PMK
Port w Long Beach uzyskał od rządu USA pożyczkę w wysokości 500 milionów dolarów na sfinansowanie ogromnego projektu infrastrukturalnego mającego na celu umożliwienie wejścia większych statków do portu.
- Ta federalna inwestycja o wartości 500 milionów dolarów odzwierciedla ciągły nacisk prezydenta na rozwój infrastruktury, która zmniejszy zatłoczenie ruchu, jednocześnie zwiększając zdolność portu w Long Beach do obsługi dużych statków kontenerowych - powiedziała sekretarz transportu USA, Elaine L. Chao.
Pożyczka pomoże sfinansować budowę projektu wymiany mostu Geralda Desmonda, który znajduje się w Porcie Long Beach na południowym krańcu State Route 710 w hrabstwie Los Angeles.
Jest to główne połączenie między portami Long Beach i Los Angeles, dwoma największymi portami kontenerowymi w Stanach Zjednoczonych, a magazynami i stacjami kolejowymi na północ od portów. Celem projektu jest zastąpienie przestarzałej konstrukcji zbudowanej w 1968 roku najnowocześniejszym mostem wantowym.
Nowy most będzie miał prześwit 205 stóp, dzięki czemu port będzie mógł pomieścić większe statki towarowe. Dokładnie dwa lata po rozpoczęciu budowy na głównej rozpiętości nowego mostu została zainstalowana ostatnia duża stalowa belka podłogowa, co stanowi znaczący kamień milowy w konstrukcji mostu.
Zakończenie projektu ma nastąpić w lipcu 2020 roku, po czym istniejąca struktura zostanie zburzona. Pierwszy w Kalifornii most wantowy dla pojazdów ma zostać otwarty w tym roku.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key