Trzy japońskie firmy ubezpieczeniowe postanowiły, ze z powodu wojny w Ukrainie przestaną ubezpieczać statki od uszkodzeń na wszystkich rosyjskich wodach. Decyzja ta może wpłynąć na rynek energetyczny.
Trzej ubezpieczyciele, którzy nie będą wystawiać polis dotyczących uszkodzeń jednostek pływających na rosyjskich wodach to Tokio Marine & Nichido Fire Insurance, Sompo Japan Insurance i Mitsui Sumitomo Insurance. Decyzja ta może spowodować, że niektórzy przewoźnicy nie będą pływać na wodach rosyjskich nawet w rejonach z dala od wojny ze względu na ryzyko finansowe. To z kolei może wpłynąć na japoński import LNG – japońskie firmy zaangażowane są w arktyczne projekty gazowe i naftowe, jak m.in. Sachalin-2, w którym udział bierze Mitsui OSK. Import gazu z tego projektu pokrywa 9 proc. całkowitego importu LNG do Japonii.
Dziennik gospodarczy Nikkei, który jako pierwszy poinformował o decyzji ubezpieczycieli, dodał także, że najpewniej będą oni toczyć negocjacje z firmami reasekuracyjnymi w sprawie ewentualnego wznowienia ubezpieczeń. Rozmowy mają się rozpocząć po świętach Bożego Narodzenia.
Fot. Depositphotos
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"