PMK
Siedem japońskich firm połączyło siły w celu stworzenia nowych usług infrastruktury żeglugi oceanicznej poprzez różne inicjatywy mające na celu rozwój, realizację i komercjalizację bezemisyjnych statków elektrycznych.
Konsorcjum e5 składa się z Asahi Tanker, Idemitsu Kosan, Exeno Yamamizu Corporation, Mitsui O.S.K. Linie, Tokio Marine, Nichido Fire Insurance, Tokyo Electric Power Company oraz Mitsubishi Corporation.
Siedmiu członków korporacji e5 Consortium koncentruje swoją uwagę na wykorzystaniu potencjału statków elektrycznych w celu rozwiązania pilnych problemów w żegludze przybrzeżnej.
Jak wyjaśniono, żegluga przybrzeżna w Japonii stoi w obliczu wielu wyzwań, w tym niedoboru marynarzy z powodu starzenia się siły roboczej na morzu, a także starzenia się statków. Ponadto przemysł żeglugi przybrzeżnej jest zobowiązany do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, co jest jednym z japońskich środków przeciwdziałania zmianom klimatu.
- Konsorcjum e5 będzie promować zrównoważony rozwój żeglugi przybrzeżnej w Japonii i przyczyniać się do rozwoju społecznego i gospodarczego kraju, zapewniając wartość dodaną przemysłowi żeglugi przybrzeżnej poprzez rozwój i wprowadzanie zaawansowanych jednostek pływających - stwierdzili partnerzy w komunikacie.
Partnerstwo opiera się na działaniach już podjętych w tej dziedzinie, w tym planach Asahi Tanker dotyczących budowy pierwszych na świecie dwóch zeroemisyjnych elektrycznie napędzanych bunkierek.
Nowe jednostki, zasilane akumulatorami litowo-jonowymi o dużej pojemności, mają wchodzić do służby od marca 2022 do marca 2023 roku. Uruchomienie statków będzie pierwszym etapem projektu konsorcjum. Ponadto firmy poinformowały, że będą korzystać z e5 Lab. Inc. jako biura wykonawczego.
e5 Lab został założony w 2019 roku przez MOL, Asahi Tankera, Exeno Yamamizu Corporation i Mitsubishi Corporation, aby świadczyć nowe usługi infrastrukturalne w branży żeglugi morskiej, które koncentrują się na jednostkach napędzanych elektrycznie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej