PMK
Japońska spółka żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i turecka firma Karpowership, specjalizująca się w pływających elektrownia, będą wspólnie pracować nad pierwszym projektem transferu LNG na tzw. Powershipy w Mozambiku.
Pod koniec sierpnia MOL i Karpowership dokonali prezentacji na Międzynarodowej Konferencji Rozwoju Afryki (TICAD) w Tokio, gdzie przedstawili koncepcję rozwiązania LNG-to-Powership oraz zarys projektu Mozambik.
Projekt LNG-to-Powership obejmuje wspólne działania FSRU w celu dostarczenia regazyfikowanego LNG i Powershipa, który wykorzysta ten surowiec w celu wytworzenia energii elektrycznej, która jest następnie dostarczana do sieci energetycznej Mozambiku Electricidade de Moçambique (EDM), przez przyłącze elektryczne i urządzenia przesyłowe.
Jak ujawniono w marcu tego roku, FSRU powstanie z przekształcenia z istniejącego gazowca LNG. Powership obecnie pracuje na ciężkim paliwie, ale po dostawie FSRU zostanie przełączony na LNG.
Zwracając uwagę na projekt, Max Tonela, Minister ds. Zasobów Mineralnych i Energii Mozambiku powiedział: "Ten projekt to część naszej krajowej strategii zwiększania dostępności i obniżania kosztów paliwa na potrzeby wytwarzania energii elektrycznej. Zdecydowaliśmy się na użycie LNG, gdyż jest to kluczowe paliwo dla przyszłości Mozambiku”.
MOL oczekuje, że rozwiązanie LNG-do-Powership KARMOLa o mocy 120 MW wytworzy stabilne i niezawodne dostawy energii elektrycznej dla mieszkańców Mozambiku oraz zapewni krytyczną infrastrukturę do korzystania z LNG na terytorium tego kraju.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española