• <
nauta_2024

Pierwszy na świecie silnik zasilany metanolem zamówiony do tankowca VLCC

gm

22.11.2023 21:05
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Pierwszy na świecie silnik zasilany metanolem zamówiony do tankowca VLCC

Partnerzy portalu

Fot. MAN Energy Solutions

China Merchants Energy Shipping (CMES), gigantyczna firma żeglugowa notowana na giełdzie w Szanghaju i spółka-córka China Merchants Heavy Industry (CMHI), zamówiła główny silnik MAN B&W 7G80ME-LGIM w związku z budową tankowca VLCC. To pierwsze tego rodzaju zamówienie na silnik metanolowy typu dual-fuel dla tego rodzaju statku. Statek będzie konstruowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC), a dostawa planowana jest do kwietnia 2026 roku.

Silnik zostanie wyprodukowany przez CSE i będzie wyposażony w własny system EGR (Exhaust Gas Recirculation) od MAN Energy Solutions.

To zamówienie następuje po niedawnym zamówieniu CMES na sześć niewielkich generatorów siedmiocylindrowych 21/31DF-M do spalania metanolu w związku z budową dwóch PCTC o łącznej pojemności 2 × 9 300 ceu, co samo w sobie było zamówieniem na dwa główne silniki ME-LGIM MAN B&W do tych samych jednostek.

Bjarne Foldager, Dyrektor Działu Dwusuwowego MAN Energy Solutions, powiedział: "To unikalny projekt, który stanowi pierwszy tego rodzaju silnik do spalania metanolu w tym konkretnym segmencie morskim i pochodzi od dużego właściciela floty VLCC. Biorąc to pod uwagę, oraz ostatnie dual-fuelowe zamówienia od nas, CMES jest zdecydowanie pionierem w zakresie metanolu, który, jak oczekujemy, będzie odgrywał istotną rolę jako paliwo przyszłości we wszystkich segmentach statków."

Thomas S. Hansen, Dyrektor ds. Promocji i Obsługi Klienta, MAN Energy Solutions, powiedział: "Przejście na paliwo niskoemisyjne to najskuteczniejszy sposób na dekarbonizację istniejącej floty morskiej, a obecnie dostrzegamy zwiększone zainteresowanie silnikami zasilanymi metanolem. W związku z tym niedawno rozszerzyliśmy nasze portfolio metanolowe, aby obejmować wszystkie duże aplikacje dla statków handlowych, w tym VLCC. Ponad 150 silników ME-LGIM jest obecnie zamówionych lub w użyciu, z czego ponad 70 to warianty G95ME-LGIM Mk 10.5."

O silniku MAN B&W ME-LGIM

MAN Energy Solutions opracowało silnik ME-LGIM dual-fuel do pracy na metanolu, a także tradycyjnym paliwie. Silnik ten oparty jest na sprawdzonej serii ME, na której pracuje około 8 500 silników, i działa zgodnie z zasadą Diesla. Podczas pracy na zielonym metanolu silnik oferuje napęd węglowy dla dużych statków handlowych. 

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.