PMK
W ostatnich tygodniach południowokoreańska stocznia Hyundai Heavy Industries zdobyła kontrakty na budowę pięciu tankowców i gazowców warty 600 mln dolarów.
Jednostki zostały zamówione przez europejskich i azjatyckich armatorów. Wśród nich znajdują się trzy gazowce i dwa tankowce.
Nieujawniona grecka firma spedycyjna podpisała niedawno umowę na budowę gazowca LNG o pojemności 174,000 m3. Pod koniec marca Hyundai Heavy osiągnął porozumienie w sprawie budowy kolejnego gazowca LNG dla japońskiego właściciela, gazowca LPG dla koreańskiego armatora i dwóch tankowców ropy naftowej dla greckich firm spedycyjnych.
Ponadto Hyundai Heavy poinformował, że spodziewa się otrzymać dodatkowe zamówienia na duże gazowce LNG w tym roku. Ma do tego dojść dzięki rosnącemu popytowi na LNG i ostatnim zaostrzeniu przepisów dotyczących ochrony środowiska. Zamówienia na całym świecie osiągnęły w zeszłym roku 32,2 miliona ton, co stanowi wzrost o 14 procent z 28,1 miliona ton odnotowanych w 2017 roku.
Oczekuje się, że trend ten będzie kontynuowany w przyszłości, a globalny wolumen zamówień w 2023 roku ma osiągnąć 44,6 mln ton.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza