PMK
Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.
System przekształca energię wiatru w siłę napędową za pomocą teleskopowego twardego żagla i jest podstawową technologią Projektu Wind Challenger. Wraz z innymi organizacjami, MOL i Oshima Shipbuilding odegrały centralną rolę w badaniach i rozwoju projektu Wind Challenger, którego celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wykorzystanie energii wiatru. Firmy zakończyły wstępny projektu konstrukcji żagla i elementów sterujących.
MOL i Oshima Shipbuilding będą nadal dążyć do wdrożenia projektu Wind Challenger i budowy nowego statku wyposażonego w twardy żagiel. Ograniczyłoby to emisję gazów cieplarnianych ze statku o około 5% podczas podróży Japonia-Australia i około 8% podczas podróży Japonia-Ameryka Północna.
Dzięki temu projektowi MOL i Oshima Shipbuilding dokonają jednego z technologicznych wyborów dotyczących redukcji emisji gazów cieplarnianych, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
Projekt Wind Challenger rozpoczął się w 2009 roku, od wspólnego projektu badawczego przemysłowo-akademickiego prowadzonego przez Uniwersytet Tokijski.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek