PMK
Czołowy japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), połączył siły z rodzimą firmą e5 Lab w celu stworzenia hybrydowego samochodowca (PCC) zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz bateriami o dużej pojemności.
Na czas zawinięcia w porcie i rejsu po przybrzeżnych wodach jednostka ma nie emitować dwutlenku węgla, tlenków siarki i azotu ani innych szkodliwych cząstek stałych.
Podczas żeglugi na otwartym morzu hybrydowy silnik byłby zasilany przez generator napędzany LNG i akumulatory o dużej pojemności, co skutkowałoby znacznie niższą emisją niż obecne statki wyposażone w silniki diesla napędzane ciężkim olejem.
Duet najpierw przeprowadzi studia wykonalności technologicznej i biznesowej hybrydowego samochodowca, a gdy osiągną pozytywne wyniki, przejdą do następnej fazy wspólnego opracowywania praktycznej konstrukcji takiej jednostki.
MOL w ciągu ostatnich dziesięciu lat pracował nad eliminacją emisji statków podczas pobytu w portach. W 2009 roku firma ogłosiła swoją wizję przyszłego samochodowca serii „ISHIN-I” nowej generacji. W 2012 roku uruchomiła pierwszy na świecie hybrydowy PCC, Emerald Ace, który jest wyposażony w największy na świecie system generowania energii słonecznej i akumulatory.
- Koncepcja hybrydowego PCC stanowi kolejny krok naprzód w stosunku do poprzednich projektów, a rozważamy możliwość wprowadzenia szerszych i bardziej zaawansowanych technologii w celu zerowej emisji - powiedział MOL.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny