• <
kongsberg_mega_2020

MAN Energy połączył siły z japońską stocznią. Chcą wspólnie zaprojektować statek napędzany amoniakiem

Strona główna Stocznie, offshore MAN Energy połączył siły z japońską stocznią. Chcą wspólnie zaprojektować statek napędzany amoniakiem
MAN Energy połączył siły z japońską stocznią. Chcą wspólnie zaprojektować statek napędzany amoniakiem - GospodarkaMorska.pl

PMK

10.05.2020 Źródło: własne

Niemiecki producent silników MAN Energy Solutions nawiązał współpracę z japońskim producentem statków Imabari Shipbuilding, towarzystwem klasyfikacyjnym ClassNK w celu opracowania statku napędzanego amoniakiem.

MAN Energy Solutions rozpoczęła już wcześniej opracowywanie silnika napędzanego amoniakiem. Będzie to stanowić podstawę do opracowania projektu statku, w tym zbiornika amoniaku, układu zasilania paliwem i szeregu układów dla silnika głównego.

Mitsui i ClassNK będą wspierać projekt poprzez ocenę bezpieczeństwa i, podczas gdy Itochu Enex i Itochu Corporation będą odpowiedzialne za badanie sieci dystrybucji paliwa amoniakowego i stworzenie obiektu zaopatrzenia w amoniak do użytku morskiego.

Projekt jest zgodny z wysiłkami branży żeglugowej na rzecz dekarbonizacji żeglugi i budowy statków o zerowej emisji.

Wodór i amoniak zostały zidentyfikowane jako prawdopodobne paliwa o zerowej emisji w przyszłości, przy czym ten ostatni ma większy potencjał do zasilania dużych statków trans-oceanicznych.

- Potencjał amoniaku jako paliwa do napędu silnika dwusuwowego jest ogromny, ponieważ pomoże w przestrzeganiu przepisów dotyczących emisji, ma wyższą gęstość energii objętościowej niż ciekły wodór, a jego transport i przechowywanie jest tańszy niż wodór i innych paliw wymagających temperatur kriogenicznych - przekonuje MAN Energy Solutions.

Producent pracuje nad koncepcją dwusuwowego silnika napędzanego amoniakiem, który będzie dodatkiem do silnika ME, podobnie jak poprzednie koncepcje silnika na propan do wtrysku ciekłego gazu, ME-LGIP (LPG) i metanol do wtrysku ciekłego gazu, ME -LGIM.

Jeśli chodzi o przechowywanie, MAN wyjaśnił, że amoniak może być przechowywany na zbiornikach w takich samych warunkach jak LPG, jednak pojemność zbiornika musiałaby być dwa razy większa niż LPG z powodu niższej gęstości energii.

Producent silników uważa również, że w przyszłości silniki napędzane LPG mogłyby zostać przekształcone w silniki spalające amoniak.

Jako takie, najbardziej prawdopodobnymi kandydatami do napędu na bazie amoniaku byłyby tankowce amoniaku lub tankowce LPG ze względu na podobieństwo wymagań dotyczących przechowywania magazynowania tych cieczy.

- Nasze portfolio silników pokazuje, że dwusuwowe silniki MAN B&W mogą spalać dosłownie każdy rodzaj paliwa. Oczekuje się, że czas opracowywania silnika amoniakowego wyniesie od dwóch do czterech lat - powiedziała firma.

- Technologia jest dostępna, a my będzie gotowi w momencie, gdy rynek morski będzie gotowy. Kiedy produkcja zielonego metanolu, amoniaku, LNG i biopaliw może osiągnąć ilości wymagane w przemyśle morskim do zyskownego użycia napędu dwusuwowego, możemy dostarczyć taki silnik – dodała firma.

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.