• <

Wynik wyszukiwania - "Mitsui" - Wiadomości

Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic

Komisja Europejska przyznała status Projektu Wspólnego Zainteresowania (Projects of Common Interest, PCI) koncepcji wychwytywania i transportu dwutlenku węgla na Litwie i Łotwie, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic, składające się z Akmenės cementas, KN Energies, Larvik Shipping, Mitsui O.S.K. Lines i SCHWENK Latvija SIA. Zapewni to dofinansowanie przedsięwzięcia, które ma zapewnić dekarbonizację transportu i przemysłu w regionie Morza Batyckiego.
17.05.2024

CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU

Międzynarodowa kancelaria CMS udzielała wsparcia w prowadzonym przez Operatora Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A. procesie mającym na celu wyłonienie dostawcy oraz zawarcie pierwszej w Polsce umowy czarteru pływającej jednostki regazyfikacyjnej (FSRU). Umowa określająca warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU została zawarta pomiędzy Gaz-System S.A. a White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
10.05.2024

Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU

Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU w Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
25.04.2024

Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2

Operator systemu przesyłowego gazu Gaz-System będzie odgrywał aktywną rolę w procesie transformacji energetycznej, w obszarach transportu biometanu, wodoru i CO2 - powiedział prezes spółki Sławomir Hinc. Potwierdził też zaangażowanie w projekt FSRU w Gdańsku.
24.04.2024

W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych

MOL Drybulk zawiera umowę na transport morski z JFE Engineering na budowę statku przeznaczonego do transportu elementów fundamentów dla morskich turbin wiatrowych. Jednostka ma być pierwszym w Japonii, przybrzeżnym, modułowym transportowcem przewożącym który będzie przeznaczonym do prac przy budowie morskich farm wiatrowych.
16.04.2024

FSRU dla Polski rekordowo drogi?

Południowokoreański koncern stoczniowy otrzymał zamówienie na budowę jednostki FSRU za rekordowo wysoką cenę. Branżowe media i brokerzy spekulują, że to właśnie ta jednostka zakotwiczy na Zatoce Gdańskiej.
15.03.2024

MOL testuje pierwszą suwnicę napędzaną wodorem

W Japonii jest sprawdzane w praktyce rozwiązanie, które ma zrewolucjonizować branżę portową, wpływając na jej dekarbonizację. Do innowacji w związku z wprowadzaniem ekologicznych napędów na statkach dolicza się także wyposażanie w nie maszyn wykorzystywanych w portach.
07.02.2024

Oficjalnie: Zarząd Portu Gdańsk odwołany

Z informacji, jakie otrzymał portal GospodarkaMorska.pl wynika, że odwołany został Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Czekamy na oficjalne potwierdzenie.
06.02.2024

GAZ-SYSTEM wybrał dostawcę polskiego FSRU

30 stycznia 2024 r. Spółka dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na dostarczenie i obsługę jednostki FSRU (ang. Floating Storage Regasification Unit), która ma pełnić funkcję terminalu regazyfikacyjnego LNG w Zatoce Gdańskiej. GAZ-SYSTEM będzie kontynuował rozmowy dotyczące warunków umowy czarterowej dla FSRU z firmą Mitsui O.S.K. Lines.
01.02.2024

Krok bliżej FSRU. Gaz-System zakończył morskie badania geotechniczne

Gaz-System poinformował, że zakończone zostały badania geotechniczne w ramach morskiej części projektu ulokowania na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala LNG – FSRU.
16.01.2024

Transport morski pod napięciem. Ryzyka podróży z elektrykiem na statku i w porcie

Pojazdy elektryczne znalazły już miejsce na stałe w naszym codziennym życiu. Nietrudno zauważyć, że w wielu miastach użytkowanie samochodów elektrycznych, skuterów, hulajnóg i rowerów z wspomaganiem bateryjnym stało się codziennością. Wszystkie te urządzenia przewożone są na masową skalę statkami. Mniejsze jednostki w kontenerach. Samochody statkami ro-ro lub promami samochodowo-pasażerskimi. Transport tych urządzeń to wyzwanie nie tylko dla armatorów, ale również dla terminali ro-ro.
02.01.2024

Mitsui & Co., Ltd. i Mitsubishi Corporation współpracują przy projekcie statku do transportu skroplonego CO2

Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku. Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym.
28.12.2023

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

MOL zostanie pierwszą na świecie firmą żeglugową emitującą "niebieskie" obligacje

Gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. ogłosił podjęcie decyzję o emisji wyjątkowych obligacji w drodze oferty publicznej na rynku krajowym Japonii w styczniu 2024 roku. Są pierwszymi na świecie w branży morskiej, odnoszące się do wytycznych wydanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Rynków Kapitałowych (ICMA) i inne organizacje. Ramy inwesycji opracowane na potrzeby emisji obligacji zagwarantują, że wszelkie wykorzystane wpływy mają przyczynić się do stworzenia zrównoważonej gospodarki morskiej.
15.12.2023

Maersk stawia na dekarbonizacje i zamawia 10 tankowców napędzanych amoniakiem

Maersk złożył zamówienie na dziesięć dużych tankowców napędzanych pochodną wodoru amoniakiem. Projekt zostanie zrealizowany przez Hyundai Samho Heavy Industries w Korei. Jest to kolejny krok w stronę zielonej żeglugi podejmowany przez duńską firmę.
03.12.2023

Statki dostarczone przez Damen będą obsługiwać tajwańskie morskie farmy wiatrowe

Damen Shipyards podpisał 21 listopada br. umowę z Ta San Shang Marine Co. Ltd, spółką joint venture pomiędzy Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. z Japonii i Ta Tong Marine Co., Ltd. z Tajwanu na dostawę nowego statku do usług budowlanych CSOV (Commissioning Service Operation Vessels). Oznaczony jako 9020 będzie przeznaczony do prac budowlanych i eksploatacji farm wiatrowych na morzu, ulokowanych w pobliżu wyspy.
21.11.2023

MOL wdraża system sztucznej inteligencji do wczesnego wykrywania pożaru na statkach typu ro-ro

Zaprószenie ognia i pożar pozostają jednymi z największych zagrożeń dla jednostek nawodnych od najdawniejszych czasów. Ostatnie, głośne wypadki wymuszają większą kontrole i zapotrzebowanie na najnowocześniejsze środki bezpieczeństwa. Branża morska poszukuje coraz to nowszych rozwiązań, aby poradzić sobie z zagrożeniami związanymi z niekontrolowanymi pożarami, zwłaszcza pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych.
16.11.2023

Gaz-System potwierdza: w walce o FSRU pozostają MOL i BW LNG

Gaz-System oficjalnie podał, że zawarte zostały porozumienia z Mitsui O.S.K. Lines i BW LNG – dwoma armatorami, których oferty wciąż są w grze w przetargu o budowę pierwszego polskiego terminala gazowego FSRU.
14.11.2023

Już tylko jedna firma walczy o budowę polskiego FSRU?

Media branżowe podają, że z procesu przetargowego na budowę pierwszego polskiego FSRU wycofał się jeden z oferentów. Oznacza to, że na polu walki pozostała tylko jedna firma.
13.11.2023

Dwóch armatorów wśród potencjalnych oferentów na FSRU dla Gaz-System

Na liście potencjalnych dostawców pływającego gazoportu polska spółka wpisała dwie firmy - BW LNG oraz Mitsui OSK Lines (MOL). W zamierzeniu zwycięzca przetargu zbuduje jeden, bądź dwa statki do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), co ma zwiększyć dostawy LNG do Polski oraz przepustowość terminali gazowych.
26.10.2023

Trzy japońskie firmy żeglugowe współpracują w celu utworzenia globalnego łańcucha dostaw skroplonego wodoru

Spółka Japan Suiso Energy, Ltd. (JSE) oraz trzy japońskie przedsiębiorstwa żeglugowe. Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. („K” LINE), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) zgodziły się 12 września 2023 roku dołączyć do JSE Ocean, Ltd. (JSE Ocean), spółki zależnej JSE. JSE pozostaje większościowym akcjonariuszem z 50,2% akcji, podczas gdy przedsiębiorstwa żeglugowe posiadają po 16,6% akcji. Wiąże się to z dużymi przedsięwzięciami w związku z wprowadzaniem wodoru jako paliwa w transporcie i energetyce.
27.09.2023

Northland Power i Mitsui inwestują 6,5 mld dolarów w morskie farmy wiatrowe u wybrzeży Tajwanu

Kanadyjski producent energii Northland Power oraz japońska firma Mitsui & Co ogłosiły ostateczną decyzję inwestycyjną dotyczącą wartego 6,5 miliarda dolarów projektu Hai Long Offshore Wind Power Project w Tajwanie. Projekt zakłada budowę 73 dużych turbin wiatrowych zlokalizowanych w odległości 45-70 kilometrów od wybrzeża Changhua County na zachodnim wybrzeżu Tajwanu.
25.09.2023

MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem

Wedle dyrektywy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnośnie dekarbonizacji żeglugi oraz ograniczania emisji CO2 największe firmy branży morskiej dążą do stania się liderem ekologicznych przemian. Chcąc również zabezpieczyć swoje inwestycje poszukują alternatyw od konwencjonalnych paliw kopalnych, wykorzystując przy tym technologię dwupaliwową. Zainteresowaniem cieszą się napędy na LNG, wodór, czy też metanol.
21.09.2023

Sankcje na rosyjski project Arctic LNG 2 wyzwaniem dla Japonii w zakresie dostaw gazu do kraju

Powstający w Rosji nowy terminal do transportu skroplonego gazu ziemnego jest ciążącym problemem dla firm, które zaangażowały się w to przedsięwzięcie przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie. Teraz wyjścia z niego poszukują japońskie władze, które zobowiązują się do przestrzegania sankcji, jednocześnie poszukując innych źródeł surowca energetycznego dla państwa.
19.09.2023

Rekiny zaatakowały rosyjski katamaran, z pomocą przyszedł samochodowiec [WIDEO]

Rosyjska ekipa ekspedycyjna, która próbowała opłynąć Ziemię nadmuchiwanym katamaranem, została zaatakowana przez rekiny na Morzu Koralowym. Z pomocą przyszła załoga samochodowca O.S.K. Mitsui.
06.09.2023

GRI myśli o fabryce wież w USA

GRI Renewable Industries, która zamierza wybudować fabrykę wież dla morskiej energetyki wiatrowej w Gdańsku, myśli także o kolejnej w Stanach Zjednoczonych.
17.08.2023

RWE, Mitsui i Port of Tilbury zdekarbonizują operacje portowe zielonym wodorem

RWE - największy wytwórca energii na terenie Wielkiej Brytanii i światowy gracz na rynku OZE, Mitsui - globalna firma handlowa i inwestycyjna o zróżnicowanym portfelu biznesowym obejmującym około 63 kraje oraz Port of Tilbury - centrum logistyczne Londynu i południowo-wschodniej części kraju, opracowują innowacyjny projekt wodorowy w Porcie Tilbury w Essex w ramach niedawno podpisanego protokołu ustaleń (MoU) dotyczącego dwóch projektów związanych z zielonym wodorem.
14.07.2023

Japonia. Pierwszy transport niskoemisyjnego amoniaku

Do Japonii dotarła pierwsza dostawa certyfikowanego niskoemisyjnego amoniaku. Na potrzeby Fuji Oil Company zrealizowały ją linie Mitsui O.S.K.
22.04.2023

Największy na świecie pływający terminal FSRU przybywa do Hongkongu

Największa na świecie pływająca jednostka magazynowania i regazyfikacji (FSRU) dotarła do portu w Hongkongu, aby obsłużyć pierwszy w mieście terminal importowy skroplonego gazu ziemnego (LNG), o czym poinformowały zaangażowane w to przedsięwzięcie CLP Power Hong Kong i Hong Kong Electric.
14.04.2023

ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2023. Ruszają zapisy na wyjątkową imprezę biegową

Bieganie stało się jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. O jego powszechności świadczą licznie organizowane biegi ulicami miast. Z czasem pojawiły się także biegi o specjalnych wymaganiach, z przeszkodami terenowymi lub z trasą przebiegającą przez niedostępne na co dzień tereny. Jedną z najciekawszych takich tras w Polsce oferuje ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia, który biegnie po terenach terminala kontenerowego GCT.
06.04.2023

Konosament – nieprawidłowe zaklauzowanie. Część I

Konosament, zarówno w klasycznym systemie common law, jak i pod rządami Reguł Hague-Visby 1924/1968/1979 – (COGSA 1971), stwarza domniemane przyjęcie na statek przez przewoźnika określonego ładunku do przewozu w takiej ilości i stanie jak to uwidoczniono w konosamencie.
17.03.2023

Konosament – „Himalaya Clause”

W większości konosamentowych umów frachtowych, lub nawet szerzej, wszelkich umów frachtowych, pojawiają się postanowienia umowne o tajemniczej nazwie „Himalaya Clause” (lub „Himalaya Provision”). Czym są tego typu postanowienia umowne i jakie wywołują skutki prawne (dla których to właśnie skutków są wprowadzane do umów przewozowych)?
03.03.2023

Branża pisze do ONZ w sprawie marynarzy, którzy utknęli na Ukrainie

Grupa instytucji z branży morskiej, głównie reprezentujących zrzeszenia i stowarzyszenia marynarzy, wystosowała list otwarty do sekretarza generalnego ONZ Antonio Guterresa wzywając organizację do podjęcia kroków w celu ewakuacji marynarzy, którzy wciąż nie mogą opuścić Morza Czarnego i Morza Azowskiego z powodu wojny.
28.02.2023

Japoński MOL nie rezygnuje z transportu LNG z Rosji

Takeshi Hashimoto, prezes i dyrektor generalny japońskiego przewoźnika morskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) planuje wznowić transport rosyjskiego LNG.
23.01.2023

Japoński okręt patrolowy utknął na mieliźnie [WIDEO]

Nawodne jednostki sił zbrojnych Japonii prześladuje ostatnio pech. Po ostatnim wypadku korwety, tym razem w kłopoty wpadł okręt straży przybrzeżnej, który osiadł na mieliźnie.
20.01.2023

Pierwszy japoński prom zasilany LNG rozpoczyna działalność

Do obsługi tras pasażerskich ruszył pierwszy z dwóch promów zasilanych LNG, należący do japońskiego armatora MOL. Sunflower Kurenai będzie obsługiwany przez związaną ze spółką firmą Ferry Sunflower Co.
16.01.2023

Zmodernizowano największy na świecie statek FSRU. Teraz popłynie do Hongkongu

Zakończono modernizację największej na świecie jednostki pływającej do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), MOL FSRU Challenger, zwiększając jej zdolności przed wysłaniem do Hongkongu.
27.12.2022

Japończycy odmawiają ubezpieczenia statków na rosyjskich wodach

Trzy japońskie firmy ubezpieczeniowe postanowiły, ze z powodu wojny w Ukrainie przestaną ubezpieczać statki od uszkodzeń na wszystkich rosyjskich wodach. Decyzja ta może wpłynąć na rynek energetyczny.
25.12.2022

Mitsui O.S.K. Lines zainstaluje na statkach telekomunikacyjny system satelitarny od Elona Muska

Japoński armator planuje przetestować wykorzystanie usługi komunikacji satelitarnej Starlink, oferowanej przez należącą do Elona Muska firmę Space Exploration Technologies Corp. (SpaceX), na eksploatowanych przez siebie jednostkach morskich.
12.12.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
16.10.2022

Nadchodzi renesans żaglowców. Wind Challenger przewozi węgiel siłą wiatru

Pierwszy na świecie masowiec przewożący węgiel zaopatrzony w Wind Challenger – system napędu wiatru z twardym żaglem – został dostarczony i działa od 7 października. Informację przekazał japoński armator MOL. To przełomowe osiągnięcie w dziedzinie transportu morskiego może oznaczać odrodzenie idei żaglowców.
10.10.2022

Media: Koncern Shell nie dołączy do nowego rosyjskiego projektu energetycznego Sachalin 2

Brytyjski gigant naftowy Shell poinformował Rosję, że nie będzie uczestniczyć w nowym projekcie energetycznym Sachalin 2.
02.09.2022

Rosja dalej nie płaci, Daewoo anuluje produkcję kolejnego tankowca

Pod koniec maja koreański gigant stoczniowy DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) poinformowała o anulowaniu zamówienia na pierwszy z trzech tankowców LNG, jakie stocznia miała zbudować dla rosyjskiego koncernu Sovcomflot. Koreańczycy podali, że zamawiający nie dokonał płatności raty z tytułu umowy. Obecnie DSME anulowała z tego samego powodu zamówienie na drugi tankowiec dla Sovcomflotu i czeka na rozwój sytuacji w przypadku trzeciego.
05.07.2022

Rosja chce znacjonalizować offshorowy projekt Sachalin-2

Trwa zamieszanie w sprawie rosyjskiego projektu Sachalin-2, którego realizacja miała pozwolić Rosji oraz inwestorom z Europy i Japonii wydobywać i sprzedawać pokaźne ilości ropy i gazu. Władimir Putin myśli o wypchnięciu zewnętrznych podmiotów i całkowitej nacjonalizacji projektu.
04.07.2022

ONE Terminal RUN w GCT 2022. Nowością strefa dla dzieci, trwają zapisy na ostatnie miejsca

Zbliża się druga edycja - prawdopodobnie jedynego na świecie - biegu po terminalu kontenerowym, czyli ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Organizatorzy zachęcają do zapisów, bowiem zostały już ostatnie wejściówki.
09.06.2022

Boom na gazowce i kryzys w złomowaniach. Analiza rynku tonażowego (tydzień 19-22/2022)

Odblokowywanie się gospodarki chińskiej może zwiastować wzrost produkcji, w tym budowy nowych statków. Jednakże nadal widać oznaki spowolnienia produkcji i proces ewentualnego jej zwiększania może potrwać bardzo długo. Jedno jest pewne - kryzys energetyczny zapewnia olbrzymi popyt na gazowce. Ale już od dłuższego czasu wzrastają ceny większości wszystkich typów statków zarówno nowych jak i używanych. Tymczasem na rynku recyklingu okrętowego trwa kontynuacja zastoju i atmosfery coraz większego kryzysu.
06.06.2022

Południowokoreańska stocznia odmawia budowy rosyjskiego tankowca

Stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) anulowała zamówienie na tankowiec LNG, który rosyjski Sovcomflot zamówił na potrzeby projektu Arctic LNG 2 realizowanego przez Novatek.
27.05.2022

