PMK
Japońskie firmy Mitsui O.S.K. Lines i Oshima Shipbuilding otrzymały wstępną zgodę od ClassNK na zaprojektowanie systemu z twardym żaglem.
System przekształca energię wiatru w siłę napędową za pomocą teleskopowego twardego żagla i jest podstawową technologią Projektu Wind Challenger. Wraz z innymi organizacjami, MOL i Oshima Shipbuilding odegrały centralną rolę w badaniach i rozwoju projektu Wind Challenger, którego celem jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wykorzystanie energii wiatru. Firmy zakończyły wstępny projektu konstrukcji żagla i elementów sterujących.
MOL i Oshima Shipbuilding będą nadal dążyć do wdrożenia projektu Wind Challenger i budowy nowego statku wyposażonego w twardy żagiel. Ograniczyłoby to emisję gazów cieplarnianych ze statku o około 5% podczas podróży Japonia-Australia i około 8% podczas podróży Japonia-Ameryka Północna.
Dzięki temu projektowi MOL i Oshima Shipbuilding dokonają jednego z technologicznych wyborów dotyczących redukcji emisji gazów cieplarnianych, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
Projekt Wind Challenger rozpoczął się w 2009 roku, od wspólnego projektu badawczego przemysłowo-akademickiego prowadzonego przez Uniwersytet Tokijski.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28267,00 $ | tona | 1,68% | 16 kwi |
Cynk | 2853,00 $ | tona | 1,57% | 16 kwi |
Aluminium | 2308,00 $ | tona | -0,86% | 16 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |