PMK
Czołowy japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), połączył siły z rodzimą firmą e5 Lab w celu stworzenia hybrydowego samochodowca (PCC) zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz bateriami o dużej pojemności.
Na czas zawinięcia w porcie i rejsu po przybrzeżnych wodach jednostka ma nie emitować dwutlenku węgla, tlenków siarki i azotu ani innych szkodliwych cząstek stałych.
Podczas żeglugi na otwartym morzu hybrydowy silnik byłby zasilany przez generator napędzany LNG i akumulatory o dużej pojemności, co skutkowałoby znacznie niższą emisją niż obecne statki wyposażone w silniki diesla napędzane ciężkim olejem.
Duet najpierw przeprowadzi studia wykonalności technologicznej i biznesowej hybrydowego samochodowca, a gdy osiągną pozytywne wyniki, przejdą do następnej fazy wspólnego opracowywania praktycznej konstrukcji takiej jednostki.
MOL w ciągu ostatnich dziesięciu lat pracował nad eliminacją emisji statków podczas pobytu w portach. W 2009 roku firma ogłosiła swoją wizję przyszłego samochodowca serii „ISHIN-I” nowej generacji. W 2012 roku uruchomiła pierwszy na świecie hybrydowy PCC, Emerald Ace, który jest wyposażony w największy na świecie system generowania energii słonecznej i akumulatory.
- Koncepcja hybrydowego PCC stanowi kolejny krok naprzód w stosunku do poprzednich projektów, a rozważamy możliwość wprowadzenia szerszych i bardziej zaawansowanych technologii w celu zerowej emisji - powiedział MOL.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja