Do obsługi tras pasażerskich ruszył pierwszy z dwóch promów zasilanych LNG, należący do japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Sunflower Kurenai pływał w barwach należących do MOL linii Ferry Sunflower Co. na trasie Osaka-Beppu.
Zdaniem MOL statek wyróżnia się przyjaznymi środowisku specyfikacjami. Wśród nich są silnik dwupaliwowy zdolny do pracy na oleju opałowym oraz na LNG. Ma to zmniejszyć emisje CO2 o około 25% i SOx o praktycznie 100%. Armator zamówił w sumie cztery podobne jednostki, które mają rozpocząć działalność w najbliższych latach. Kolejnym ma być Sunflower Murasaki, który został zbudowany w japońskiej stoczni Mitsubishi Shipbuilding w Shimonoseki, w sierpniu 2022 roku i oczekuje się jego dostawy w nadchodzącym okresie.
W związku z potrzebą zapewnienia paliwa dla nowych jednostek firma podpisała umowę z Japan Petroleum Exploration (JAPEX) i Hokkaido Gas na dostawę paliwa LNG z myślą o kolejnych, planowanych promach. Zgodnie z przyjętym dokumentem, JAPEX będzie dostarczał paliwo LNG do promów w porcie Oarai w prefekturze Ibaraki, a Hokkaido Gas odpowiednio w porcie Tomakomai w Hokkaido metodą "Truck to Ship".
Firma MOL postawiła sobie ambitny cel udziału w dekarbonizacji żeglugi oraz transportu morskiego. Celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. W związku z tym planuje wprowadzić na rynek około 90 statków zasilanych LNG do 2030 roku. Obecnie na liście zamówień znajduje się 16 dużych statków i sześć kabotażowców zasilanych skroplonym gazem ziemnym.
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych
Damen Marine Components dostarcza urządzenia sterowe dla nowego statku badawczego
Poznaj innowacyjne rozwiązania dla zrównoważonej przyszłości przemysłu morskiego. Zbliża się międzynarodowa konferencja Marine Green Propulsion Solutions
Remontowa Shipbuilding S.A. gotowa na nowe Kormorany. Niebawem rusza budowa