sons/offshore-energy
Japońskie konsorcjum Marubeni Corporation, Tryangle, Mitsui E&S Shipbuilding i miasto Yokosuka zapewniło sobie miejsce we wspólnym programie rozwoju technologicznego bezzałogowych statków, kierowanym przez Fundację Nippon.
Zgodnie z informacją, konsorcjum uruchomi projekt pilotażowy, mający na celu rozwinięcie technologii autonomicznej eksploatacji statków w mieście Yokosuka przy wsparciu finansowym przyznanym przez The Nippon Foundation.
Obecnie handel przybrzeżny w Japonii boryka się z problemami wynikającymi ze starzenia się społeczeństwa i malejącej liczby załóg statków zaangażowanych w przemysł. W tych okolicznościach oczekuje się, że statki autonomiczne zmniejszą obciążenie załogi statku, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo operacyjne.
Według konsorcjum, bezzałogowe statki przyczynią się do bezpiecznego i stabilnego transportu morskiego w Japonii;
Oczekuje się, że technologia ta będzie odgrywać znaczącą rolę w transporcie niezbędnych towarów w przypadku klęski żywiołowej w Japonii.
Projekt pilotażowy planowany jest na trasie między Mikasa Pier a wyspą Sarushima w mieście Yokosuka. Technologia autonomicznych statków opracowywana przez Mitsui E&S Shipbuilding ma zostać zmodernizowana na jednej z istniejących małych łodzi pasażerskich, obsługiwanych przez Tryangle, w celu opracowania autonomicznych operacji na statku, w tym cumowania i odczepiania.
Załoga statku będzie obecna na pokładzie, aby zapewnić bezpieczeństwo operacji - wyjaśniło konsorcjum.
Procedura modernizacji i testy operacyjne autonomicznej technologii zostaną zakończone do końca 2021 r., a autonomiczna operacja zostanie przeprowadzona do końca marca 2022 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny