PMK
Japońska spółka żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i turecka firma Karpowership, specjalizująca się w pływających elektrownia, będą wspólnie pracować nad pierwszym projektem transferu LNG na tzw. Powershipy w Mozambiku.
Pod koniec sierpnia MOL i Karpowership dokonali prezentacji na Międzynarodowej Konferencji Rozwoju Afryki (TICAD) w Tokio, gdzie przedstawili koncepcję rozwiązania LNG-to-Powership oraz zarys projektu Mozambik.
Projekt LNG-to-Powership obejmuje wspólne działania FSRU w celu dostarczenia regazyfikowanego LNG i Powershipa, który wykorzysta ten surowiec w celu wytworzenia energii elektrycznej, która jest następnie dostarczana do sieci energetycznej Mozambiku Electricidade de Moçambique (EDM), przez przyłącze elektryczne i urządzenia przesyłowe.
Jak ujawniono w marcu tego roku, FSRU powstanie z przekształcenia z istniejącego gazowca LNG. Powership obecnie pracuje na ciężkim paliwie, ale po dostawie FSRU zostanie przełączony na LNG.
Zwracając uwagę na projekt, Max Tonela, Minister ds. Zasobów Mineralnych i Energii Mozambiku powiedział: "Ten projekt to część naszej krajowej strategii zwiększania dostępności i obniżania kosztów paliwa na potrzeby wytwarzania energii elektrycznej. Zdecydowaliśmy się na użycie LNG, gdyż jest to kluczowe paliwo dla przyszłości Mozambiku”.
MOL oczekuje, że rozwiązanie LNG-do-Powership KARMOLa o mocy 120 MW wytworzy stabilne i niezawodne dostawy energii elektrycznej dla mieszkańców Mozambiku oraz zapewni krytyczną infrastrukturę do korzystania z LNG na terytorium tego kraju.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru