Japoński armator Mitsui O.S.K. Line (MOL) i spółka z obszaru inżynierii morskiej Toyo Construction podpisały protokół ustaleń Memorandum of Understanding (MoU), dotyczący współpracy w zakresie budowy statków potrzebnych do obsługi farm wiatrowych.
Przypomnijmy, że firma MOL została założona w 1884 roku, a jej działalność koncentruje się na żegludze oceanicznej. Dysponuje obecnie flotą liczącą około 800 statków. Jest pierwszą firmą w branży żeglugi oceanicznej, która postawiła sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Cała Grupa MOL jest zaangażowana w projekty związane z energetyką wiatrową. Z kolei, od momentu powstania w 1929 roku, Toyo Construction stała się jedną z najlepszych japońskich firm wykonawczych w branży morskiej, która ma na swoim koncie wiele sukcesów w inżynierii morskiej z wykorzystaniem statków roboczych w Japonii i za granicą. Ponadto, firma stawia na morską energetykę wiatrową jako motor wzrostu swojej działalności, koncentrując się na rozwoju technologii i inwestycjach kapitałowych w turbiny wiatrowe instalowane na stałym fundamencie i pływającym (floating).
Szansa na dołączenie do łańcuchów dostaw offshore wind
MOL oraz Toyo Construction mają w ramach nowego porozumienia także ocenić potencjał współpracy przy budowie morskich elektrowni wiatrowych, w celu komercjalizacji statków do budowy i obsługi wiatraków w Japonii i za granicą. Firmy zamierzają otworzyć nowe możliwości biznesowe dla jednostek, które będą potrzebne do realizacji projektów związanych z morską energetyką wiatrową.
Firmy zaspokoją popyt na różne typy statków dla branży offshore wind poprzez połączenie bogatego doświadczenia MOL w budowie, posiadaniu i eksploatacji statków z wiedzą Toyo Construction w zakresie inżynierii morskiej i rozwoju technologicznego morskiej energetyki wiatrowej. Japońskie firmy chcą wnieść szeroki wkład w łańcuchy wartości w morskiej energetyce wiatrowej, która w przyszłości stanie się kluczowym źródłem OZE.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española