PMK
Japońska stocznia Mitsubishi Shipbuilding zawarła umowę z rodzimym armatorem Mitsui O.S.K. Linie (MOL) w sprawie budowy dwóch promów napędzanych LNG, pierwszego takiego projektu w Japonii.
Umowa jest finalizowana miesiąc po tym, jak MOL wyraził zamiar zamówienia statków. W ramach kontraktu statki zostaną zbudowane w Shimonoseki Shipyard & Machinery Works, a ich przekazanie planowane jest na koniec 2022 roku.
Ferry Sunflower Limited z siedzibą w Oita będzie obsługiwać promy na trasie Osaka-Beppu. Jednostki będą miały długość około 199,9 m i szerokość 28,0 m, a ich tonaż brutto wyniesie około 17 300 ton.
Będą mogły wziąć na pokład 763 pasażerów i około 136 13-metrowych ciężarówek i 100 samochodów osobowych.
Napęd będzie stanowił wysokowydajny silnik dwupaliwowy, zdolny do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i ciężkim oleju typu A. Silniki te mają zapewnić 20% redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2) w porównaniu do istniejących statków i wyeliminować emisję tlenku siarki (SOx).
Według MOL promy, które nazwano Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki, będą również cichsze niż obecne statki.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli