PMK
Największy koncern stoczniowy świata, China Shipbuilding Corp, zanotował fantastyczny tydzień pod względem nowych kontraktów, które powiększyły wartość ich portfela zamówień do 4,2 mld dolarów.
Szał zamówień został przypieczętowany w czasie przyjęcia, po wielkim ujawnieniu nowo utworzonego konglomeratu przemysłu stoczniowego, powstałego w wyniku wielkiej fuzji China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) i China State Shipbuilding Corp (CSSC).
Zamówienie obejmuje między innymi kontrakt na budowę czterech nowych jednostek zamówionych przez Eastern Pacific Shipping, których wartość szacuje się na 560 milionów dolarów.
Należą do nich 2 + 2 Newcastlemaxy zamówione w Waigaoqiao Shipbuilding oraz dodatkowo 2 + 2 gazowce LNG w Guangzhou Shipyard International.Ponadto Petredec Holdings (Eastern) skorzystał z możliwości budowy dwóch dodatkowych gazowców etylenu o pojemności 22 000 m3 .
Stocznia Jiangnan zawarła także umowę dotyczącą budowy czterech bardzo dużych gazowców (VLGC) dla Sino Gas, dwóch bardzo dużych gazowców etanu dla Pacific Gas oraz jednego samochodowca dla UECC.
Zakład Guangzhou Shipyard International (GSI) wygrała zamówienie na budowę dwóch tankowców do przewozu metanolu dla szwedzkiej firmy transportowej tankowców Stena Bulk.
Hudong-Zhonghua Shipbuilding podpisał umowę na 18 600 m³ bunkrowego statku zasilanego LNG dla Mitsui O.S.K. Linie (MOL).
Jest to jednak tylko dodatek do zamówienia złożonego przez Evergreen w stoczni Jiangnan i Hudong Zhonghua Shipbuilding na budowę czterech 23 000 kontenerowców TEU. Chongqing Chuandong Shipbuilding Heavy Industry powierzono budowę dwóch tankowców chemicznych ze stali nierdzewnej o pojemności 13 800 ton firmy COSCO.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii