• <
nauta_2024

Zwodowano pierwszy japoński prom zasilany LNG

10.03.2022 20:22

Partnerzy portalu

Zwodowano pierwszy japoński prom zasilany LNG - GospodarkaMorska.pl
Fot. MOL

Japoński potentat morski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zwodował pierwszy japoński prom napędzany LNG, będący jednym z dwóch promów zamówionych przez spółkę zależną MOL - Ferry Sunflower. Napęd gazowy ma być alternatywą dla tradycyjnego paliwa, dającego szansą na ograniczenie emisji w sektorze żeglugi.

Ceremonia nadania imienia i wodowania promu Sunflower Kurenai odbyła się 3 marca 2022 roku w stoczni Mitsubishi Heavy Industries, Shimonoseki Shipyard & Shimonoseki Shipyard.

Statek ma wejść do służby na trasie Osaka-Beppu w styczniu 2023 roku, obsługiwanej przez Ferry Sunflower, jako alternatywa dla obecnie eksploatowanego promu. Nowa jednostka oferuje większe możliwości transportowe i wygodę zarówno w transporcie towarowym, jak i pasażerskim. W transporcie towarowym znacznie zwiększy liczbę ładowanych ciężarówek i powiększy przestrzeń dla kierowcy. MOL przedstawił w poniższej tabeli szczegółu porównując prom Kurenai z promem Ivory.

Gospodarka Morska
Źródło: MOL


Będzie to pierwszy japoński prom o parametrach przyjaznych dla środowiska, wyposażony w silnik dwupaliwowy, który może być zasilany zarówno LNG, jak i ciężkim olejem opałowym. Ponadto oczekuje się, że LNG zmniejszy emisję dwutlenku węgla (CO2) o około 25 proc., a tlenku siarki (SOx) praktycznie o 100 proc.

Grupa MOL w czerwcu 2021 roku wyznaczyła sobie cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Spółka promuje szersze zastosowanie paliwa LNG poprzez rozwój i doskonalenie systemu dostaw paliwa LNG w Japonii i za granicą. Firma planuje także wprowadzenie na rynek około 90 statków napędzanych paliwem LNG do 2030 roku.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.