sons
Nagashiki Shipping powiedział w piątek, że utknięcie na mieliźnie jednego ze swoich dużych masowców, które spowodowało poważną katastrofę ekologiczną na Mauritiusie, było spowodowane brakiem świadomości bezpieczeństwa i nieprzestrzeganiem zasad wśród załogi statku.
Wnioski te są oparte na wywiadach z członkami załogi, powiedziała firma.
Masowiec należący do Nagashiki i wyczarterowany przez Mitsui OSK osiadł na mieliźnie na rafie koralowej w pobliżu Mauritiusu w lipcu. Ze statku zaczęło wyciekać paliwo, powodując olbrzymią katastrofę ekologiczną na dziewiczych morzach wokół wyspy Oceanu Indyjskiego. Cztery osoby zginęły, gdy zatonął holownik podczas prób wydobycia paliwa z oceanu.
Załoga MV Wakashio, prawie 300-metrowego masowca Cape Size używanego do przewożenia rudy żelaza, zmieniła kierunek, płynąc blisko wyspy, aby uzyskać zasięg w telefonie komórkowym - powiedział Nagashiki w oświadczeniu.
„Brakowało świadomości zagrożeń płynących z żeglugi blisko wybrzeża… i niewystarczające wdrażanie przepisów, których należy przestrzegać, aby bezpiecznie wykonywać rejsy” - poinformowała firma, opierając się na zeznaniach członków załogi.
Firma planuje zakazać prywatnego korzystania z telefonów komórkowych na mostkach w godzinach pracy i zainstaluje szybkie systemy komunikacyjne na wszystkich swoich statkach, a także wzmocni szkolenia.
Firma w ramach testów rozpoczęła również instalowanie kamer monitorujących na mostkach niektórych swoich statków i rozważy zrobienie tego na wszystkich.
Wakashio osiadł na mieliźnie 25 lipca, a paliwo zaczęło wyciekać 6 sierpnia. Ostatecznie do oceanu trafiło 1000 ton oleju napędowego.
Oczyszczanie, które obejmuje przywrócenie 30 km wybrzeża namorzynowego do poprzedniego stanu, prawdopodobnie zostanie w większości zakończone do stycznia, powiedział Nagashiki w zeszłym miesiącu.
Pierwsza w historii kobieta dowódczynią lotniskowca z napędem atomowym
Pierwsza udana próba zestrzelenia rakiety balistycznej pociskiem wystrzelonym z okrętu w USA (wideo)
Wkrótce przekazanie największego, cywilnego statku szpitalnego (wideo)
FROG: Specjalistyczne prace podwodne w ekstremalnych warunkach (wideo)
Seafarers Happiness Index: kryzys zdrowia psychicznego marynarzy
Piractwo i rozbój na morzu
Ropa brent | 55,47 $ | baryłka | 0,69% | 19:59 |
Cyna | 22000,00 $ | tona | -2,85% | 22 sty |
Cynk | 2651,00 $ | tona | -2,07% | 22 sty |
Aluminium | 1975,00 $ | tona | -0,85% | 22 sty |
Pallad | 2341,75 $ | uncja | -1,09% | 19:59 |
Platyna | 1106,70 $ | uncja | -0,27% | 19:59 |
Srebro | 25,47 $ | uncja | -0,31% | 19:59 |
Złoto | 1856,05 $ | uncja | 0,04% | 19:59 |