To już czwarta dostawa błękitnego paliwa, która dotarła do gazoportu w Świnoujściu. Dzięki regularnym dostawom gazowca Lecha Kaczyńskiego, na ten moment krajowe magazyny gazu są już zapełnione w 85%. Tym samym mamy zagwarantowane bezpieczeństwo w nadchodzącym sezonie grzewczym.
Pierwsza dostawa LNG zrealizowana gazowcem z floty Grupy Orlen miała miejsce w lutym, druga w marcu, a trzecia w czerwcu.
Weekendowa dostawa była 36. w tym roku i 242. od początku działania polskiego gazoportu. Ładunek dotarł do Polski z USA.
Gazowiec Lech Kaczyński jest pierwszym z zaplanowanych ośmiu, mających tworzyć przyszłą flotę gazowców zapewniających stałe dostawy surowca do kraju. Prawie 300-metrowy gazowiec został zamówiony przez PGNiG Supply & Trading z Grupy Orlen. Powstał w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries i tam też oficjalnie go ochrzczono w grudniu ubr. Jest zarejestrowany pod francuską banderą, a jego macierzystym portem jest Marsylia.
Około 70 tys. LNG odebraliśmy w weekend w @TerminalLNG w Świnoujściu. Była to już 4. dostawa zrealizowana gazowcem z floty Grupy ORLEN. Ładunek dotarł do 🇵🇱 Polski z USA.
— Biuro Prasowe PGNiG (@PrasowePGNiG) July 31, 2023
Weekendowa dostawa była:
✅ 36. w tym roku
✅ 242. od początku działania polskiego gazoportu. pic.twitter.com/orRAYZYPrF
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny