Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
Statek ma 249 metrów długości, 43 metry szerokości i będzie mógł osiągnąć prędkość do 14 węzłów. Budowa jednostki jest ponadto zgodna ze wspólnymi przepisami konstrukcyjnymi dla masowców (CSR-BC). Szeroki, płytki kształt kadłuba z sześcioma ładowniami pozwala na załadowanie większej ilości ładunku w porównaniu do statku wielkości Panamax.
Nowy statek jest także wyposażony w płetwę sterującą przepływem Namura (NCF) na rufie i płetwę sterową na sterze. Ma to poprawić wydajność napędu jednostki, poprzez wyrównanie przepływu wody z przodu i z tyłu pędnika.
Razem z elektronicznie sterowanym silnikiem zmniejszy to zużycie paliwa i zmniejszy wpływ na środowisko.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza