Japońska spółka transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz spółka należąca do grupy - MOL Ferry - ogłosiły zamówienia na budowę dwóch najnowocześniejszych promów napędzanych LNG. Umowa na budowę została podpisana ze stocznią Naikai Zosen Corporation. Gotowe jednostki zostaną dostarczone do zleceniodawcy w 2025 roku.
Nowoczesne promy zastąpią dwa promy, które MOL Ferry obecnie eksploatuje na trasie Oarai-Tomakomai. Grupa MOL jest obecnie na etapie budowy pierwszych dwóch promów w Japonii zasilanych LNG, Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki, które wejdą do służby w 2023 roku. Dzięki tej inwestycji MOL będzie liderem w branży pod względem zrównoważonego rozwoju.
Napęd LNG pozwoli na ograniczenie emisji CO2 o 35 proc.
Nowe promy zmniejszą emisję dwutlenku węgla (CO2) o około 35 proc. w porównaniu z promami obecnie eksploatowanymi w Japonii. Oczekuje się, że w porównaniu z konwencjonalnym paliwem okrętowym, LNG przełoży się na ograniczenie emisji tlenku siarki (SOx) praktycznie o 100 proc., a tlenku azotu (NOx) o około 85 proc., co pozwoli na znaczne zmniejszenie wpływu statków na środowisko morskie.
W nowych promach zastosowano konstrukcję statku typu ISHIN, która charakteryzuje się opływowym kształtem z aerodynamicznie zaokrąglonym dziobem. W ten sposób może wykorzystywać ukośne wiatry czołowe do napędzania statku. Promy te będą również wyposażone w wysokowydajne silniki o dużej mocy. Ponadto, aby jeszcze bardziej ograniczyć emisję CO2, zastosowano nowe technologie, takie jak urządzenie Spray Tearing Plate oszczędzające energię opracowane przez firmę Naikai Zosen.
Ponieważ oczekuje się, że liczba ciężarówek na drogach w Japonii wzrośnie w związku z przyspieszeniem zmiany sposobu podróżowania, wszystkie kabiny będą prywatne, zapewniając dodatkowy komfort nie tylko pasażerom, ale także kierowcom ciężarówek dalekobieżnych.
Grupa promuje szersze stosowanie paliwa LNG poprzez rozwój i doskonalenie systemu dostaw paliwa LNG w Japonii i za granicą. Planuje także wprowadzenie do eksploatacji około 90 statków napędzanych paliwem LNG do 2030 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów