• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi

21.12.2020 11:12 Źródło: własne
Strona główna Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi

Partnerzy portalu

Właściciel MV Wakashio winą za katastrofę obarcza „brak świadomości” załogi - GospodarkaMorska.pl
fot. wikimedia

Nagashiki Shipping powiedział w piątek, że utknięcie na mieliźnie jednego ze swoich dużych masowców, które spowodowało poważną katastrofę ekologiczną na Mauritiusie, było spowodowane brakiem świadomości bezpieczeństwa i nieprzestrzeganiem zasad wśród załogi statku.

Wnioski te są oparte na wywiadach z członkami załogi, powiedziała firma.

Masowiec należący do Nagashiki i wyczarterowany przez Mitsui OSK osiadł na mieliźnie na rafie koralowej w pobliżu Mauritiusu w lipcu. Ze statku zaczęło wyciekać paliwo, powodując olbrzymią katastrofę ekologiczną na dziewiczych morzach wokół wyspy Oceanu Indyjskiego. Cztery osoby zginęły, gdy zatonął holownik podczas prób wydobycia paliwa z oceanu.

Załoga MV Wakashio, prawie 300-metrowego masowca Cape Size używanego do przewożenia rudy żelaza, zmieniła kierunek, płynąc blisko wyspy, aby uzyskać zasięg  w telefonie komórkowym - powiedział Nagashiki w oświadczeniu.

„Brakowało świadomości zagrożeń płynących z żeglugi blisko wybrzeża… i niewystarczające wdrażanie przepisów, których należy przestrzegać, aby bezpiecznie wykonywać rejsy” - poinformowała firma, opierając się na zeznaniach członków załogi.

Firma planuje zakazać prywatnego korzystania z telefonów komórkowych na mostkach w godzinach pracy i zainstaluje szybkie systemy komunikacyjne na wszystkich swoich statkach, a także wzmocni szkolenia.

Firma w ramach testów rozpoczęła również instalowanie kamer monitorujących na mostkach niektórych swoich statków i rozważy zrobienie tego na wszystkich.

Wakashio osiadł na mieliźnie 25 lipca, a paliwo zaczęło wyciekać 6 sierpnia. Ostatecznie do oceanu trafiło  1000 ton oleju napędowego.

Oczyszczanie, które obejmuje przywrócenie 30 km wybrzeża namorzynowego do poprzedniego stanu, prawdopodobnie zostanie w większości zakończone do stycznia, powiedział Nagashiki w zeszłym miesiącu.

Gospodarka Morska
fot. wikimedia

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.