pc
Vistal Gdynia w restrukturyzacji z kontraktami w Norwegii i w Szwecji. O ich zawarciu spółka poinformowała w raportach z bieżącej działalności. Wartość umów to odpowiednio 40 mln NOK netto (ok. 17,8 mln PLN netto) oraz 3 717 350,00 EUR netto.
Warunkowa umowa pomiędzy norweską PNC Norge Infrastructure a Vistalem w Gdynia w restrukturyzacji zawarta została 12 kwietnia. Obejmuje wykonanie konstrukcji i montaż dwóch obiektów mostowych w Norwegii.
„Warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych w przypadku zawierania tego typu umów. Umowa przewiduje karę umowną za każdy dzień roboczy opóźnienia w wykonaniu danego obiektu mostowego w wysokości 0,05% wartości wynagrodzenia za dany obiekt mostowy, lecz nie więcej niż 10% wartości wynagrodzenia za dany obiekt mostowy. Całkowita odpowiedzialność umowna Spółki ograniczona jest do wartości umowy” – podała spółka w raporcie.
Vistal Gdynia w restrukturyzacji dodał, że umowa została zawarta pod warunkiem zaakceptowania spółki przez inwestora tj. Statens Vegvesen. Kryterium uznania umowy za znaczącą stanowi wartość przedmiotu umowy.
Druga umowa natomiast obejmuje wykonanie i dostawę konstrukcji stalowej mostu w Szwecji. Została zawarta 15 kwietnia z AB „Kauno tiltai” oddział w Szwecji.
„Warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych w przypadku zawierania tego typu umów. Umowa przewiduje karę umowną za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,02% wynagrodzenia netto za każdy dzień opóźnienia; karę umowną za opóźnienie w terminowym usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji, w przypadku opóźnienia przekraczającego dziesięć dni roboczych, w wysokości 0,02% wynagrodzenia netto za każdy dzień opóźnienia. Całkowita odpowiedzialność umowna Spółki ograniczona jest do wartości umowy” – podała spółka w raporcie.
Dodano w nim, że umowa nie została zawarta z zastrzeżeniem warunku lub terminu. Kryterium uznania umowy za znaczącą stanowi wartość przedmiotu umowy.
Vistal Gdynia w restrukturyzacji jest jednostką dominującą GK Vistal. Zajmuje się produkcją konstrukcji stalowych dla klientów w kraju i zagranicą. W styczniu 2014 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Zajmuje się: prefabrykacją, montażem, pracami antykorozyjnymi, badaniami NDT obiektów branży mostowej, okrętowej, energetyki wiatrowej oraz offshore.
Vistal Gdynia Plan Restrukturyzacji ogłosił na początku ubiegłego roku. Według prognoz, zakładane przychody w 2018 r. to 52,63 mln zł w wariancie realistycznym do 71,29 mln zł w wariancie optymistycznym. Rentowność EBITDA natomiast ma osiągnąć poziom odpowiednio od - 6% do 0% w zależności od wariantu. Dokument zakłada także przyjecie strategii „Budujemy mosty”, w której Vistal Gdynia chce skupić swoją działalność na rynku skandynawskim oraz na konstrukcjach mostów kolejowych w Polsce.
Istotny wpływ na pogorszenie sytuacji finansowej GK Vistal miały niekorzystne warunki rynkowe tj.: dekoniunktura na rynku budownictwa konstrukcji offshore, trudna sytuacja na krajowym rynku budownictwa infrastrukturalnego, wzrost cen materiałów i usług budowlanych.
Zarząd spółki Vistal Gdynia 11 września 2017 r. rozpoczął rozmowy z kluczowymi bankami finansującymi. Jednocześnie 28 września 2017 r. Vistal złożył do sądu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich