PMK
Niemiecki armator, SAL Heavy Lift, wzmocni na początku 2020 roku swoją flotę trzema ciężarowcami o udźwigu 800 ton. Jednostki MV Hanna, MV Klara i MV LISA będą służyły do przewozu drobnicy oraz ciężkich ładunków gabarytowych w ramach serwisu SAL Semi-Liner.
Jednostki będą wyposażone w dwa 400-tonowe dźwigi o łącznym udźwigu 800 ton i jeden dodatkowy mniejszy 120-tonowy dźwig. Będą obsługiwać klientów wzdłuż głównych szlaków handlowych SAL między Europą a Dalekim Wschodem, ale także niedawno wprowadzoną przez SAL usługę dla Afryki. Statki mogą działać na obszarach arktycznych.
- Statki będą miały bardzo wysokie cokoły dźwigu, które zapewniają znacznie większą wysokość podnoszenia, jedną z najlepszych w naszej flocie. W połączeniu z mocnymi hydraulicznymi pokrywami luków i dużymi ładowniami w kształcie skrzynek z wieloma konfiguracjami pomostów daje nam to szereg opcji załadunku drobnicy na pokład – twierdzi armator.
SAL dodaje nowe jednostki w czasie, gdy większa część jej istniejącej floty ciężarowców jest zaangażowana w projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii oraz ropy naftowej i gazu.
Martin Harren, dyrektor generalny SAL Heavy Lift, powiedział, że w ten sposób SAL będzie w stanie obsługiwać klientów, którzy chcą naraz transportować duże ilości drobnicy i towary o dużym udźwigu.
Dni portu w szkole, czyli portowy program edukacyjny
Nowy dzierżawca Bałtyckiego Terminalu Zbożowego w Gdyni
Turcja: nasz statek handlowy opuścił Mariupol jako pierwsza zagraniczna jednostka
Błękitna flaga w Porcie Jachtowym w Kołobrzegu [GALERIA]
Do Polski z innych kierunków niż rosyjski od początku roku przypłynęło 2,8 mln ton węgla
Rosja zakłóca eksport kazachskiej ropy