PMK
Japoński gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i jego podspółka Ferry Sunflower Limited ujawniły plan budowy pierwszych w Japonii promów napędzanych LNG.
Zamówienie na jednostki przeznaczone do obsługi rynku japońskiego otrzyma rodzime Mitsubishi Shipbuilding. Ferry Sunflower wyczarteruje promy po dostarczeniu i uruchomi je na trasie Osaka-Beppu od końca 2022 roku.
Promy będą wyposażone w wydajne silniki dwupaliwowe i zapewnią pasażerom komfortowe zakwaterowanie. Co więcej, będą one cichsze niż obecne jednostki, zapewniając płynniejszą i bardziej relaksującą podróż.
Zastosowanie paliwa LNG pozwoli osiągnąć doskonałe wyniki środowiskowe, zmniejszając emisję dwutlenku węgla (CO2) o 20% w porównaniu z obecnymi jednostkami i praktycznie eliminując emisję tlenków siarki.
Nazwy nowych jednostek wywodzą się od Kurenai Maru i Murasaki Maru, które korporacyjny prekursor MOL, Osaka Shosen Kaisha, uruchomił na trasie Osaka-Beppu w 1910 roku. Te i inne statki o tych samych nazwach nazywano „Królową Morza” i „Królową Morza Wewnętrznego Seto”.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny