PMK
Japoński armator - Mitsui O.S.K. Line (MOL) opracowały plan obejmujący środki obronne, które firma powinna podjąć, aby ograniczyć straty i ponownie zbadać działania inwestycyjne w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa.
Aby móc nakreślić swoją drogę do przodu, MOL musiał przeanalizować wpływ pandemii na rynki, na których działa, i przyjrzeć się prognozom dotyczącym megatrendów światowej gospodarki w erze COVID-19 i po niej.
Analiza pokazuje, że znacznego spadku wielkości transportu oceanicznego i powściągliwego nastawienia do inwestycji klientów nie da się uniknąć w dającej się przewidzieć przyszłości. Ożywienie na rynku tankowców i masowych spodziewane jest odpowiednio w 2021 i 2022 roku.
W związku z takimi zmianami MOL postanowił zmniejszyć swoją flotę tankowców, masowców i przewoźników samochodowych o maksymalnie około 40 statków, w tym 13 statków, które zostały już potwierdzone. Ponadto firma zapowiedziała, że zabezpieczy się przed ryzykiem poprzez czarterowanie swoich statków na czas i ustalenia dotyczące frachtu.
MOL planuje również zmniejszenie o połowę swoich planów inwestycyjnych na najbliższe dwa lata z 200 miliardów jenów (1,86 miliarda dolarów) do 100 miliardów jenów. Japoński gigant dodał, że zbyłby aktywa niezwiązane z podstawową działalnością, takie jak akcje notowane i nieruchomości.
Idąc dalej, firma przewiduje przyspieszenie transformacji energetycznej i przejście na odnawialne źródła energii, aby zdominować wszystkie przedsiębiorstwa, a następnie postęp cyfryzacji i przeglądu łańcuchów dostaw zmierzających do osiągnięcia samowystarczalności.
Zgodnie z tymi przewidywaniami MOL zdefiniował również swoją ofensywę.
W ramach ofensywy biznesowej firma planuje zreformować modele biznesowe i wdrożyć środki redukcji kosztów, koncentrując się jednocześnie na rozszerzeniu zakresu działalności LNG i rozwoju nowych przedsiębiorstw związanych z energią, takich jak wytwarzanie energii wiatrowej i wzmocnienie przedsiębiorstw związanych z energią odnawialną (transport paliwa do wytwarzania energii z biomasy itp.)
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego