PMK
W Chinach zwodowano pierwszą bunkierkę LNG dla francuskiego Totala. Jednostka zostanie przekazana koncernowi w 2020 roku i będzie działać w Północnej Europie. Jej zadaniem będzie dostawa skroplonego gazu ziemnego do statków komercyjnych, w tym dziewięciu megakontenerowców armatora CMA CGM.
Już w lutym 2018 roku Total podpisał umowę na wyczarterowanie jednostki o pojemności 18,6 tys. m3 japońskiemu armatorowi Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Francuzi są pewni, że nowa bunkierka nie będzie narzekać na brak pracy, biorąc pod uwagę wejście przepisów IMO 2020 w przyszłym roku.
- Rozwój infrastruktury, takiej jak ten gigantyczny statek bunkrowy, jest niezbędny, aby LNG stało się powszechnie stosowanym paliwem morskim - powiedział Momar Nguer, prezes Total Marketing & Services.
Zbudowana przez Hudong-Zhonghua Shipbuilding bunkierka jest wyposażona w innowacyjne technologie zbiorników. Zaprojektowany z myślą o dużej zwrotności statek o długości 135 metrów będzie mógł bezpiecznie operować w portach i terminalach Europy Północnej. Spełnia również najwyższe standardy środowiskowe dzięki zastosowaniu LNG jako paliwa i całkowitej ponownej kondensacji odparowanego gazu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny