PMK
Firmy żeglugowe mogą napotkać opóźnienia w dostawie statków wyposażonych w sprzęt do filtrowania spalin ze względu na wybuch epidemii wirusa w Chinach.
Kierownik Mitsui OSK Lines powiedział, że wiele statków chińskich dokach przeprowadza instalacje płuczek spalin, aby spełnić nowe przepisy dotyczące emisji, ale cztery chińskie prowincje proszą firmy o przedłużenie świąt Nowego Roku Księżycowego o tydzień, do 10 lutego. Ich będą więc niedostępni do ukończenia instalacji.
- Istnieją obawy, że pracownicy mogą nie wrócić tak szybko na chińskie stacje naprawcze, gdzie wiele statków czeka na zainstalowanie płuczek - powiedział Takashi Maruyama, dyrektor finansowy Mitsui OSK. Dodał, że wśród statkach nie ma żadnych statków Mitsui OSK.
- Może to ostatecznie zmniejszyć liczbę dostępnych statków i może doprowadzić do zaostrzenia rynku żeglugi – powiedział.
- Jednostki w suchym doku podobno leżą bezczynnie, gdyż nie są prowadzone żadne prace na nich - powiedział makler z Singapuru, dodając, że w niektórych przypadkach nawet zapasy nie mogą zostać dostarczone załogom na pokładzie w suchym doku.
Dyrektor wykonawczy Kawasaki Kisen Kaisha, Yu Kurimoto, powiedziała również, że ludzie nie mogli wchodzić ani wychodzić z niektórych obszarów, w których znajduje się wiele doków naprawczych w Chinach.
Podczas największej od dziesięcioleci największej zmiany w branży naftowej i morskiej Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) zakazała statkom używania paliw o zawartości siarki powyżej 0,5%, chyba że są one wyposażone w znane urządzenia do usuwania siarki jako płuczki.
Orzeczenie rozpoczęło się w tym miesiącu, gdy wybuch koronawirusa przyspieszył i rozprzestrzenił się na cały świat z Wuhan w Chinach. Chiny są jednym z największych na świecie centrów budowy, konserwacji i remontu statków.
Stany Zjednoczone ostrzegły Amerykanów, aby nie podróżowali do Chin, ponieważ liczba ofiar śmiertelnych wirusa osiągnęła 213, dzień po tym, jak Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła globalny stan zagrożenia zdrowia.
Maruyama z Mitsui OSK powiedział, że przewoźnikom również zakazano zmiany załóg w niektórych portach w Chinach, w tym w Dalian i Qingdao.
Według IHS Markit około 2000 statków, czyli mniej niż 10% globalnej pojemności floty, było wyposażonych w płuczki, od 1 stycznia.
Chińska agencja promocji handlu międzynarodowego oświadczyła, że będzie oferować certyfikaty siły wyższej firmom, które walczą z wpływem nowej epidemii na ich interesy z zagranicznymi partnerami.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"