Burckhardt Compression zdobył zamówienie na sprężarki do gazu LNG dla dwóch kontenerowców o ładowności 14 tys. TEU. Kontrakt zakłada dostawę ośmiu niskociśnieniowych systemów sprężających dla gazów odparowujących.
Jednostki zostały zamówione przez singapurskiego specjalistę do obsługi ładunków LNG – C-LNG Solutions. Wszystkie statki będą wyposażone w silniki WinGD X-DF i powstaną w jednej z chińskich stoczni.
Umowa zawiera opcję na budowę 16 kolejnych jednostek. Projekt jest zgodny z dążeniem firmy do osiągnięcia redukcji emisji CO2.
Aby zmniejszyć emisje siarki i CO2, przemysł żeglugowy naciska na paliwa alternatywne, a skroplony gaz ziemny (LNG) staje się preferowanym rozwiązaniem. Dlatego coraz więcej nowo budowanych kontenerowców jest wyposażonych w dwupaliwowe silniki napędzane LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów