pc
Vistal Gdynia w restrukturyzacji wyremontuje statek SMT Shipping (Cyprus) Ltd. z siedzibą na Cyprze. Mowa o masowcu Bontrup Amsterdam, który dołączył do floty tego armatora w październiku ubiegłego roku. O planowanym remoncie Vistal poinformował 1 marca w raporcie z bieżącej działalności spółki.
„Szacunkowa wartość umowy wynosi 319 903,00 euro netto. Warunki umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych w przypadku zawierania tego typu umów. Umowa przewiduje karę umowną za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy przekraczającą siedem dni w wysokości 0,1% wartości opóźnionych prac za każdy dzień opóźnienia. Wysokość kar umownych ograniczona została do 10% wartości opóźnionych prac. Kryterium uznania umowy za znaczącą stanowi wartość przedmiotu umowy.
Zawarcie umowy jest efektem rozszerzenia kompetencji Spółki o usługi remontowe w związku z dokonanym połączeniem ze spółką zależną Vistal Stocznia Remontowa Sp. z o.o, o czym Spółka informowała raportem nr 59/2018” – czytamy w raporcie opublikowanym przez Vistal Gdynia w restrukturyzacji.
Statek Bontrup Amsterdam cumuje obecnie przy Nabrzeżu Węgierskim w Porcie Gdynia. Jednostka ma 224,40 m długości, 32,20 m szerokości oraz 12,57 m zanurzenia. Został zbudowany w 1984 r. w stoczni Hyundai Heavy Industries w Korei Południowej. Masowiec pływa pod bahamską banderą.
Firma SMT Shipping została założona w 1990 r. Obecnie dysponuje flotą ok. 40 statków.
Vistal Gdynia w restrukturyzacji natomiast jest jednostką dominującą GK Vistal. Zajmuje się produkcją konstrukcji stalowych dla klientów w kraju i zagranicą. W styczniu 2014 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. Zajmuje się: prefabrykacją, montażem, pracami antykorozyjnymi, badaniami NDT obiektów branży mostowej, okrętowej, energetyki wiatrowej oraz offshore.
Vistal Gdynia Plan Restrukturyzacji ogłosił na początku ubiegłego roku. Według prognoz, zakładane przychody w 2018 r. to 52,63 mln zł w wariancie realistycznym do 71,29 mln zł w wariancie optymistycznym. Rentowność EBITDA natomiast ma osiągnąć poziom odpowiednio od - 6% do 0% w zależności od wariantu. Dokument zakłada także przyjecie strategii „Budujemy mosty”, w której Vistal Gdynia chce skupić swoją działalność na rynku skandynawskim oraz na konstrukcjach mostów kolejowych w Polsce.
Istotny wpływ na pogorszenie sytuacji finansowej GK Vistal miały niekorzystne warunki rynkowe tj.: dekoniunktura na rynku budownictwa konstrukcji offshore, trudna sytuacja na krajowym rynku budownictwa infrastrukturalnego, wzrost cen materiałów i usług budowlanych.
Zarząd spółki Vistal Gdynia 11 września 2017 r. rozpoczął rozmowy z kluczowymi bankami finansującymi. Jednocześnie 28 września 2017 r. Vistal złożył do sądu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.
W lutym tego roku spółka poinformowała, że „w dniu 21 lutego 2019 r. Sąd Rejonowy w Białymstoku VIII Wydział Gospodarczy zatwierdził układ przyjęty dnia 22 stycznia 2019 r. przez wierzycieli spółki zależnej Vistal Pref Sp. z o.o. w restrukturyzacji w ramach postępowania sanacyjnego tej spółki”.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek