzanego LNG megakontenerowca o ładowności 14,8 tys. LNG.
25.08.2020

Bahri zamówił 10 chemikaliowców za 410 mln dolarów

Bahri, największy na świecie armator tankowców VLCC, podpisał kontrakt ze stocznią Hyundai Mipo Dockyard na budowę dziesięciu chemikaliowców średniego zasięgu (MR) o nośności 49,999 tys. dwt.
24.08.2020

Gigant energetyczny wyczarteruje sześć nowych gazowców LNG

Koncern Shell powiększy swoją flotę poprzez czarter sześciu nowych gazowców LNG. Brytyjsko-holenderski gigant wynajmie po dwa statki od armatorów Knutsen LNG, Korea Line Corporation i ICBC Financial Leasing.
05.08.2020

Przemysł stoczniowy w poważnym kryzysie. Ogromny spadek zamówień w 1 połowie 2020 roku

W pierwszej połowie tego roku nastąpił dramatyczny spadek działalności stoczniowej, ponieważ pandemia COVID-19 ograniczyła gotowość właścicieli do zamawiania nowych statków w związku z niepewnością rynku i ograniczonym dostępem do kapitału.
14.07.2020

Knutsen odebrał nową jednostkę LNG

Norweska firma żeglugowa Knutsen odebrała nowy gazowiec LNG, Traiano Knutsen.
30.06.2020

Hyundai Heavy łączy przemysł stoczniowy i offshore, aby przetrwać kryzys

Hyundai Heavy Industries (HHI), największa na świecie firma stoczniowa, postanowił zintegrować swoje działy przemysłu stoczniowego i offshore i zmniejszyć działalność o około 20 procent.
24.06.2020

Największy na świecie kontenerowiec zawinął do Europy

Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
04.06.2020

Katar rozpoczął największy program budow gazowców LNG w historii południowokoreańskich stoczni

Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
01.06.2020

Hyundai Heavy zdobyło zamówienie na budowę dwóch tankowców VLCC wyposażonych w skrubery

Południowokoreański gigant przemysłu stoczniowego Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymał zamówienie na budowę dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) o masie 300 000 ton.
21.05.2020

Największy kontenerowiec świata opuścił Chiny z rekordowym ładunkiem

Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
12.05.2020

Chrzest największego kontenerowca na świecie w stoczni DSME

HMM, południowokoreański przewoźnik, zorganizował ceremonię chrztu pierwszego z dwunastu kontenerowców o ładowności 24 000 TEU.
23.04.2020

Dwusuwowe silniki MAN zasilą nowe statki ro-ro firmy Finnlines

Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions wygrał zamówienie na dostawę silników dwusuwowych do nowych hybrydowych statków ro-ro Finnlines (RoRo) przeznaczonych do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.
21.04.2020

Unia Europejska wstrzymała fuzję koreańskich gigantów

Unijne organy regulacyjne antymonopolowe wstrzymały dochodzenie w sprawie wartej 1,8 mld dolarów fuzji koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w oczekiwaniu na dostarczenie informacji.
02.04.2020

Armator KSS wraca do stoczni HHI z zamówieniem na kolejny gazowiec LPG

Południowokoreańska firma żeglugowa KSS Line złożyła zamówienie na budowę nowego dużego gazowca LPG (VLGC) o pojemności 84 000 m3. Kontrakt został złożony w ręce rodzimej stoczni - Hyundai Heavy Industries.
24.02.2020

Hyundai Samho z wartymi 280 mln dolarów zamówieniami

Hyundai Samho Heavy Industries, część grupy Hyundai Heavy Industries (HHI) otrzymała dwa zamówienia na łączną wartość 280,2 mln dolarów.
01.01.2020

Hyundai Heavy Industries z zamówieniem na sześć nowych gazowców

Południowokoreańska stocznia Huyndai Heavy Industries pozyskała nowe zamówienia o wartości 1,13 mld dolarów na budowę sześciu gazowców LNG.
19.12.2019

HHI sprzedaje udziały w Hyundai Oilbank saudyjskiemu gigantowi naftowemu

Południowokoreańska Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowała sprzedaż 17 procent udziałów w rafinerze Hyundai Oilbank saudyjskiemy gigantowi naftowemu, Saudi Aramco.
18.12.2019

Komisja Europejska obawia się fuzji koreańskich gigantów stoczniowych

Komisja Europejska poinformowała we wtorek, że wszczęła szczegółowe postępowanie ws. oceny planowanego przejęcia wytwórcy statków Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) przez inną grupę stoczniową, Hyundai Heavy Industries Holdings (HHIH).
17.12.2019

Fuzja koreańskich stoczni ustanowi nowego lidera światowego

Południowokoreańska grupa stoczniowa Hyundai Heavy Industries (HHI) rozpoczęła proces regulacyjny w Unii Europejskiej w celu uzyskania zgody na przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
13.11.2019

Korea Płd. wyprzedza Chiny w zamówieniach na gazowce LNG

Południowokoreańskie stocznie osiągnęły pierwsze miejsce w globalnych zamówieniach na gazowce LNG. Wszystko dzięki ogromnemu zainteresowaniu armatorów z całego świata - podaje agencja Yonhap News Agency
13.11.2019

Hyundai Heavy zwodowało nowy gazowiec dla Flex LNG

Południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries zwodowała najnowszy gazowiec na skroplony gaz ziemny dla norweskiego armatora Flex LNG. Ceremonia wodowania jednostki Flex Aurora odbyła się 6 września.
09.09.2019

Stocznia Hyundai Heavy pozyskała zamówienie na gazowiec LNG warte 189 mln dolarów

Największa stocznia Korei Południowej, Hyundai Heavy Industries (HHI) pozyskała kontrakt na budowę gazowca LNG. Wartość zamówienia wyniosła 188,8 mln dolarów.
02.09.2019

Saudyjskie Aramco podpisało serię umów z koreańskim Hyundai Heavy Industries

Saudyjski koncern Aramco podpisał serię porozumień z południowokoreańską stocznią Hyundai Heavy Industries. Obie strony podpisały pięć osobnych umów, które mają wzmocnić ich relacje, rozszerzyć międzynarodową kooperację i wspierać bezpieczeństwo energetyczne poprzez rozszerzenie dostaw arabskiej ropy naftowej na rynki azjatyckie.
27.06.2019

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.
02.06.2019

Hyundai Heavy zdobyło warte około 600 mln dolarów kontrakty na tankowce i gazowce

W ostatnich tygodniach południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries zdobyła kontrakty na budowę pięciu tankowców i gazowców warty 600 mln dolarów.
15.04.2019

Chińska walka ze smogiem napędza koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
14.03.2019

Wielka koreańska fuzja na rynku stoczniowym postępuje - HHI przejmuje DSME

Południowokoreański holding stoczniowy Hyundai Heavy Industries (HHI) podpisał oficjalny kontrakt, pozwalający na kontynuację procedury przejęcia mniejszego rywala Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
09.03.2019

Vistal Gdynia w restrukturyzacji wyremontuje statek SMT Shipping

Vistal Gdynia w restrukturyzacji wyremontuje statek SMT Shipping (Cyprus) Ltd. z siedzibą na Cyprze. Mowa o masowcu Bontrup Amsterdam, który dołączył do floty tego armatora w październiku ubiegłego roku. O planowanym remoncie Vistal poinformował 1 marca w raporcie z bieżącej działalności spółki.
04.03.2019

Pracownicy DSME będą strajkować z powodu propozycji przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries

Większość pracowników zatrudnionych w południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) postanowiła strajkować przeciw planom przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries (HHI).
19.02.2019

Część uszkodzonego w pożarze kontenerowca Maersk Honam w drodze do Korei Południowej

Część kadłuba statku, na którym w marcu 2018 wybuchł poważny pożar, jest w drodze do Korei Południowej. Ciężarowiec Xin Guan Hua transportuje na swoim pokładzie 228-metrowy fragment (od środokręcia do części rufowej) kontenerowca Maersk Honam.
15.02.2019

Samsung Heavy nie zamierza zakupić udziałów w rodzimej DSME

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) nie złoży swojej oferty zakupu większościowego udziału w rodzimym koncernie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) – twierdzi agencja Yonhap.
11.02.2019

Zbliża się fuzja dwóch koreańskich olbrzymów. Dzięki temu ma powstać największa stocznia świata

Hyundai Heavy Industries, największy koncern stoczniowy, przejmie drugi największy zakład - Daewoo – za kwotę 1,98 mld dolarów. Dzięki temu powstanie gigant stoczniowy z 20-procentowym udziałem w rynku.
31.01.2019

Hyundai Heavy Industries zdobyło zamówienie na trzy tankowce VLCC

Największy budowniczy statków na świecie, Hyundai Heavy Industries, znakomicie rozpoczyna nowy rok, gdyż kontrakty na nowe statki napływają do nich wielką falą. Najnowszy z nich to zamówienie na dwa duże tankowce VLCC, warte 286 mln dolarów.
30.01.2019

Chińska walka ze smogiem napędzi koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
29.01.2019

Uruchomienie drugiego na Bałtyku pływającego terminalu LNG

W ostatni wtorek, w Obwodzie Kaliningradzkim odbyło się uroczyste przekazanie do użytku terminalu odbioru gazu i pływającej jednostki magazynowania i regazyfikacji Marshal Vasilevskiy. Jak czytamy w komunikacie prasowym Gazpromu: "to wydarzenie ma przenieść bezpieczeństwo energetyczne Obwodu Kaliningradzkiego na nowy poziom".
10.01.2019

Rosja przymierza się do uruchomienia pierwszego pływającego terminalu importowego LNG. Ma pracować w Kaliningradzie

Rosja przymierza się do uruchomienia w Kaliningradzie pierwszego pływającego terminalu importowego LNG. Jak poinformował Andre Lambine, starszy analityk ds. gazu w Platts Analytics, zajmującym się dostawą informacji i analiz dla rynków energii i towarów, rozpoczęcie jego działalności planowane jest na styczeń przyszłego roku. Będzie to jednostka Marshal Vasilevskiy – terminal FSRU (Floating Storage and Regasification Unit), która w sobotę z ładunkiem LNG z Singapuru dotarła na kotwicowisko bałtyjskiego portu.
17.12.2018

Evergreen zamówił cztery feedery w chińskim zakładzie

Tajwański armator kontenerowy, Evergreen Marine, złożył zamówienie na cztery mniejsze jednostki feederowe w jednej z chińskich stoczni. Statki będą miały ładowność 2,5 tys. TEU i zostaną wybudowane w zakładzie Jiangnan Shipyard.
20.11.2018

Maersk powiązany ze sprzedażą dwóch kontenerowców

Duński gigant żeglugowy, Maersk, jest łączony ze sprzedażą dwóch kontenerowców japońskiemu armatorowi Nissen Kaiun.
11.10.2018

Koreański lider żeglugowy z ogromnym zamówieniem

Największa linia żeglugowa w Korei Południowej, Hyundai Merchant Marine, zdecydowała się podzielić swój kontrakt na 20 jednostek wśród trzech najlepszych stoczni w Korei Południowej. Dzięki temu armator szybciej chce osiągnąć ogólną ładowność floty rzędu 1 mln TEU.
19.09.2018

Koreański lider dalej ma za mało zamówień

Hyundai Heavy Industries (HHI) wciąż cierpi na gwałtowny brak zamówień, który zagraża dalszemu istnieniu zakładu.
23.08.2018

Scrubbery coraz popularniejsze. Kolejny międzynarodowy armator zainstaluje je na swoich statkach

Armator tankowców DHT Holdings, zawarła umowę na instalację układów oczyszczania gazów spalinowych, znanych również jako skrubery, w dwunastu swoich bardzo dużych tankowcach (VLCC) w celu spełnienia przyszłych przepisów IMO dotyczących paliwa o niskiej zawartości siarki.
15.08.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.