Gaz-System poinformował, że zakończone zostały badania geotechniczne w ramach morskiej części projektu ulokowania na Zatoce Gdańskiej pływającego terminala LNG – FSRU.
Gaz-System podał, że w toku trwających prac projektowych wykonane zostały odwierty geotechniczne w dzielnicy Krakowiec – Górki Zachodnie w Gdańsku. Są one niezbędne do wykonania zaawansowanej analizy podłoża, a to z kolei jest konieczne do odpowiedniego zaprojektowania szybu startowego i przebiegu gazociągu podmorskiego.
Planowany FSRU ma dysponować przepustowością sięgającą około 6,1 mld m3. Całą na swoje potrzeby zarezerwował Orlen. Nie wiadomo jeszcze, kto będzie dostawcą terminala. Choć ma on pojawić się na Zatoce Gdańskiej na przełomie 2027 i 2028 roku, to ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie zapadła, a w grze pozostają dwa podmioty: Mitsui O.S.K. Lines i BW LNG.
FSRU to pływający terminal do magazynowania i regazyfikacji LNG. Jest to gazowiec, który wyposażony jest w odpowiednią aparaturę do odbierania ładunków gazu z innych statków, zmiany jego stanu skupienia i zatłaczania do krajowej sieci. Dlatego też sam projekt nie ogranicza się do uruchomienia statku, a wymaga także innej infrastruktury, zarówno od strony lądu, jak i morza. Na morzu konieczne będą m.in. odpowiednie falochrony, które Urząd Morski w Gdyni już planuje. W projekcie FSRU uczestniczy także Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
fot. Depositphotos
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"