PMK
Japoński armator - Mitsui O.S.K. Line (MOL) opracowały plan obejmujący środki obronne, które firma powinna podjąć, aby ograniczyć straty i ponownie zbadać działania inwestycyjne w odpowiedzi na wpływ pandemii koronawirusa.
Aby móc nakreślić swoją drogę do przodu, MOL musiał przeanalizować wpływ pandemii na rynki, na których działa, i przyjrzeć się prognozom dotyczącym megatrendów światowej gospodarki w erze COVID-19 i po niej.
Analiza pokazuje, że znacznego spadku wielkości transportu oceanicznego i powściągliwego nastawienia do inwestycji klientów nie da się uniknąć w dającej się przewidzieć przyszłości. Ożywienie na rynku tankowców i masowych spodziewane jest odpowiednio w 2021 i 2022 roku.
W związku z takimi zmianami MOL postanowił zmniejszyć swoją flotę tankowców, masowców i przewoźników samochodowych o maksymalnie około 40 statków, w tym 13 statków, które zostały już potwierdzone. Ponadto firma zapowiedziała, że zabezpieczy się przed ryzykiem poprzez czarterowanie swoich statków na czas i ustalenia dotyczące frachtu.
MOL planuje również zmniejszenie o połowę swoich planów inwestycyjnych na najbliższe dwa lata z 200 miliardów jenów (1,86 miliarda dolarów) do 100 miliardów jenów. Japoński gigant dodał, że zbyłby aktywa niezwiązane z podstawową działalnością, takie jak akcje notowane i nieruchomości.
Idąc dalej, firma przewiduje przyspieszenie transformacji energetycznej i przejście na odnawialne źródła energii, aby zdominować wszystkie przedsiębiorstwa, a następnie postęp cyfryzacji i przeglądu łańcuchów dostaw zmierzających do osiągnięcia samowystarczalności.
Zgodnie z tymi przewidywaniami MOL zdefiniował również swoją ofensywę.
W ramach ofensywy biznesowej firma planuje zreformować modele biznesowe i wdrożyć środki redukcji kosztów, koncentrując się jednocześnie na rozszerzeniu zakresu działalności LNG i rozwoju nowych przedsiębiorstw związanych z energią, takich jak wytwarzanie energii wiatrowej i wzmocnienie przedsiębiorstw związanych z energią odnawialną (transport paliwa do wytwarzania energii z biomasy itp.)
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,31 $ | baryłka | 1,02% | 14:56 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2369,75 $ | uncja | -0,31% | 14:55 |
Platyna | 1101,90 $ | uncja | 0,78% | 14:55 |
Srebro | 25,22 $ | uncja | 0,84% | 14:55 |
Złoto | 1837,65 $ | uncja | 0,05% | 14:55 |