Kanadyjskie Waterfront Shipping Company (WSC) złożyoł zamówienie na osiem tankowców napędzanych metanolem. Jednostki powstaną w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
Użycie paliwa opartego na metanolu zmniejsza emisję dwutlenku węgla o 15 proc. w porównaniu do tradycyjnych paliw. Są one także zgodne z obecnymi regulacjami siarkowymi i spełniają standardy IMO TIER III w sprawie emisji NOx.
Jednostka dołączy do obecnych 11 statków Waterfrontu zasilanych metanolem, o nośności od 3 do 50 tys. dwt. Czyni to z Kanadyjczyków światowego lidera w sektorze tych jednostek.
Metanol jest jednym z najczęściej sprzedawanych chemikaliów na świecie i jest łatwo dostępny w większości najważniejszych portów. Istniejącą infrastrukturę bunkrowania dla tradycyjnych paliw można dodatkowo łatwo przekształcić na metanol, co pomaga zwiększyć globalny popyt na to paliwo. Metanol może być także wytworzony z odnawialnych źródeł energii, co pomoże w osiągnięciu celów dekarbonizacji wyznaczonych przez IMO.
- Jesteśmy dumni, że około 60 procent naszej floty składającej się z 30 statków będzie zasilanych paliwem metanolowym o niskiej emisji - powiedział Paul Hexter, prezes Waterfront Shipping Ltd.
- Obsługując statki zasilane metanolem od ponad czterech lat wiemy, że metanol jest praktycznym, konkurencyjnym cenowo i bezpiecznym paliwem morskim dla żeglugi komercyjnej. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą flotę napędzaną metanolem o te nowe statki, które korzystają z najnowszych osiągnięć technologicznych w celu optymalizacji wydajności i osiągów silników – dodał Hexter.
Osiem jednostek o nośności 50 tys. dwt zostanie wybudowanych w stoczni Hyundai Mipo Dockyard i będą dostarczone pomiędzy 2021 i 2023 rokiem. Statki będą wyposażone w silniki MAN drugiej generacji B&W ME-LGIM.
Statki są rozwijane we współpracy z Marinvest / Skagerack Invest (Marinvest), Nippon Yusen Kaisha (NYK), Meiji Shipping, KSS Line i Mitsui O.S.K. Line.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów