Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) stawia na technologię wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, inwestując w firmę specjalizującą się w transporcie ciekłego CO2.
Norweski Larvik Shipping od 30 lat zarządza flotą tankowców do przewozu skroplonego dwutlenku węgla. To jedna z niewielu firm na świecie posiadających kwalifikacje do zarządzania jednostkami do transportu CO2 wysokiej jakości, używanego głównie przez szpitale, browary i przemysł spożywczy.
Poprzez partnerstwo dwie firmy chcą połączyć doświadczenie i wiedzę umożliwiające rozszerzenie działalności w zakresie wychwytu i składowania dwutlenku węgla (CCUS), skutecznie łącząc miejsca gromadzenia CO2 z miejscami składowania lub ich wykorzystania.
Wychwyt dwutlenku węgla uważany jest istotny krok w celu osiągnięcia zerowej emisyjności. Wykorzystanie CCUS ma rosnąć z czasem, rozwojem technologii i spadkiem kosztów, wyczerpaniem tańszych opcji. Według raportu Międzynarodowego Urzędu Energetycznego (IEA), CCUS planuje osiągnąć redukcję skumulowanych emisji CO2 o 15% do 2070 roku.
Ta inwestycja oznacza pierwszy krok MOL na rynku oceanicznego transportu skroplonego dwutlenku węgla, który grupa uważa za rozwojowy.
Larvik Shipping nadal będzie się skupiać na eksploatacji tankowców przewożących skroplony CO2, a inwestycja przyczyni się do dalszego rozwoju działalności poprzez połączenie możliwości technologicznych i specjalistycznej wiedzy.
Część umowy obejmuje rozważenie budowy większych statków z myślą o ekspansji oraz o łańcuchu wartości CCUS.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek