Orlen Trading Switzerland poinformowała o wyczarterowaniu supertankowca Olympic Trophy klasy VLCC. Jednostka zostanie wykorzystana do odbioru wenezuelskiej ropy naftowej, która trafi do kilku odbiorców. Jednym z nich prawdopodobnie będą Chiny.
Według informacji dostarczonej przez Orlen do portalu Trojmiasto.pl, odbiór ropy naftowej planowany jest na grudzień br. Zgodnie z umową czarteru ładunek może być dostarczony do wielu lokalizacji. Spółka nie przewiduje jego dostawy do żadnej rafinerii należącej do Grupy Orlen.
Supertankowiec Olympic Trophy został wybudowany w 2010 roku w stoczni Hyundai Heavy Industries jako statek przewożący rudy, a następnie w 2014 roku został przekształcony w gigantyczny zbiornikowiec VLCC. Statek ma imponujące wymiary - 340 metrów długości i 60 metrów szerokości. Supertankowce VLCC to jednostki o wyporności od 200 tys. DWT do 320 tys. DWT, przy czym niektóre z nich potrafią przepłynąć Kanał Sueski jedynie bez ładunku.
Armatorem zarządzającym i operatorem VLCC Olympic Trophy jest firma Olympic Shipping & Management, spółka zależna armatora statku - Onassis Group. Onassis Group z kolei jest kontrolowana przez rodzinę Onassis, będącą spadkobiercami fortuny Arystotelesa Onassisa, magnata transportu morskiego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth