Singapurski armator kontenerowy, Ocean Network Express (ONE), przeprowadził test biopaliwa na kontenerowcu MOL Experience.
Test został przeprowadzony 7 lutego, po bunkrowaniu w Porcie Rotterdam w listopadzie 2020 roku, w kolaboracji z japońskim armatorem Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz holenderskim dostawcą biopaliwa, GoodFuels.
Podczas tej pierwszej próby zrównoważone biopaliwo zostało zmieszane z konwencjonalnymi paliwami kopalnymi, umożliwiając MOL Experience przeprawę przez Atlantyk między Europą a USA.
- Sukces próby dowodzi żywotności zrównoważonych biopaliw, które pomogą ONE sprostać ograniczeniu emisji dwutlenku węgla - podała spółka.
Strategia zrównoważonego rozwoju ONE ma na celu redukcję emisji dwutlenku węgla (w gramach / TEU-km) o 25% w stosunku do poziomu wyjściowego z 2018 roku do 2030 roku i do 50% do 2050 roku.
Biopaliwo użyte w próbie jest wykonane z olejów odpadowych, takich jak zużyty olej kuchenny. Uważa się, że biopaliwa są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, ponieważ dwutlenek węgla pochłaniany przez źródło biomasy jest równy dwutlenkowi węgla uwalnianemu podczas spalania paliwa.
- Pomyślne zakończenie próby potwierdziło, że dla ONE biopaliwo jest jednym z rozwiązań ograniczających emisję gazów cieplarnianych. W ONE będziemy nadal inwestować w czystszą i bardziej ekologiczną przyszłość - skomentował Takeshi Mishima, dyrektor generalny Fleet Management w ONE.
- Z pasją wierzymy, że transport morski wymaga dekarbonizacji, a zrównoważone, zaawansowane biopaliwa mają do odegrania kluczową i natychmiastową rolę w ograniczaniu emisji i wpływu naszego sektora na świat - powiedziała Isabel Welten, dyrektor handlowy GoodFuels.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek