Do obsługi tras pasażerskich ruszył pierwszy z dwóch promów zasilanych LNG, należący do japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Sunflower Kurenai pływał w barwach należących do MOL linii Ferry Sunflower Co. na trasie Osaka-Beppu.
Zdaniem MOL statek wyróżnia się przyjaznymi środowisku specyfikacjami. Wśród nich są silnik dwupaliwowy zdolny do pracy na oleju opałowym oraz na LNG. Ma to zmniejszyć emisje CO2 o około 25% i SOx o praktycznie 100%. Armator zamówił w sumie cztery podobne jednostki, które mają rozpocząć działalność w najbliższych latach. Kolejnym ma być Sunflower Murasaki, który został zbudowany w japońskiej stoczni Mitsubishi Shipbuilding w Shimonoseki, w sierpniu 2022 roku i oczekuje się jego dostawy w nadchodzącym okresie.
W związku z potrzebą zapewnienia paliwa dla nowych jednostek firma podpisała umowę z Japan Petroleum Exploration (JAPEX) i Hokkaido Gas na dostawę paliwa LNG z myślą o kolejnych, planowanych promach. Zgodnie z przyjętym dokumentem, JAPEX będzie dostarczał paliwo LNG do promów w porcie Oarai w prefekturze Ibaraki, a Hokkaido Gas odpowiednio w porcie Tomakomai w Hokkaido metodą "Truck to Ship".
Firma MOL postawiła sobie ambitny cel udziału w dekarbonizacji żeglugi oraz transportu morskiego. Celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. W związku z tym planuje wprowadzić na rynek około 90 statków zasilanych LNG do 2030 roku. Obecnie na liście zamówień znajduje się 16 dużych statków i sześć kabotażowców zasilanych skroplonym gazem ziemnym.
Zanieczyszczone paliwo przyczyną problemów Dali w Baltimore?
Niemal pół miliarda dolarów na modernizację sił morskich Peru przy współudziale stoczni z Korei Południowej
PSSE uruchomiła najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw symulatorów spawania VR na świecie [RELACJA]
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"