China Merchants Energy Shipping (CMES), gigantyczna firma żeglugowa notowana na giełdzie w Szanghaju i spółka-córka China Merchants Heavy Industry (CMHI), zamówiła główny silnik MAN B&W 7G80ME-LGIM w związku z budową tankowca VLCC. To pierwsze tego rodzaju zamówienie na silnik metanolowy typu dual-fuel dla tego rodzaju statku. Statek będzie konstruowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), a dostawa planowana jest do kwietnia 2026 roku.
Silnik zostanie wyprodukowany przez CSE i będzie wyposażony w własny system EGR (Exhaust Gas Recirculation) od MAN Energy Solutions.
To zamówienie następuje po niedawnym zamówieniu CMES na sześć niewielkich generatorów siedmiocylindrowych 21/31DF-M do spalania metanolu w związku z budową dwóch PCTC o łącznej pojemności 2 × 9 300 ceu, co samo w sobie było zamówieniem na dwa główne silniki ME-LGIM MAN B&W do tych samych jednostek.
Bjarne Foldager, Dyrektor Działu Dwusuwowego MAN Energy Solutions, powiedział: "To unikalny projekt, który stanowi pierwszy tego rodzaju silnik do spalania metanolu w tym konkretnym segmencie morskim i pochodzi od dużego właściciela floty VLCC. Biorąc to pod uwagę, oraz ostatnie dual-fuelowe zamówienia od nas, CMES jest zdecydowanie pionierem w zakresie metanolu, który, jak oczekujemy, będzie odgrywał istotną rolę jako paliwo przyszłości we wszystkich segmentach statków."
Thomas S. Hansen, Dyrektor ds. Promocji i Obsługi Klienta, MAN Energy Solutions, powiedział: "Przejście na paliwo niskoemisyjne to najskuteczniejszy sposób na dekarbonizację istniejącej floty morskiej, a obecnie dostrzegamy zwiększone zainteresowanie silnikami zasilanymi metanolem. W związku z tym niedawno rozszerzyliśmy nasze portfolio metanolowe, aby obejmować wszystkie duże aplikacje dla statków handlowych, w tym VLCC. Ponad 150 silników ME-LGIM jest obecnie zamówionych lub w użyciu, z czego ponad 70 to warianty G95ME-LGIM Mk 10.5."
MAN Energy Solutions opracowało silnik ME-LGIM dual-fuel do pracy na metanolu, a także tradycyjnym paliwie. Silnik ten oparty jest na sprawdzonej serii ME, na której pracuje około 8 500 silników, i działa zgodnie z zasadą Diesla. Podczas pracy na zielonym metanolu silnik oferuje napęd węglowy dla dużych statków handlowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów