PMK
Japoński gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i jego podspółka Ferry Sunflower Limited ujawniły plan budowy pierwszych w Japonii promów napędzanych LNG.
Zamówienie na jednostki przeznaczone do obsługi rynku japońskiego otrzyma rodzime Mitsubishi Shipbuilding. Ferry Sunflower wyczarteruje promy po dostarczeniu i uruchomi je na trasie Osaka-Beppu od końca 2022 roku.
Promy będą wyposażone w wydajne silniki dwupaliwowe i zapewnią pasażerom komfortowe zakwaterowanie. Co więcej, będą one cichsze niż obecne jednostki, zapewniając płynniejszą i bardziej relaksującą podróż.
Zastosowanie paliwa LNG pozwoli osiągnąć doskonałe wyniki środowiskowe, zmniejszając emisję dwutlenku węgla (CO2) o 20% w porównaniu z obecnymi jednostkami i praktycznie eliminując emisję tlenków siarki.
Nazwy nowych jednostek wywodzą się od Kurenai Maru i Murasaki Maru, które korporacyjny prekursor MOL, Osaka Shosen Kaisha, uruchomił na trasie Osaka-Beppu w 1910 roku. Te i inne statki o tych samych nazwach nazywano „Królową Morza” i „Królową Morza Wewnętrznego Seto”.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody