Japoński armator Mitsui O.S.K. Line (MOL) i spółka z obszaru inżynierii morskiej Toyo Construction podpisały protokół ustaleń Memorandum of Understanding (MoU), dotyczący współpracy w zakresie budowy statków potrzebnych do obsługi farm wiatrowych.
Przypomnijmy, że firma MOL została założona w 1884 roku, a jej działalność koncentruje się na żegludze oceanicznej. Dysponuje obecnie flotą liczącą około 800 statków. Jest pierwszą firmą w branży żeglugi oceanicznej, która postawiła sobie za cel osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Cała Grupa MOL jest zaangażowana w projekty związane z energetyką wiatrową. Z kolei, od momentu powstania w 1929 roku, Toyo Construction stała się jedną z najlepszych japońskich firm wykonawczych w branży morskiej, która ma na swoim koncie wiele sukcesów w inżynierii morskiej z wykorzystaniem statków roboczych w Japonii i za granicą. Ponadto, firma stawia na morską energetykę wiatrową jako motor wzrostu swojej działalności, koncentrując się na rozwoju technologii i inwestycjach kapitałowych w turbiny wiatrowe instalowane na stałym fundamencie i pływającym (floating).
Szansa na dołączenie do łańcuchów dostaw offshore wind
MOL oraz Toyo Construction mają w ramach nowego porozumienia także ocenić potencjał współpracy przy budowie morskich elektrowni wiatrowych, w celu komercjalizacji statków do budowy i obsługi wiatraków w Japonii i za granicą. Firmy zamierzają otworzyć nowe możliwości biznesowe dla jednostek, które będą potrzebne do realizacji projektów związanych z morską energetyką wiatrową.
Firmy zaspokoją popyt na różne typy statków dla branży offshore wind poprzez połączenie bogatego doświadczenia MOL w budowie, posiadaniu i eksploatacji statków z wiedzą Toyo Construction w zakresie inżynierii morskiej i rozwoju technologicznego morskiej energetyki wiatrowej. Japońskie firmy chcą wnieść szeroki wkład w łańcuchy wartości w morskiej energetyce wiatrowej, która w przyszłości stanie się kluczowym źródłem OZE.
W Chinach zwodowano statek instalacyjny dla offshore wind o nośności 2 tys. ton
ABB dostarczy polskim promom Azipody. Czym są i jak działają?
Japonia. Odnaleziono wrak zatopionej łodzi wycieczkowej
Rosja kontynuuje swój arktyczny projekt naftowy
Statek Chipolbroku już ochrzczony. To M/V Pilecki
Nowe ulice na terenach dawnej Stoczni Gdynia
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34350,00 $ | tona | 1,48% | 13 maj |
Cynk | 3499,00 $ | tona | -1,16% | 13 maj |
Aluminium | 2722,00 $ | tona | 1,30% | 13 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |