PMK
Japoński gigant żeglugowy MOL opublikował ostatnio wideo przedstawiające największą na świecie pływającą jednostkę magazynowania i regazyfikacji (FSRU) w czasie pracy w tureckim porcie Dörtyol w Hatay.
MOL FSRU Challenger rozpoczął w lutym ubiegłego roku działalność w Turcji jako drugi terminal FSRU w tym kraju.
Jednostka ma pojemność magazynową LNG wynoszącą 263 000 metrów sześciennych i ma zdolności do ponownej wysyłki i przesyłania gazu.
Turecki operator sieci gazowej Botas wyczarterował statek z MOL, aby mógł być wykorzystany jako terminal importowy dla projektu o nazwie Terminal FSRU Botas-Dörtyol.
Japoński MOL podpisał także niedawno umowę z Grupą Uniper nad rozwojem dostaw gazu LNG do Niemiec.
Niemiecki rząd chce dywersyfikować źródła gazu i nie polegać tak mocno na tym imporcie tego surowca z Rosji, Norwegii i Holandii. Dostawcy, przede wszystkim Katar i Stany Zjednoczone, wyrazili już zainteresowanie.
Uniper prowadzi rozmowy z zainteresowanymi stronami na temat budowy pływającego terminalu FSRU (Floating Storage Regasification Unit). Na miejsce jego budowy wybrane zostanie Wilhelmshaven, które znajduje się blisko zakładu magazynowania LNG Uniper.
Uniper powiedział w poniedziałek, że Mitsui zamierza zbudować, obsługiwać i finansować FSRU, którego planowana zdolność wysyłania wynosi 10 miliardów metrów sześciennych rocznie, a pojemność magazynowa LNG wynosi 263 000 metrów sześciennych. Jednostka mogłaby działać już w drugiej połowie 2022 roku - powiedział Uniper.
- Cieszymy się, że udało nam się zdobyć tak doświadczonego partnera, jak Mitsui OSK Lines na pokładzie, w celu opracowania pierwszego w Niemczech terminalu LNG - powiedział członek zarządu Uniper, Keith Martin.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym