Japoński armator Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) odebrał Cape Ace – nowy masowiec o nośności 100 tys. dwt. Pływająca pod flagą Panamy jednostka została niedawno ukończona w japońskiej stoczni Namura Shipbuilding’s Imari Shipyard & Works.
Statek ma 249 metrów długości, 43 metry szerokości i będzie mógł osiągnąć prędkość do 14 węzłów. Budowa jednostki jest ponadto zgodna ze wspólnymi przepisami konstrukcyjnymi dla masowców (CSR-BC). Szeroki, płytki kształt kadłuba z sześcioma ładowniami pozwala na załadowanie większej ilości ładunku w porównaniu do statku wielkości Panamax.
Nowy statek jest także wyposażony w płetwę sterującą przepływem Namura (NCF) na rufie i płetwę sterową na sterze. Ma to poprawić wydajność napędu jednostki, poprzez wyrównanie przepływu wody z przodu i z tyłu pędnika.
Razem z elektronicznie sterowanym silnikiem zmniejszy to zużycie paliwa i zmniejszy wpływ na środowisko.
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek
Branża okrętowa poszukuje specjalistów. Saab rektrutuje ekspertów w zakresie budowy okrętów podwodnych