PMK
Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions wygrał zamówienie na dostawę silników dwusuwowych do nowych hybrydowych statków ro-ro Finnlines (RoRo) przeznaczonych do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.
Zgodnie z informacją, sześć głównych silników zgodnych z normą MAN B&W 9S50ME-C9.6 Tier II będzie zasilać trzy nowe konstrukcje zamówione przez fińską firmę transportową, która jest częścią włoskiej grupy Grimaldi.
Silniki powstaną w stoczni Hyundai Heavy Industries w Korei. Stocznia Nanjing Jinling w Chinach z kolei zbuduje statki, a pierwsza jednostka ma zostać dostarczona w 2021 roku.
- Silniki MAN B&W ME-C - jako część konfiguracji napędu hybrydowego - umożliwią wzrost wydajności o 100%, mierzony zużyciem na tonę przewożonego ładunku, w porównaniu do istniejących statków - wyjaśnił MAN Energy Solutions.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że zdobyliśmy to zamówienie i przyczyniliśmy się do naszych ostatnich sukcesów na fińskim rynku. Z chęcią dodamy go do poprzednich dziewięciu statków z rzędu zbudowanych dla Grimaldi. Nasza technologia odegra kluczową rolę w tym innowacyjnym hybrydowym systemie napędowym, który wyznacza drogę dla żeglugi w przyszłości - skomentował Bjarne Foldager, starszy wiceprezes w MAN Energy Solutions.
- Nowe statki ro-ro będą jednymi z najbardziej ekologicznych statków tego typu. Inwestując w badania i rozwój oraz współpracując z dostawcami, osiągniemy i wyraźnie przekroczymy wszystkie ambitne cele środowiskowe określone przez IMO i międzynarodową społeczność wysyłkową – dodał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii