• <
BOTA_FILM_2021

Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi

21.12.2020 11:12 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Służby Morskie, Ratownictwo Morskie Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi
Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi - GospodarkaMorska.pl
fot. wikimedia

Nagashiki Shipping powiedział w piątek, że utknięcie na mieliźnie jednego ze swoich dużych masowców, które spowodowało poważną katastrofę ekologiczną na Mauritiusie, było spowodowane brakiem świadomości bezpieczeństwa i nieprzestrzeganiem zasad wśród załogi statku.

Wnioski te są oparte na wywiadach z członkami załogi, powiedziała firma.

Masowiec należący do Nagashiki i wyczarterowany przez Mitsui OSK osiadł na mieliźnie na rafie koralowej w pobliżu Mauritiusu w lipcu. Ze statku zaczęło wyciekać paliwo, powodując olbrzymią katastrofę ekologiczną na dziewiczych morzach wokół wyspy Oceanu Indyjskiego. Cztery osoby zginęły, gdy zatonął holownik podczas prób wydobycia paliwa z oceanu.

Załoga MV Wakashio, prawie 300-metrowego masowca Cape Size używanego do przewożenia rudy żelaza, zmieniła kierunek, płynąc blisko wyspy, aby uzyskać zasięg  w telefonie komórkowym - powiedział Nagashiki w oświadczeniu.

„Brakowało świadomości zagrożeń płynących z żeglugi blisko wybrzeża… i niewystarczające wdrażanie przepisów, których należy przestrzegać, aby bezpiecznie wykonywać rejsy” - poinformowała firma, opierając się na zeznaniach członków załogi.

Firma planuje zakazać prywatnego korzystania z telefonów komórkowych na mostkach w godzinach pracy i zainstaluje szybkie systemy komunikacyjne na wszystkich swoich statkach, a także wzmocni szkolenia.

Firma w ramach testów rozpoczęła również instalowanie kamer monitorujących na mostkach niektórych swoich statków i rozważy zrobienie tego na wszystkich.

Wakashio osiadł na mieliźnie 25 lipca, a paliwo zaczęło wyciekać 6 sierpnia. Ostatecznie do oceanu trafiło  1000 ton oleju napędowego.

Oczyszczanie, które obejmuje przywrócenie 30 km wybrzeża namorzynowego do poprzedniego stanu, prawdopodobnie zostanie w większości zakończone do stycznia, powiedział Nagashiki w zeszłym miesiącu.

Gospodarka Morska
fot. wikimedia

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.