Japonia nie wycofa się z Sachalin-2. „To osłabi sankcje nałożone na Rosję”, powiedział minister przemysłu

Japoński minister przemysłu Koichi Hagiuda zapewnił w piątek, że Japonia nie zamierza wycofać się z projektu Sachalin-2 w Rosji.
22.04.2022

ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2022. Zapisz się na bieg po terminalu

Przed nami druga edycja jedynego (prawdopodobnie) na świecie biegu po terminalu kontenerowym.
31.03.2022

TSS Pioneer będzie obsługiwał farmy wiatrowe Greater Changhua pod banderą Tajwanu [WIDEO]

Do stoczni VARD Vung Tau w Wietnamie, należącej do norweskiej grupy VARD Group, dostarczono 8 marca nowy statek serwisowy SOV (service operation vessel) zbudowany przez Ta San Shang Marine, wspólną spółkę Mitsui O.S.K. Lines (MOL)i Ta Tong Marine.
15.03.2022

Zwodowano pierwszy japoński prom zasilany LNG

Japoński potentat morski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zwodował pierwszy japoński prom napędzany LNG, będący jednym z dwóch promów zamówionych przez spółkę zależną MOL - Ferry Sunflower. Napęd gazowy ma być alternatywą dla tradycyjnego paliwa, dającego szansą na ograniczenie emisji w sektorze żeglugi.
10.03.2022

Shell wstrzymuje transakcje spotowe rosyjskiej ropy

Koncern Shell planuje wycofanie się z rosyjskiego rynku ropy i gazu; pierwszym krokiem całej operacji jest natychmiastowe wstrzymanie wszystkich transakcji spotowych rosyjskiej ropy - podała we wtorek Agencja Reutera.
08.03.2022

Z wizytą u Samuraja. Japoński przemysł stoczniowy w postpandemicznej rzeczywistości

Japonia jest po Chinach i Korei trzecim producentem statków na świecie. Żegluga, budownictwo okrętowe i inżynieria stanowią rdzeń ściśle powiązanego japońskiego przemysłu morskiego. Mimo to w Japonii odnotowuje się spadek liczby nowych zamówień na budowę statków, zaś konkurencja i braki kadrowe stanowią główne bolączki japońskiego sektora morskiego.
07.03.2022

Rosyjski Arctic LNG 2 już bez włoskiego finansowania. Projekt warty 21 mld dol.

Włochy wstrzymały swoją część finansowania dla wartego 21 mld dol. projektu terminalu Arctic LNG 2, prowadzonego przez prywatną rosyjską firmę Novatek. Wartość włoskiej pożyczki, której miał udzielić m.in. państwowy bank, to ok. 500 mln euro - poinformowała we wtorek agencja Reutera.
01.03.2022

MOL i Toyo Construction wspólnie wybudują statki do obsługi morskich farm wiatrowych

Japoński armator Mitsui O.S.K. Line (MOL) i spółka z obszaru inżynierii morskiej Toyo Construction podpisały protokół ustaleń Memorandum of Understanding (MoU), dotyczący współpracy w zakresie budowy statków potrzebnych do obsługi farm wiatrowych.
24.02.2022

Amerykańskie sankcje obejmują rosyjskie statki

Pośród aktywów objętych amerykańskimi sankcjami w reakcji na rosyjską agresję wobec Ukrainy jest pięć statków oraz firmy zaangażowane w gospodarkę morską.
23.02.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 5-7/2022)

Kolejne tygodnie początku nowego roku to czas aktywizacji rynku tonażowego w wielu obszarach. Na koniec stycznia aktualny portfel złożonych nowych zamówień w 2022 roku na wszystkie typy statków wynosił 77 jednostek, jednakże nadal było to o 40% mniej w porównaniu do danych z zeszłego roku. Niemniej jednak zapotrzebowanie na tonaż widać między innymi po cenach statków, które mocno wystrzeliły w górę. W uśrednieniu są one obecnie najwyższe od 10 lat!
21.02.2022

Japoński MOL stawia na LNG – zainwestuje w dwa nowoczesne promy

Japońska spółka transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz spółka należąca do grupy - MOL Ferry - ogłosiły zamówienia na budowę dwóch najnowocześniejszych promów napędzanych LNG. Umowa na budowę została podpisana ze stocznią Naikai Zosen Corporation. Gotowe jednostki zostaną dostarczone do zleceniodawcy w 2025 roku.
21.02.2022

Rynek statków elektrycznych osiągnie 16,2 mld USD w 2030 roku. Polska ma udział w jego rozwoju

Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
02.02.2022

Pierwszy autonomiczny kontenerowiec przeszedł próby morskie

Japoński armator Mitsui OSK Lines (MOL) pochwalił się, że przybrzeżny autonomiczny kontenerowiec Mikage pomyślnie przeszedł próby morskie. To pierwsza tego typu jednostka na świecie.
27.01.2022

MOL: zebrane mikrodrobiny plastiku mogą stać się źródłem energii

Podczas gdy znaczna część uwagi środowiskowej skupia się na emisjach, naukowcy nadal pracują nad równie palącym problemem mikrodrobin plastiku w oceanach na świecie. Japoński projekt, współpracujący z Mitsui O.S.K. Line, poinformował o postępach w swoich wysiłkach z udaną produkcją potencjalnego źródła energii czerpanego z mikrodrobin plastiku i mikroalg zebranych przez statki japońskiej linii żeglugowej.
25.11.2021

Japońscy spedytorzy czerpią zyski pośród chaosu w łańcuchu dostaw

Nippon Yusen i Kawasaki Kisen Kaisha, największa i trzecia co do wielkości firma żeglugowa w Japonii, odnotowały rekordowe zyski kwartalne, ponieważ skorzystały na wyższych stawkach frachtowych w chaosie, który dotknął globalne łańcuchy dostaw.
05.11.2021

MOL zamawia cztery gazowce LNG na czarter dla rosyjskiego giganta

Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
22.09.2021

Czarter na podróż – wstępna podróż do portu załadunku

W przypadku nowego zafrachtowania, rzadko się zdarza, iż statek będący przedmiotem czarteru jest już w porcie załadunku przewidziany, zawartym właśnie czarterem na podróż.
23.08.2021

Terminal GCT w Porcie Gdynia stał się areną dla biegaczy. Kilkuset uczestników pierwszego biegu po terminalu kontenerowym w Polsce [foto, wideo]

W niedziele na terenie GCT w Porcie Gdynia odbył się pierwszy w Polsce bieg na terminalu kontenerowym - One Terminal Run Gdynia Hutchison Ports. Cały dochód z imprezy przeznaczony został na Hospicjum im. Św. Wawrzyńca w Gdyni.
16.08.2021

Bieg po terminalu kontenerowym w Gdyni. GCT zaprasza na pierwsze takie zawody!

Bieganie stało się jedną z najpopularniejszych form aktywności fizycznej. O jego powszechności świadczą licznie organizowane biegi ulicami miast. Z czasem pojawiły się także biegi o specjalnych wymaganiach, z przeszkodami terenowymi lub z trasą przebiegającą przez niedostępne na co dzień tereny. W niedzielę 15 sierpnia Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz Ocean Network Express (O.N.E.) planują na terenie terminalu GCT organizację zawodów biegowych. Tego nie można przegapić!
28.07.2021

MOL planuje budowę statków o zerowej emisji netto

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.
21.06.2021

Almatech łączy siły z e5 Lab w budowie zasilanego wodorem statku

Szwajcarska firma kosmiczna i morska Almatech nawiązała współpracę z e5 Lab, japońską firmą finansowaną między innymi przez Mitsui O.S.K. Lines. Wspólnie mają opracować statek pasażerski napędzany systemem wodorowych ogniw paliwowych.
26.05.2021

MOL zainwestował w linię żeglugową transportującą skroplony CO2

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) stawia na technologię wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, inwestując w firmę specjalizującą się w transporcie ciekłego CO2.
21.03.2021

ONE testuje zrównoważone biopaliwo na kontenerowcu

Singapurski armator kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), przeprowadził test biopaliwa na kontenerowcu MOL Experience.
11.02.2021

Hyundai Mipo z kontraktem na dwa tankowce

Południowokoreański stocznia Hyundai Mipo Dockyard podpisała umowę na budowę dwóch tankowców petrochemicznych o wartości 72,7 mln dolarów. Kontrakt złożyła anonimowa europejska firma.
27.01.2021

Zvezda pocięła stal pod kolejny arktyczny gazowiec LNG

W stoczni Zvezda Shipbuilding Complex pocięto stali pod nowy gazowiec klasy lodowej Arc7 dla terminalu Arctic LNG 2. Jednostka została zamówiona przez Smart LNG, joint venture między Novatekiem i Sovcomflot.
20.01.2021

Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi

Nagashiki Shipping powiedział w piątek, że utknięcie na mieliźnie jednego ze swoich dużych masowców, które spowodowało poważną katastrofę ekologiczną na Mauritiusie, było spowodowane brakiem świadomości bezpieczeństwa i nieprzestrzeganiem zasad wśród załogi statku.
21.12.2020

MOL testuje biopaliwo na jednym ze swoich holowników

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji stworzone przez firmę euglena Co.
15.12.2020

Maersk Product Tankers sprzedaje część floty

Duński Maersk Product Tankers zawarł umowę z bankiem China Development Bank Financial Leasing (CDBL) na sprzedaż 14 tankowców do przewozu produktów naftowych. Transakcja opiewa na kwotę 422 mln dolarów.
09.12.2020

GTT zaprojektuje zbiorniki dla sześciu tankowców LNG klasy lodowej

Francuska firma GTT otrzymała kontrakt na zaprojektowanie zbiorników dla sześciu gazowców LNG Arc 7 klasy lodowej.
04.12.2020

Duże zamówienie na napędzane metanolem tankowce

Kanadyjskie Waterfront Shipping Company (WSC) złożył zamówienie na osiem tankowców napędzane metanolem. Jednostki powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
02.12.2020

MOL przetestuje urządzenie do zbierania mikroplastiku na swojej nowej jednostce

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines przeprowadził demonstrację urządzenia do zbierania mikroplastiku, stworzonego wspólnie z rodzimym producentem Miura Co. Urządzenie zostało zainstalowane na nowym statku do przewozu drewna i przetestowane na końcu października tego roku.
25.11.2020

Rośnie liczba zamówień na nowe statki

Miniony tydzień był dobrodziejstwem dla stoczniowców, ponieważ armatorzy chętniej kontraktowali nowe jednostki – podaje portal hellenicshippingnews.com.
19.11.2020

Usuwanie wycieku paliwa na Mauritiusie zakończy się najszybciej w styczniu

Oczyszczanie ogromnego wycieku paliwa ze statku, do którego doszło w sierpniu br. u wybrzeży Mauritiusa, zostanie prawdopodobnie zakończone do stycznia - poinformował dzisiaj właściciel masowca, japońska firma Nagashiki Shipping.
05.11.2020

Novatek kończy formację floty Arctic LNG 2

Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na sześć zbiornikowców LNG typu lodowego Arc7.
29.10.2020

W Rotterdamie ochrzczono największą na świecie bunkierkę LNG

Największa na świecie bunkierka na skroplony gaz ziemny (LNG) została oficjalnie ochrzczona podczas ceremonii, która odbyła się w piątek w Rotterdamie. Zbiornik membranowy GTT Mark III Flex o długości 135,5 metra i pojemności 18 600 metrów sześciennych otrzymał nazwę Gas Agility.
24.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG gotowa do działania

Największa na świecie bunkierka LNG został oficjalnie nazwana podczas ceremonii chrztu, która odbyła się w ostatni weekend w Rotterdamie.
22.09.2020

Międzynarodowi pożyczkodawcy przygotowali 9,5 miliardów dolarów wsparcia na rosyjski projekt Arctic LNG 2

Zgodnie z dokumentem przedstawionym przez agencję Reuters, międzynarodowi pożyczkodawcy przeznaczyli około 9,5 miliarda dolarów wsparcia finansowego dla rosyjskiego projektu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Arktyce, nawet jeśli takie projekty są poddawane większej kontroli ze względu na obawy dotyczące klimatu.
21.09.2020

Novatek wyczarterował flotę arktycznych tankowców LNG

Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na 14 tankowców lodowych Arc7 w ramach projektu Arctic LNG 2.
08.09.2020

Największa na świecie bunkierka LNG przybyła do Rotterdamu

Gas Agility, bunkierka LNG o pojemności 18,6 tys. m3, w końcu dotarła do Rotterdamu, gdzie niedługo rozpocznie działalność.
25.08.2020

Mieszkańcy i wolontariusze Mauritiusu mierzą się z ogromnym wyciekiem paliwa z masowca [wideo]

Już piąty dzień tysiące mieszkańców Mauritiusu wraz ze studentami i działaczami środowiskowymi walczą ze szkodami, które wyspie wyrządził olbrzymi wyciek paliwa z masowca MV Wakashio. Do akcji używają liści, słomy, a nawet ... ludzkich włosów.
10.08.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w ostatnim tygodniu lipca 2020 roku

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
10.08.2020

Katastrofa ekologiczna u wybrzeży Mauritiusa. Japoński armator przeprasza (wideo)

Akihiko Ono, wiceprezes japońskiego armatora Mitsui OSK Lines, do którego należy osiadły na mieliźnie u wschodnich wybrzeży wyspy Mauritius masowiec, przeprosił oficjalnie za wyciek ok. 1000 ton ropy. Zapowiedział wysłanie ekipy do usuwania skutków wycieku.
09.08.2020

Hudong zakończyło budowę trzeciego gazowca LNG dla MOL i Cosco

Chiński Hudong-Zhonghua Shipbuilding ukończył trzeci statek Jamał LNG dla spółki joint venture złożonej z rodzimego China Cosco Shipping i japońskiego Mitsui O.S.K. Line.
27.07.2020

COVID-19, a problemy z podmianami marynarzy

W związku z pandemią wywołaną przez koronawirusa, rządy na całym świecie zawiesiły loty międzynarodowe, zamknęły granice, porty i lotniska oraz nałożyły odpowiednie ograniczenia na cudzoziemców w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Jednym z największych wyzwań, przed którym znajduje się obecnie branża żeglugowa, jest przeprowadzanie podmian w załodze statków. Wspomniane ograniczenia bezpośrednio wpłynęły na zdolność marynarzy do podróżowania między poszczególnymi statkami, a krajem ich zamieszkania.
21.07.2020

Hudong dostarczy trzecim gazowiec LNG dla terminalu Jamał

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua ma dostarczyć kolejny gazowiec LNG, który będzie obsługiwał projekt Jamał w Arktyce. Hudong powiedział w oświadczeniu, że LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 opuścił stocznię w Szanghaju 3 lipca.
10.07.2020

Czy można przyśpieszyć rozwój budowy statków autonomicznych?

Wiele firm i instytucji pracuje nad budową statków autonomicznych. Rozwój i wdrożenie tej technologii oparte jest o różne koncepcje. Dla większości z nich, pierwszym etapem jest budowa modelu jednostki, a później badania związane z reakcją modelu i zainstalowanych w nim układów sterowania na otoczenie zewnętrzne. I mimo, że jest to sprawdzona metoda, to niestety bywa ona długa oraz mało efektywna.
06.07.2020

MOL zmniejsza flotę o 40 statków w odpowiedzi na kryzys COVID-19

Japoński armator - Mitsui O.S.K. Line (MOL) opracowały plan obejmujący środki obronne, które firma powinna podjąć, aby ograniczyć straty i ponownie zbadać działania inwestycyjne w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa.
23.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu czerwca 2020 roku

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
18.06.2020

Japońskie firmy opracowują technologię autonomicznych statków

Japońskie konsorcjum Marubeni Corporation, Tryangle, Mitsui E&S Shipbuilding i miasto Yokosuka zapewniło sobie miejsce we wspólnym programie rozwoju technologicznego bezzałogowych statków, kierowanym przez Fundację Nippon.
14.06.2020

DSME zdobyło duży kontrakt od rosyjskiego Novateku

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
08.06.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu maja 2020

Obserwując aktualny stan gospodarki morskiej w ujęciu globalnym często wskazuje się na już zauważalne skutki epidemii. Mimo, że na pełne opisanie rozmiaru zniszczeń i dokładnego obrazu gospodarki morskiej w momencie zakończenia epidemii jest za wcześnie, przedstawiane są dane obrazujące zmiany w wolumenie transportu morskiego, ilości i wartości produkcji i remontów, czy wreszcie opisujące dynamikę zmian w odniesieniu do portfela zamówień.
28.05.2020

Japońskie firmy będą wspólnie pracować nad elektrycznymi statkami

Siedem japońskich firm połączyło siły w celu stworzenia nowych usług infrastruktury żeglugi oceanicznej poprzez różne inicjatywy mające na celu rozwój, realizację i komercjalizację bezemisyjnych statków elektrycznych.
21.05.2020

Wärtsilä dostarczy technologię dla japońskich promów napędzanych LNG

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zawarła umowę na dostawę rozwiązań technologicznych dla dwóch nowych japońskich promów napędzanych LNG.
19.05.2020

MAN Energy połączył siły z japońską stocznią. Chcą wspólnie zaprojektować statek napędzany amoniakiem

Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions nawiązał współpracę z japońskim producentem statków Imabari Shipbuilding, towarzystwem klasyfikacyjnym ClassNK w celu opracowania statku napędzanego amoniakiem.
10.05.2020

Ørsted wyczarteruje na 15 lat pierwszą tajwańską jednostkę SOV

Duński deweloper morskich farm wiatrowych Ørsted podpisał 15-letnią umowę z Ta San Shang Marine, wynajmując firmę spedycyjną do budowy pierwszego na świecie statku do obsługi farm wiatrowych typu SOV, który będzie pływał pod tajwańską banderą. Będzie ona obsługiwać morskie farmy wiatrowe Greater Changhua.
16.04.2020

Maersk Product Tankers znów na plusie

Duński armator tankowców, Maersk Product Tanker, zanotował zysk 91,4 mln dolarów w 2019 roku, dzięki poprawie rynku frachtowego we wszystkich segmentach. Przypomnijmy, że rok wcześniej firma zanotowała 35 mln dolarów straty.
25.03.2020

MOL przewiduje duże straty w 2019 roku

Japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines, spodziewa się odnotować nadzwyczajnie dużą stratę w skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2019.
24.03.2020

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
23.02.2020

Jak wygląda rynek LNG w światowej żegludze i portach? (raport)

Według najnowszych danych koalicji SEA/LNG na świecie eksploatuje się obecnie 175 jednostek napędzanych na LNG. Armatorzy zamówili 203 jednostki, a 141 oczekuje na zamówienia.
18.02.2020

Epidemia koronawirusa opóźnia instalację skruberów w Chinach

Firmy żeglugowe mogą napotkać opóźnienia w dostawie statków wyposażonych w sprzęt do filtrowania spalin ze względu na wybuch epidemii wirusa w Chinach.
02.02.2020

Nowe technologie rewolucjonizują funkcjonowanie portów

W ostatnich latach nastąpił szybki postęp w zakresie innowacji technologicznych mających ogromny wpływ na rozwój portów i terminali przeładunkowych. Przygotowaliśmy zestawienie trzech, które zrewolucjonizują funkcjonowanie portów, a co za tym idzie globalnych łańcuchów dostaw.
29.01.2020

Największa bunkierka LNG na świecie po próbach morskich

Gigantyczna bunkierka LNG należąca do japońskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) pomyślnie zakończyła próby morskie w Chinach – poinformowało towarzystwo klasyfikacyjne, Bureau Veritas.
12.01.2020

W Chinach ochrzczono kolejny gazowiec LNG dla terminalu Jamał LNG

W chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding ochrzczono kolejny gazowiec LNG na potrzeby rosyjskiego terminalu Jamał LNG. Jednostka otrzymała nazwę LNG Merak i powstała na zamówienie japońskiego Mitsui O.S.K. Lines i chińskiego Cosco Shipping.
09.01.2020

Mitsubishi wybuduje pierwsze promy napędzane LNG w Japonii

Japońska stocznia Mitsubishi Shipbuilding zawarła umowę z rodzimym armatorem Mitsui O.S.K. Linie (MOL) w sprawie budowy dwóch promów napędzanych LNG, pierwszego takiego projektu w Japonii.
02.01.2020

MOL zaprojektuje bezemisyjnego samochodowca

Czołowy japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), połączył siły z rodzimą firmą e5 Lab w celu stworzenia hybrydowego samochodowca (PCC) zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz bateriami o dużej pojemności.
17.12.2019

Największa stocznia świata ze strumieniem zamówień

Największy koncern stoczniowy świata, China Shipbuilding Corp, zanotował fantastyczny tydzień pod względem nowych kontraktów, które powiększyły wartość ich portfela zamówień do 4,2 mld dolarów.
08.12.2019

MOL i Total z drugą bunkierką LNG. Będzie obsługiwała jednostki na Morzu Śródziemnym

Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i Mitsui O.S.K. Line (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na drugą bunkierkę LNG.
04.12.2019

MOL zamówił pierwsze japońskie promy napędzane paliwem LNG

Japoński gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i jego podspółka Ferry Sunflower Limited ujawniły plan budowy pierwszych w Japonii promów napędzanych LNG.
21.11.2019

Samsung i MOL zaprojektowały innowacyjną osłonę dziobową dla kontenerowców

DNV GL wydało zezwolenie japońskiej firmie żeglugowej Mitsui O.S.K Lines (MOL) na zastosowanie innowacyjnej przedniej osłony dziobowej Wind-Shield w kontenerowcu typu ULCV, zaprojektowanej i skonstruowanej przez południowokoreańską spółkę stoczniową Samsung Heavy Industries (SHI)
14.11.2019

Nowy gazowiec LNG dołączył do projektu Jamał

Chińska stocznia Hudong-Zhonghua przekazała pierwszy z czterech zamówionych gazowców LNG, zbudowanych na potrzeby projektu Jamał LNG. Niedługo rozpocznie transport skroplonego gazu.
11.11.2019

Zwodowano pierwszą bunkierkę LNG zdolną do obsługi największych kontenerowców na świecie

W Chinach zwodowano pierwszą bunkierkę LNG dla francuskiego Totala. Jednostka zostanie przekazana koncernowi w 2020 roku i będzie działać w Północnej Europie. Jej zadaniem będzie dostawa skroplonego gazu ziemnego do statków komercyjnych, w tym dziewięciu megakontenerowców armatora CMA CGM.
20.10.2019

Japońskie firmy przyśpieszają prace nad projektem Wind Challenger

Japońskie przedsiębiorstwa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Tohoku Electric Power zamierzają przyśpieszyć prace nad projektem Wind Challenger, którego celem jest instalacje pierwszego na świecie systemu twardych żagli na masowcu do przewozu węgla.
15.10.2019

Cargill, Maersk Tankers i Mitsui & Co. nawiązują współpracę w celu obniżenia globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych w żegludze

Dzięki współpracy firmy czarterujące, armatorzy i operatorzy statków będą mogli podjąć działania związane z wyzwaniami gospodarczymi i środowiskowymi, przed którymi stoi ich sektor.
09.10.2019

Japońskie firmy dostały zielone światło na rozwój projektu Wind Challenger Design

Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.
03.10.2019

Cięcie stali pod największą bunkierkę LNG Singapuru

Ceremonia cięcia stali rozpoczęła budowę największej w historii Singapuru bunkierki LNG. Jednostka powstała w stoczni Sembcorp Marine na zamówienie japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL).
30.09.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał

W chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines i chińskie COSCO Shipping. Jednostka o pojemności 174 tys. m3 otrzymała 24 września nazwę LNG Dubhe.
25.09.2019

Sovcomflot i NYK Line zdobyły kredyt na refinansowanie dwóch gazowców LNG

Spółki joint venture należące do rosyjskiego Sovcomflotu i japońskie NYK Line podpisały nową linię kredytową w wysokości 176 mln dolarów w celu refinansowania dwóch gazowców LNG klasy lodowej.
12.09.2019

MOL i Karpowership przedstawili w Afryce pierwszy projekt transferu LNG na pływającą elektrownię

Japońska spółka żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i turecka firma Karpowership, specjalizująca się w pływających elektrownia, będą wspólnie pracować nad pierwszym projektem transferu LNG na tzw. Powershipy w Mozambiku.
02.09.2019

Roboty na statkach – usługi biznesowe w przemyśle morskim

Sektor morski w województwie pomorskim tradycyjnie obejmował budownictwo okrętowe, transport, inżynierię morską, rybołówstwo oraz energię prądów morskich. W miarę modernizacji gospodarki, centra usług wspólnych (ang. shared services centres) stały się integralną częścią tego sektora. Organizacja Invest in Pomerania rozmawiała z dyrektorami pięciu pomorskich centrów usług wspólnych: MacGregor, Ocean Network Express, Unifeeder, Maersk Drilling oraz DNV GL. Każda z tych spółek dostarczyła wielu przykładów na modernizację i di
08.08.2019

Japońskie firmy będą pracować nad projektami związanymi z pełni elektrycznymi statkami

Japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) połączyło siły z rodzimymi firmami Asahi Tanker, Exeno Yamamizu Corporation i Mitsubishi Corporation, by skupić się na rozwoju bezemisyjnych statków napędzanych elektrycznie.
07.08.2019

Vladimir Rusanov przetransportował LNG do Chin przez Północny Szlak Morski

Vladimir Rusanov, gazowiec LNG klasy lodowej, zakończył podróż Północnym Szlakiem Morskim i dostarczył transport wyprodukowanego w terminalu Jamal LNG gazu skroplonego do Chin.
25.07.2019

Novatek znalazł partnerów do budowy terminalu Arctic LNG-2

Rosyjski producent gazu, Novatek, zakończył poszukiwanie partnerów do zrealizowania projektu Arctic LNG-2. Wybrane firmy to: China National Petroleum Corporation (CNPC), CNOOC oraz Japan Arctic LNG.
23.07.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał w stoczni DSME

W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG klasy lodowej, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i chińskie COSCO Shipping Corporation Limited.
21.07.2019

Grupa Lotos: Podpisanie nowych umów kredytowych

Kredyt na łącznie pół miliarda dolarów uzyskał Lotos w wyniku nowych umów z konsorcjum banków. Pozyskane środki pozwolą na spłatę kredytu zaciągniętego na podstawie umów z czerwca 2008 r. - poinformowała spółka we wtorek.
02.07.2019

Statek Marvel Crane jako pierwszy odbierze dostawę gazu z amerykańskiego terminalu Cameron LNG

Marvel Crane o pojemności 177 tys. m3 będzie pierwszą jednostką, która załaduje LNG w terminalu Cameron LNG. Obiekt rozpoczął pracę na początku tego miesiąca.
30.05.2019

Prezydent USA: Energetyczna niezależność podstawą bezpieczeństwa kraju

Prezydent USA Donald Trump, podczas wizyty w gazoporcie Cameron LNG firmy Sempra Energy w stanie Luizjana, podkreślił we wtorek, że "energetyczna niezależność", jaką Ameryka osiągnęła w okresie jego rządów w Białym Domu jest "podstawą bezpieczeństwa kraju".
15.05.2019

Mitsui zamówił dwa statki w jednej z chińskich stoczni

Japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść na początku tego roku.
13.03.2019

Alians ONE ustanowił rekord w załadunku kontenerów

Kontenerowiec MOL Tribute, należący do aliansu Ocean Network Express (ONE), ustanowił rekord w załadunku kontenerów z liczbą 19,190 TEU.
17.02.2019

Zobacz, jak pracuje największa na świecie jednostka FSRU (wideo)

Japoński gigant żeglugowy MOL opublikował ostatnio wideo przedstawiające największą na świecie pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) w czasie pracy w tureckim porcie Dörtyol w Hatay.
06.02.2019

Alians ONE dodał piątą magentę do swojej floty

Nowy kontenerowiec w kolorze magenty, ONE Grus, dołączył do floty Ocean Network Express (ONE). To pierwsza nowa jednostka aliansu w 2019 roku.
03.02.2019

Japoński armator zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść pod koniec zeszłego roku.
29.01.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Uniper współpracuje japońskim Mitsui OSK nad budową terminalu FSRU w Niemczech

Grupa Uniper podpisała w poniedziałek umowę z japońskim armatorem Mitsui Osk Lines nad rozwojem dostaw gazu LNG do Niemiec.
18.12.2018

Światowy rynek gazu skroplonego bez Rosji

Rosja jest wiodącym światowym producentem i eksporterem gazu tradycyjnego, transportowanego rurociągami. Nie doceniła jednak rewolucji, związanej z rozwojem światowego rynku gazu skroplonego (LNG).
15.12.2018

Alians ONE wciąż rozważa wybór między LNG a skruberami

Ocean Network Express (ONE) uważa za przejście na niskosiarkowe paliwa jako najbardziej realistyczną i ekonomiczną opcję przed wejściem nowych przepisów IMO 2020. Jest to jednak rozwiązanie na krótki dystans.
05.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Mitsui zamówił dwa statki w chińskiej stoczni

Według portalu Asiasis, japoński armator Mitsui & Co złożył zamówienie na dwa masowce w jednej z chińskich stoczni. Do podpisania umowy z zakładem Yangzijiang Shipbuilding miało dojść 8 listopada.
09.11.2018

Wyjątkowy statek w kolorze magenta po raz pierwszy w Hamburgu

Nie jest to jednostka ani specjalnie duża (pojemnośc 8 102 TEU), ani specjalnie nowa (została wybudowana w 2008 roku). Ale to jej kolor sprawia, że nie sposób nie zwrócić na nią uwagi. W ostatnim tygodniu, do portu w Hamburgu po raz pierwszy przypłynęła jednostka ONE Continuity, należąca do armatora Ocen Network Express (ONE), w wyjątkowym kolorze magenta.
30.10.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

DSME ochrzciło gazowiec LNG klasy lodowej dla Projektu Jamał

W stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbył się chrzest nowego gazowca klasy lodowej, zamówionego przez Mitsui O.S.K. Lines i China COSCO Shipping.
12.09.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Ocean Network Express (ONE) otworzył biuro w Gdańsku

Ocean Network Express (ONE) teraz także w Gdańsku. Przewoźnik, którego można rozpoznać po kontenerowcach w kolorze magenta, otworzył biuro w kompleksie biznesowym Alchemia. W Centralnym Centrum Serwisowym ONE prace znalazło 120 osób.
30.08.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.