W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. powstał częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej M/V „RO SAILOR" dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi latem 2021 r.
Statek umieszczony 25 listopada 2020 r. na pontonie „Horizon” opuścił stocznię Marine Projects Ltd. i następnie po wprowadzeniu do doku pływającego został zwodowany 26 listopada 2020 r. M/V „Ro Sailor” opuścił stocznię Marine Prtojects Ltd. 1 grudnia 2020 r. na holu holownika „Onyx”.
Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO.
Statek ma następujące dane podstawowe:
długość całkowita 79,27 m
szerokość 15,00 m
wysokość boczna (main deck) 7,70 m
zbiorniki na rybę 2800 m3
pomieszczenia załogowe dla 12 osób (10 kabin),
napęd spalinowo-elektryczny, 1 śruba nastawna w dyszy korta, 2 stery strumieniowe.
Jest to dziesiąty statek zbudowany w Marine Projects Ltd. we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a ósmy transportowiec ryby (LFC).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów