PMK
Niemiecki armator, SAL Heavy Lift, wzmocni na początku 2020 roku swoją flotę trzema ciężarowcami o udźwigu 800 ton. Jednostki MV Hanna, MV Klara i MV LISA będą służyły do przewozu drobnicy oraz ciężkich ładunków gabarytowych w ramach serwisu SAL Semi-Liner.
Jednostki będą wyposażone w dwa 400-tonowe dźwigi o łącznym udźwigu 800 ton i jeden dodatkowy mniejszy 120-tonowy dźwig. Będą obsługiwać klientów wzdłuż głównych szlaków handlowych SAL między Europą a Dalekim Wschodem, ale także niedawno wprowadzoną przez SAL usługę dla Afryki. Statki mogą działać na obszarach arktycznych.
- Statki będą miały bardzo wysokie cokoły dźwigu, które zapewniają znacznie większą wysokość podnoszenia, jedną z najlepszych w naszej flocie. W połączeniu z mocnymi hydraulicznymi pokrywami luków i dużymi ładowniami w kształcie skrzynek z wieloma konfiguracjami pomostów daje nam to szereg opcji załadunku drobnicy na pokład – twierdzi armator.
SAL dodaje nowe jednostki w czasie, gdy większa część jej istniejącej floty ciężarowców jest zaangażowana w projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii oraz ropy naftowej i gazu.
Martin Harren, dyrektor generalny SAL Heavy Lift, powiedział, że w ten sposób SAL będzie w stanie obsługiwać klientów, którzy chcą naraz transportować duże ilości drobnicy i towary o dużym udźwigu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny