PMK
W ostatnich tygodniach południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries zdobyła kontrakty na budowę pięciu tankowców i gazowców warty 600 mln dolarów.
Jednostki zostały zamówione przez europejskich i azjatyckich armatorów. Wśród nich znajdują się trzy gazowce i dwa tankowce.
Nieujawniona grecka firma spedycyjna podpisała niedawno umowę na budowę gazowca LNG o pojemności 174,000 m3. Pod koniec marca Hyundai Heavy osiągnął porozumienie w sprawie budowy kolejnego gazowca LNG dla japońskiego właściciela, gazowca LPG dla koreańskiego armatora i dwóch tankowców ropy naftowej dla greckich firm spedycyjnych.
Ponadto Hyundai Heavy poinformował, że spodziewa się otrzymać dodatkowe zamówienia na duże gazowce LNG w tym roku. Ma do tego dojść dzięki rosnącemu popytowi na LNG i ostatnim zaostrzeniu przepisów dotyczących ochrony środowiska. Zamówienia na całym świecie osiągnęły w zeszłym roku 32,2 miliona ton, co stanowi wzrost o 14 procent z 28,1 miliona ton odnotowanych w 2017 roku.
Oczekuje się, że trend ten będzie kontynuowany w przyszłości, a globalny wolumen zamówień w 2023 roku ma osiągnąć 44,6 mln ton.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich