Japoński potentat morski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zwodował pierwszy japoński prom napędzany LNG, będący jednym z dwóch promów zamówionych przez spółkę zależną MOL - Ferry Sunflower. Napęd gazowy ma być alternatywą dla tradycyjnego paliwa, dającego szansą na ograniczenie emisji w sektorze żeglugi.
Ceremonia nadania imienia i wodowania promu Sunflower Kurenai odbyła się 3 marca 2022 roku w stoczni Mitsubishi Heavy Industries, Shimonoseki Shipyard & Shimonoseki Shipyard.
Statek ma wejść do służby na trasie Osaka-Beppu w styczniu 2023 roku, obsługiwanej przez Ferry Sunflower, jako alternatywa dla obecnie eksploatowanego promu. Nowa jednostka oferuje większe możliwości transportowe i wygodę zarówno w transporcie towarowym, jak i pasażerskim. W transporcie towarowym znacznie zwiększy liczbę ładowanych ciężarówek i powiększy przestrzeń dla kierowcy. MOL przedstawił w poniższej tabeli szczegółu porównując prom Kurenai z promem Ivory.
Będzie to pierwszy japoński prom o parametrach przyjaznych dla środowiska, wyposażony w silnik dwupaliwowy, który może być zasilany zarówno LNG, jak i ciężkim olejem opałowym. Ponadto oczekuje się, że LNG zmniejszy emisję dwutlenku węgla (CO2) o około 25 proc., a tlenku siarki (SOx) praktycznie o 100 proc.
Grupa MOL w czerwcu 2021 roku wyznaczyła sobie cel osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Spółka promuje szersze zastosowanie paliwa LNG poprzez rozwój i doskonalenie systemu dostaw paliwa LNG w Japonii i za granicą. Firma planuje także wprowadzenie na rynek około 90 statków napędzanych paliwem LNG do 2030 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów