PMK
Marvel Crane o pojemności 177 tys. m3 będzie pierwszą jednostką, która załaduje LNG w terminalu Cameron LNG. Obiekt rozpoczął pracę na początku tego miesiąca.
Według danych VesselsValue, wybudowany w tym roku statek pojawił się 28 maja na kanale Calcasieu w Luizjanie. Nie wiadomo jeszcze, kiedy jednostka opuści to miejsce. Marvel Crane należy do armatora Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) Line, który posiada część udziałów w terminalu.
Terminal po raz pierwszy został uruchomiony w listopadzie 2018 roku, a w zeszłym miesiącu w końcu zakończyły się wszelkie potrzebne testy. Produkcja oficjalnie ruszyła 14 maja.
Pierwsza etap terminalu eksportowego Cameron LNG zawierał trzy zakłady skraplania, które umożliwiają eksport około 12 mln ton LNG rocznie. Obiekt jest wspólnie zarządzany przez Sempra LNG, Total, Mitsui, oraz konsorcjum Japan LNG Investment, zarządzane przez Mitsubishi Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Sempra Energy pośrednio posiada 50,2 procent udziałów w Cameron LNG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny