• <

Wynik wyszukiwania - " BV" - Wiadomości

W Baltimore utknęło jedenaście jednostek

W porcie Baltimore, z którego nie można teraz wypłynąć po katastrofie mostu, utknęło jedenaście jednostek, w tym cztery służące wojsku.
29.03.2024

MOL Chemical Tankers przejmuje Fairfield Chemical Carriers i zwiększa swoją flotę chemikaliowców

MOL Chemical Tankers i Fairfield-Maxwell ogłosiły dzisiaj, że osiągnęły zasadnicze porozumienie, na mocy w zakresie sprzedaży udziałów. Przejęcie zostało zatwierdzone przez zarządy obu spółek, z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków określonych w umowie sprzedaży udziałów.
04.03.2024

Hague-Visby Rules – Paramount Clause

Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.
29.01.2024

W Estonii startuje Euroguard, konsorcjum mające opracować modułową, półautonomiczną platformę morską

Przedsięwzięcie Euroguard jest dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Obronnego (EDF). Baltic Workboats koordynuje konsorcjum 23 firm i instytutów badawczych z Francji, Hiszpanii, Holandii, Włoch, Norwegii, Polski, Danii, Belgii, Szwecji, Hiszpanii i Estonii. Całkowity budżet projektu wynosi 95 milionów euro, z czego 65 milionów euro pochodzi od Komisji Europejskiej i 30 milionów euro od krajów uczestniczących i samych firm.
26.01.2024

Konosament – klauzule zwalniające z odpowiedzialności z tytułu „misdelivery”

W 1909, precedens „Chartered Bank of India Australia and China v British India Steam Navigation Co” [1909] AC 369 (PC), opowiedział się za możliwością umownego wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika z tytułu zawinionego wydania ładunku bez konosamentu (to jest naruszenie przez przewoźnika konosamentowej umowy frachtowej, które to naruszenie miało charakter „fundamental breach of the contract”).
29.12.2023

Hydromega ze Świadectwem Uznania Typu Wyrobu dla swoich zespołów płuczących

Hydromega poinformowała, że linia zespołów płuczących Hamer (50/250/500/1000) uzyskała Świadectwo Uznania Typu Wyrobu przyznane przez Bureau Veritas.
18.12.2023

Bureau Veritas opublikowało zasady klasyfikacyjne dla statków na wodór

Bureau Veritas, jedno z wiodących towarzystw klasyfikacyjnych, opublikowało pierwszy własny zestaw zasad klasyfikacyjnych dla statków napędzanych wodorem.
01.12.2023

Rozwiązania firmy GF Piping Systems umożliwiają efektywną konwersję statku do wydobycia piasku

Piasek jest niezbędnym surowcem dla wielu branż i jest używany do produkcji betonu i asfaltu. Dlatego firmy takie jak Van Ouwerkerk BV specjalizują się w wydobyciu piasku na obszarach eksploatacji na Morzu Północnym. Najnowszym dodatkiem do floty tej holenderskiej firmy jest statek MS Zeeburg, który korzysta z rozwiązania z polietylenu ecoFIT firmy GF Piping Systems, zapewniającego trwałe i wolne od korozji rurociągi strumieniowe dla systemu pogłębiarkowego.
21.11.2023

Oslo i Rotterdam współpracują na rzecz ekologicznej żeglugi

Miasta Rotterdam i Oslo podpisują protokół ustaleń w sprawie nowego zielonego korytarza, przewidując zwodowanie bezemisyjnych kontenerowców nowej generacji firmy Samskip. W ramach umowy wzmacniającej swoje długotrwałe relacje dwa z wiodących europejskich portów przesiadkowych zobowiązują się do przyspieszenia ekologicznej transformacji w żegludze, aby wesprzeć debiut ekologicznych statków napędzanych wodorem.
12.10.2023

The "Ever Given" [2023] – pierwsze prawne starcie

Około godz. 05:04 UTC w dniu 23 marca 2021 roku, kontenerowiec (ULCV) EVER GIVEN wszedł na mieliznę w Kanale Sueskim. Statek pozostał unieruchomiony przez sześć dni, blokując przejście kanałem w obu kierunkach.
08.09.2023

Konosament – wydanie ładunku na podstawie sfałszowanego konosamentu

Precedens „Glyn Mills Currie & Co. v The East & West India Dock Co.” [1882] 7 App. Cas. 591 wraz z precedensem ,,The Stettin” [1889] 14 PD 142 ustanowiły bazowy zespół praw i obowiązków przewoźnika w związku z przewozem i wydaniem ładunku na podstawie konosamentu.
11.07.2023

Stocznia Safe. Wodowanie holownika dla Damen Hardinxveld

Czerwiec w gdańskiej stoczni Safe rozpoczął się od kolejnego wodowania. Tym razem na wodzie stanął kadłub holownika.
06.06.2023

Ulstein U-Stern – patent na inteligentną instalację monopali

Branża offshore wind stawia czoła wyzwaniom dotyczącym montażu coraz potężniejszych fundamentów typu monopal. Ulstein zgłosił do opatentowania U-Stern – innowacyjny projekt konstrukcji rufy statków instalacyjnych. Zaproponowane rozwiązanie ma zapewnić inteligentną, bezpieczną metodę transportu oraz montowania monopali.
16.05.2023

Hanzevast Shipping rozwija współpracę z Castor Marine w zakresie rozwoju łączności na statkach

Operator masowców i inwestor Hanzevast Shipping BV oraz holenderski dostawca morskiej infrastruktury IT i SatCom Castor Marine zakończyli odnawianie wszystkich pokładowych systemów komunikacji IT na statkach Hanzevast Hanze Gdańsk, Hanze Gendt, Hanze Genua i Hanze Göteborg. Wszystkie cztery jednostki są teraz w pełni sprawne, a załoga jest wspierana przez biuro obsługi Castor Marine.
16.05.2023

Port w Antwerpii stanie się cyfrowy. Oficjalnie uruchomiono sieć dronów raportujących "na żywo" jego pracę

Sześć autonomicznych dronów będzie wykonywać codzienne loty w rejonie portu w Antwerpii, co jest pierwszą tego typu inicjatywą na świecie, która w istotny sposób przyczyni się do ogólnego bezpieczeństwa złożonego środowiska portowego. Uruchomiona dzisiaj sieć „D-Hive drone-in-a-box” jest wynikiem partnerstwa między Portem Antwerpia-Brugia, DroneMatrix, SkeyDrone i Proximus.
05.05.2023

Polenergia i Equinor zawarły umowę rezerwacyjną z SIF Netherlands BV na dostawę monopali dla MFW

Polenergia poinformowała, że spółki projektowe MFW Bałtyk II i MFW Bałtyk III podpisały umowy z firmą SIF Netherlands B.V., która będzie dostarczać monopale pod turbiny wiatrowe. Dostawca zobowiązał się do rezerwacji mocy produkcyjnych dla potrzeb konstrukcji fundamentów zgodnie z aktualnymi założeniami projektowymi.
20.04.2023

Silniki Wärtsilä przystosowane do użycia ekologicznych paliw zasilą ekologiczne tankowce

Fińska firma technologiczna otrzymała kontrakt na dostawę silników dla czterech nowych chemikaliowców o pojemności niemal 8 000 dwt, budowanych dla szwedzkiego armatora Erik Thun.
06.04.2023

Konosament – „Himalaya Clause”

W większości konosamentowych umów frachtowych, lub nawet szerzej, wszelkich umów frachtowych, pojawiają się postanowienia umowne o tajemniczej nazwie „Himalaya Clause” (lub „Himalaya Provision”). Czym są tego typu postanowienia umowne i jakie wywołują skutki prawne (dla których to właśnie skutków są wprowadzane do umów przewozowych)?
03.03.2023

Longship zamawia statki przystosowane do wykorzystania metanolu jako paliwa

Holenderska firma żeglugowa zamówiła w Turcji cztery statki o niskiej emisji CO2.
18.01.2023

Kosztowne gigawaty MFW. Amerykanie renegocjują kontrakty. Czas na przegląd ryzyk i solidną analizę ekonomiczną

Europejskie ambicje rozwoju morskiej energetyki wiatrowej skoryguje rynek w 2023 i 2024 r. Przy szacowanym w połowie 2022 r. koszcie około 3 mld dolarów za 1 GW mocy zainstalowanej w morską energetykę wiatrową, ambitne cele inwestycyjne w morskie elektrownie wiatrowe oraz biznesplany będą musiały zostać skorygowane. W 2023 r. i 2024 r. inwestycje te będą realizowane pod wpływem inflacji, drożejących komponentów i kosztownej siły roboczej.
16.01.2023

Safe. Kolejny holownik Shoalbuster zwodowany [WIDEO, ZDJĘCIA]

W gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie kolejnego holownika typu Shoalbuster 2711.
31.08.2022

Bureau Veritas kończy nowe badania nad amoniakiem jako paliwem

Bureau Veritas, światowy lider w dziedzinie badań, inspekcji i certyfikacji, przeprowadził badanie mające na celu zmniejszenie ryzyka stosowania amoniaku jako paliwa żeglugowego, ze szczególnym uwzględnieniem mitygacji ryzyka i reagowaniu na wycieki, we współpracy z globalnym koncernem multienergetycznym TotalEnergies.
27.06.2022

Boskalis wygrywa batalię sądową w związku z wycofaniem się z projektu Arctic LNG 2

Niderlandzka spółka Royal Boskalis Westminster wygrała sprawę sądową związaną z wycofaniem się z wartego 21 miliardów dolarów projektu Arctic LNG 2 rosyjskiej firmy Novatek.
22.06.2022

Stocznia Safe. Pierwszy z serii holowników zwodowany [WIDEO]

Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek w stoczni Safe. Jednostka jest pierwszą z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
21.06.2022

Konosament – set oryginałów konosamentów

Konosament („bill of lading”, „B/L”) tradycyjnie wystawiony jest w trzech do sześciu jednobrzmiących oryginałach, zbiorczo nazwanych „setem konosamentów” („bills in set”). Każdy z konosamentów, wchodzący w skład setu, jest oryginalnym dokumentem przewozowym i pełnoprawnym papierem wartościowym („negotiable document of title”). Na każdym też znajduje się odrębna wzmianka określająca ile oryginałów wystawiono w ramach danego setu oraz często dodatkowa wzmianka typu „one of which being accomplished, the other shall stand void”.
06.06.2022

Umowa frachtowa – sankcje USA nałożone na podmioty rosyjskie

Angielski Sąd Gospodarczy (English Commercial Court (HC)) wydał w dniu 03.03.2022 bardzo ciekawe orzeczenie w sprawie ”MUR Shipping BV v RTI Ltd.” [2022] EWHC 467 (Comm). Orzeczenie Sędziego Jacobsa dotyczyło bardzo aktualnych kwestii związanych z sankcjami USA nałożonymi na podmioty rosyjskie w związku z agresją Rosji na Ukrainę.
09.05.2022

Konosament imienny – straight bill of lading

W tradycyjnym ujęciu common law, konosamentami sensu stricte (tj. papierami wartościowymi – „negotiable document of title”) jest tylko konosament na zlecenie („order B/L”) oraz konosament na okaziciela („bearer B/L”).
20.04.2022

Zielona transformacja jest tańsza niż trwanie przy paliwach kopalnych. Ten rok może przynieść rewizję ambicji klimatycznych państw

Produkcja energii wciąż odpowiada za ok. 70 proc. globalnych emisji gazów cieplarnianych. Bez natychmiastowych działań nie będzie możliwe ograniczenie tych emisji o połowę przed 2030 rokiem, co zaprzepaści szansę na powstrzymanie globalnego wzrostu temperatury poniżej bezpiecznej granicy 1,5°C.
16.03.2022

Rafineria BP w Rotterdamie będzie konsumować wodór wyprodukowany w synergii z offshore wind

Spółka HyCC BV zawarła umowę z koncernem BP o wspólnym rozwoju projektu budowy instalacji zielonego wodoru o mocy 250-MW. Instalacja H2-Fifty powstanie na terenie portu w Rotterdamie i będzie korzystała z energii wyprodukowanej w morskich farmach wiatrowych na Morzu Północnym.
03.02.2022

Ponant i Bureau Veritas. Ćwiczenia za kołem polarnym. Pasażer na lodzie ale bezpieczny

Organizator rejsów wycieczkowych w rejony polarne Ponant wraz z Bureau Veritas (BV) przeprowadził 24-godzinne ćwiczenia bezpieczeństwa i ratownictwa (SAREX) na kole podbiegunowym. W ćwiczeniach uczestniczyło 67 osób, w tym 33 członków załogi i ośmiu ekspertów morskich zaokrętowanych na statku wycieczkowym Le Commandant Charcot, którego operatorem jest francuski operator statków wycieczkowych Ponant.
05.01.2022

Podwójny debiut Costa Firenze w Dubaju

Pierwszy rejs statku Costa Firenze po Zatoce Arabskiej rozpoczął od udziału w uroczystym otwarciu nowego dubajskiego terminalu wycieczkowego. W ramach rejsów po arabskich wodach goście będą mogli wziąć udział w ekskluzywnych wycieczkach na teren Expo 2020, odwiedzając Włoski Pawilon, którego armator jest Złotym Sponsorem.
21.12.2021

Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 2]

W niniejszym opracowaniu, kontynuujemy nasze rozważania prawne dotyczące instytucji kontraktowej „liquidated damage” (kary umowne) w systemie prawa angielskiego.
16.12.2021

Umowa o budowę statku – „liquidated damages” [Część 1]

U podstaw „shipbuilding contract” leży zobowiązanie stoczni wybudowania statku w uzgodnionym terminie oraz o parametrach technicznych (nośność, szybkość, zużycie paliwa itp.) ustanowionych w warunkach umowy. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez stocznię tego obowiązku, stanowi potencjalnie źródło poważnych szkód po stronie armatora, zamawiającego statek („Buyer”).
06.12.2021

Kolejny cyberatak, ofiarą tym razem Bureau Veritas

Bureau Veritas, francuskie towarzystwo klasyfikacyjne, potwierdziło, że padło ofiarą ataku hakerów.
24.11.2021

Intensywne prace w stoczni "Gryfia". Remontują cztery statki jednocześnie

W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat.
22.11.2021

Składane kontenery zaoszczędzą miejsce w portach?

Kontenery morskie nie zmieniły się praktycznie od czasu ich rozpowszechnienia się w logistyce. Jednak ich nieustannie rosnąca ilość, powodująca coraz większe problemy z miejscem w portach, zaczyna wymuszać innowacje. Jednakże rynek stawia przeszkody.
20.11.2021

MEW: Polskie porty, a pomoc publiczna [ANALIZA]

W związku z planowanymi znacznymi inwestycjami w portach polskich, które będą powiązane z Morską Energetyką Wiatrową, pojawia się zasadniczy problem źródeł ich finansowania. Rozwiązaniem tych problemów są najprzeróżniejsze pomysły, od dość karkołomnych jak koncepcja emisji obligacji przez Port Gdynia na budowę falochronu, co w istocie stanowi niedozwoloną pomoc publiczną, po plany budowy portu instalacyjnego w tym samym porcie w oparciu o wirtualną uchwałę Rady Ministrów w tym zakresie, której nikt nie widział, a do niedawna było
15.11.2021

Umowa o budowę statku – „on demand guarantee” (prawo angielskie)

Angielski Sąd Apelacyjny w bardzo reprezentatywnym składzie (Lord Geoffrey Vos (MR), Lord Baker (J), Lord Popplewell (J)) przyniósł długo oczekiwane rozstrzygnięcie w sprawie „Shanghai Shipyard Co. Ltd v Reignwood International Investment (Group) Company Limited” [2021] EWCA Civ 1147.
14.10.2021

Brytyjska branża offshore wind szuka kontraktów za granicą. Na celowniku Filipiny

Uczestnicy dojrzałego już rynku morskiej energetyki wiatrowej w Wielkiej Brytanii szukają możliwości rozwoju za rynkach zagranicznych. O ile Europa i USA wydają się oczywistymi kierunkami, to Brytyjczycy coraz śmielej patrzą na Amerykę Południową i Azję, w tym na Filipiny.
06.10.2021

Baltexpo 2021. DOE zaprasza na targi

DOE Sp. z o.o. zaprasza na XX Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje Baltexpo 2021, które odbędą się w dniach 6-8 września w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo w Gdańsku.
31.08.2021

POL Stella, nowa perełka we flocie PLO. Prezes: "Odbudowujemy flotę i patrzymy w przyszłość stawiając na zespół" [WIDEO]

POL Stella o długości 193 metrów to drugi bliźniaczy statek ro-ro, który Polskie Linie Oceaniczne kupiły w lipcu od tureckiego armatora. – Świętujemy sukces chcąc rozszerzać kierunki rozwoju, między innymi na offshore. Gospodarka morska powinna grać dużą rolę w naszym regionie – powiedziała prezes Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
12.08.2021

Postęp prac przy modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin

W poniedziałek, 5 lipca, na terenie Grodziska w Lubinie odbyła się plenerowa konferencja informacyjna, poświęcona modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 metra.
06.07.2021

Stocznia Safe. Zobacz wodowanie holownika dla Damen Hardinxveld [WIDEO, ZDJĘCIA]

Zwodowana w środę (23 czerwca) jednostka o numerze budowy YN571824 to pierwszy z serii dwóch holowników budowanych w stoczni Safe.
23.06.2021

Kolejne wodowanie w stoczni Safe dla Damen Maskant [wideo, zdjęcia]

W środę 26 maja w stoczni Safe wodowano jednostkę o numerze budowy YN630. - Zwodowana jednostka to Beam Trawler o numerze YN 630. Jest to drugi z siostrzanych kadłubów zamówionych przez Damena - informuje Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
27.05.2021

Statki 5R dla polskich portów, offshore, żeglugi śródlądowej i na eksport

Już niedługo małe jednostki bezzałogowe będą wykorzystywana we Francji na wybranych akwenach portowych i morskich, a może nawet śródlądowych. Takie rozwiązania można również wdrożyć w Polsce.
23.05.2021

Bureau Veritas przyznaje klasyfikację pierwszemu norweskiemu bunkrowi LNG

Bureau Veritas (BV), światowy lider w testowaniu, inspekcji i certyfikacji, przyznał klasyfikację Bergen Tankers Bergen LNG, pierwszemu bunkrownikowi LNG (LBV) działającemu w Norwegii.
30.04.2021

W stoczni Safe w Gdańsku zwodowano statek rybacki dla holenderskiego Damena

W gdańskiej stoczni Safe zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego dla stoczni Damen Maaskant. W pierwszym tygodniu maja statek zostanie przeholowany do Holandii w celu wykonania końcowego wyposażenia i przekazania ostatecznemu klientowi.
19.04.2021

Czarter na podróż - nota gotowości (NOR)

Prawo angielskie, przyjmuje trzy bazowe warunki, których spełnienie jest konieczne do rozpoczęcia liczenia przestojowego (lay-time/lay-days)
29.03.2021

„Green Italia” – norweski chłodniowiec zarządzany przez polską spółkę

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem zostaliśmy zaproszeni na pokład m/v „Green Italia” - chłodniowca, czyli statku do przewozów ładunków chłodzonych i mrożonych z floty Green Reefers. Oprócz tego, że jednostka tego armatora zawinęła do polskiego portu, to powiązanie z naszym krajem jest jeszcze większe niż mogłoby się wydawać. Otóż zarządzającym tym statkiem jest spółka Green Management z Gdyni.
31.01.2021

Wodowanie holownika w stoczni Safe (foto, wideo)

Kolejna jednostka zwodowana w stoczni Safe w Gdańsku. To częściowo wyposażony kadłub budowanego dla Damen Shipyards Hardinxveld holownika z serii Shaolbuster 2711.
01.01.2021

Projekt statku napędzanego wodorem otrzymał dofinansowanie od Enova

Projekt budowy pierwszych na świecie bezemisyjnych statków napędzanych wodorem otrzymał 25 mln dolarów dofinansowania od norweskiej, rządowej organizacji Enova.
22.12.2020

Spliethoff – ekspert w morskich przewozach ładunków ponadgabarytowych

Spliethoff to jeden z potentatów przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych – liczący się gracz w światowej czołówce tego typu przewoźników. Firma powstała w Amsterdamie w 1921 roku a jej założycielem był shipbroker Johan Frederik Spliethoff, specjalizujący się w przewozach drewna z krajów leżących nad Bałtykiem. Dziś Spliethoff to wielka grupa żeglugowa, obejmująca kilka marek i zależnych od spółki-matki przedsiębiorstw. Są one aktywne w segmencie ciężarowców, statków wielozadaniowych, ale również statków ro-ro, con-ro i
07.12.2020

Stocznia Safe w wirze pracy! (foto, wideo)

Produktywny tydzień w stoczni Safe w Gdańsku. Mimo obostrzeń związanych z koronawirusem, prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. W poniedziałek zwodowano częściowo wyposażony kadłub jednostki Multicat 3013, natomiast w środę ze stoczni wypłynął statek rybacki dla Stadyard.
04.12.2020

Polscy marynarze wpłynęli w samo oko cyklonu. Wspominamy historyczną katastrofę kontenerowca El Faro

Minęło już pięć lat od tragicznego zatonięcia kontenerowca El Faro, do którego doszło dokładnie 1 października 2015 r. Żadna z 33 osób na pokładzie, w tym 5 Polaków, nie przeżyła katastrofalnego "zderzenia" z huraganem.
17.11.2020

Osiem milionów euro dotacji na projekt statku napędzanego wodorem

Projekt innowacyjnej jednostki HySHIP otrzymał 8 milionów euro (około 9,4 miliona dolarów) dofinansowania ze środków UE, ponieważ rząd norweski zapowiada większy nacisk na rozwój i komercjalizację wodoru jako paliwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
26.10.2020

Wodowanie wielozadaniowego statku dla Jamajki w stoczni Safe (foto, wideo)

W piątek, 16 października w gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego kadłuba statku z serii Damen Utility Vessel 3911. Powstał na zamówienie stoczni Damen Maaskant, gdzie odbędzie się końcowe wyposażenie i próby rozruchowe jednostki.
19.10.2020

Otwarcie nowej stacji sprzętu przeciwpożarowego GRIFFIN

We wrześniu 2020 firma GRIFFIN GROUP MARINE otworzyła nową stację serwisową sprzętu i systemów przeciwpożarowych, rozszerzając tym samym wachlarz oferowanych do tej pory usług.
07.10.2020

Wielka Brytania planuje utworzenie sieci morskiej w celu podłączenia farm wiatrowych

National Grid Plc przedstawił plan sieci morskiej, która połączy nowe parki wiatrowe i połączenia międzysystemowe, oszczędzając konsumentom 6 miliardów funtów (7,7 miliarda dolarów) do 2050 roku.
02.10.2020

Stena Bulk uzyje oleju spożywczego do napędzenia statków

Stena Bulk AB, jeden z największych armatorów masowców, planuje użyć zużytego oleju spożywczego na kilku ze swoich statków w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń. Problemem może być pozyskanie odpowiedniej ilości tego surowca.
11.08.2020

Kolejne firmy do nadzorowania budowy gazociągu podmorskiego Baltic Pipe wybrane

Następni eksperci dołączają do prac przy budowie podmorskiego odcinka Baltic Pipe. Spółka podpisała umowy z firmami, które zapewnią usługi nadzoru inwestorskiego oraz środowiskowego podczas prac budowlano-montażowych na dnie morza oraz w miejscach tzw. lądowania gazociągu w Polsce i w Danii.
07.08.2020

Modernizacja toru wodnego Świnoujście -Szczecin do głębokości 12,5 m [foto]

Informacja na temat aktualnych wydarzeń w ramach realizacji projektu.
05.06.2020

W Chinach zainaugurowano największy na świecie wolnoobrotowy silnik dual-fuel (wideo)

China State Shipbuilding Corporation poinformowało, największy na świecie dwupaliwowy, wolnoobrotowy silnik WinGD X92DF został oficjalnie uruchomiony w Chinach.
27.05.2020

W Dubaju ruszyła konwersja jednostki Bokalift 2

Drydocks World z siedzibą w Dubaju zorganizował ceremonię cięcia stali z okazji rozpoczęcia projektu konwersji jednostki Bokalift 2 dla Boskalis B.V.
18.05.2020

Ruszyły prace pogłębiarskie na torze wodnym Świnoujście-Szczecin

Na Zalewie Szczecińskim ruszyły prace pogłębiarskie, w ramach inwestycji ”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”. Rozpoczęła je pierwsza, z trzech mających docelowo pracować na torze, pogłębiarka - CSD Amazone.
13.05.2020

Ceny ropy w USA mocno rosną

Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw mocno drożeje - na rynkach pojawiły się sygnały o odżywaniu popytu na paliwa w największej gospodarce świata i innych regionach - podają maklerzy.
30.04.2020

Przekazano plac budowy wykonawcy pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin

Plac budowy wykonawcy robót budowlanych i pogłębiarskich na torze wodnym Świnoujście-Szczecin przekazano w czwartek w Szczecinie. Do miasta płynie już pierwsza pogłębiarka.
23.04.2020

Inwestycje w ramach pogłębienia toru wodnego Świnoujście-Szczecin z pozwoleniem na budowę

Trzy inwestycje prowadzone w ramach pogłębienia toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 metra głębokości uzyskały pozwolenie na budowę – poinformowały służby prasowe zachodniopomorskiego wojewody.
23.03.2020

Grupa Fracht otwiera pierwszy oddział na Bliskim Wschodzie

Grupa Fracht, globalny operator logistyczny dla przemysłu, inwestuje w rozwój międzynarodowej sieci logistycznej i rozpoczyna działalność na Bliskim Wschodzie. Firma właśnie uruchomiła swój pierwszy oddział Fracht Middle East Shipping Services LLC w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA).
09.03.2020

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Safe Co Ltd (foto, wideo)

SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. istnieje od 1995 roku. Stocznia działa aktywnie i ekspansywnie zarówno w kraju, jak i poza jego granicami (posiada przedstawicielstwa we Francji i Niemczech). Jest spółką całkowicie prywatną, stworzoną przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore, a także w budowie konstrukcji stalowych mostów, w konstrukcjach dla przemysłu chemicznego, petrochemicznego oraz instalacji w elektrowniach. Ostatni rok, stocznia zaczęła z
20.02.2020

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym
19.02.2020

Kolejny nowoczesny holownik zwodowany w stoczni Safe w Gdańsku [foto, wideo]

9 grudnia stocznia Safe w Gdańsku zwodowała kolejną w tym roku jednostkę. Holownik typu Shoalbuster 3209 o numerze budowy YN 571810 został zbudowany dla Stoczni Damen Shipyard Hardinxveld.
10.12.2019

Znamy laureata nagrody statku roku! (wideo)

Tegoroczna nagroda KNVTS Ship of the Year (statek roku) przyznana. Laureatem został innowacyjny kontenerowiec śródlądowy Sendo Liner zaprojektowany przez Sendo Shipping i zbudowany przez Concordia Damen Shipbuilding BV w Werkendam w Holandii.
15.11.2019

Znamy jednostki nominowane do statku roku KNVTS

O tegoroczną nagrodę KNVTS Ship of the Year (statek roku) konkurują trzy bardzo różne statki: super jacht Bravo Eugenia, pogłębiarka DC Orisant i statek żeglugi śródlądowej Sendo Liner. Co czyni te statki wyjątkowymi możemy zobaczyć w oficjalnych filmach wydanych przez Maritime Awards Foundation.
03.11.2019

Stocznia Marine Projects przekazała klientowi prototypowy statek rybacki [foto, wideo]

Stocznia Marine Projects Ltd. przekazała klientowi częściowo wyposażony trawler m/v Cap Arkona. To nowatorska uniwersalna jednostka typu haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter) dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd.
27.10.2019

Wybuch zbiornikowca w Korei Południowej. Wielu rannych (wideo)

18 marynarzy zostało rannych w wybuchu zbiornikowca Stolt Groenland w Korei Południowej. Do zdarzenia doszło w piątek w porcie w Ulsan. Pożar rozprzestrzenił się na cumujący obok inny zbiornikowiec Bow Dalian. Nie ma ofiar śmiertelnych.
28.09.2019

Stocznia Marine Projects Ltd. zbudowała w Gdańsku częściowo wyposażony trawler Cap Arkona (wideo)

Stocznia Marine Projects Ltd. zbudowała w Gdańsku częściowo wyposażony trawler m/v Cap Arkona. To nowatorska uniwersalna jednostka typu haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter) dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd. W poniedziałek odbyło się wodowanie jednostki.
25.09.2019

Port Rotterdam będzie oferował nową aplikację Pronto portom z całego świata

Port w Rotterdamie uruchomił nową firmę, za której pośrednictwem oferowałaby portom z całego świata Pronto - aplikację do standardowej wymiany danych w czasie zawinięć do przystani.
12.08.2019

Załadunek ramy grippera w Stoczni Szczecińskiej

Nowy projekt JW Steel Construction. 28 maja w Stoczni Szczecińskiej odbył się załadunek ramy grippera wykonanego przez tę spółkę. Konstrukcja trafiła do stoczni Damen Verolme BV w Rotterdamie.
16.06.2019

MGMiŻŚ: jesienią mają ruszyć prace budowlane przy pogłębieniu toru wodnego Świnoujście-Szczecin

Jesienią mają rozpocząć się prace budowlane przy modernizacji i pogłębieniu do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin - powiedział w poniedziałek w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
13.05.2019

Specjalistyczne urządzenia z EPG w drodze do Chin. Zostaną zamontowane na pogłębiarce (foto, wideo)

Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia zakończony sukcesem. Tym razem spółka wykonała 2 urządzenia: Spud Carrier i Auxiliary Spud, które zostaną zamontowane na budowanej w Chinach pogłębiarce. Transport konstrukcji drogą morską potrwa około 2 miesięcy.
06.05.2019

EPG rozpoczął realizację projektu Johan Sverdrup

Energomontaż-Północ Gdynia rozpoczął realizację projektu Johan Sverdrup. Uroczyste cięcie blach odbyło się w środę w Gdyni. Zadaniem spółki będzie wykonanie modułu tzw. Riser Platform (RP), który zostanie wykorzystany na polu naftowym Johan Sverdrup na Morzu Północnym.
25.04.2019

Wencon - środki do napraw i regeneracji wielu powierzchni

Początki duńskich produktów Wencon® sięgają lat 80-tych ubiegłego wieku. Produkt doskonale wpasował się w potrzeby i realia rynku morskiego i do dnia dzisiejszego utrzymuje się w czołówce tego typu produktów na świecie
19.03.2019

Glomar przebuduje w Gdyni pięć jednostek

Glomar Offshore, wiodący dostawca dozorowców ratowniczych (Safety Standby Vessels) dla holenderskiego rynku offshore, poinformował na swojej stronie o nabyciu pięciu jednostek. Są to m.in. Bourbon Arethuse, zbudowany w 2008 roku i Bourbon Amilcar (zbudowany w 2009 r.). Jak czytamy w komunikacie: "mają one zostać wyremontowane i zmodernizowane w Gdyni".
11.03.2019

Podkładki Rota Chock@- godny następca wylewek Chockfast

Firma Navitech Gdynia Sp. z o.o. z prawie 20-letnią tradycją na rynku morskim i lądowym prezentuje Państwu podkładki Rota Chock.
28.02.2019

Rynek magazynowy na stabilnej ścieżce wzrostu

Rok 2018 w sektorze magazynowym w Polsce stał pod znakiem dobrej koniunktury z wysokim popytem i podażą. Zapotrzebowanie ze strony najemców wyniosło 4,01 mln mkw., z czego 72% stanowiły nowe umowy najmu i ekspansje. Deweloperzy zrealizowali ponad 2,2 mln mkw. nowej powierzchni magazynowo-produkcyjnej, tylko o 8% mniej niż w 2017 r. W budowie na koniec roku była imponująca liczba 1,9 mln mkw., o 37% więcej w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2017. Pomimo wysokiej liczby nowych inwestycji współczynnik pustostanów prz
20.02.2019

Nowa jednostka Containerships po raz pierwszy bunkrowała LNG w Porcie Rotterdam

Fiński armator Containerships poinformował, że ich najnowsza jednostka M/S Containerships Nord, zakończył pierwsze bunkrowanie LNG w Porcie Rotterdam.
29.01.2019

Dachser trzecią firmą logistyczną w Niemczech

W najnowszym rankingu przedsiębiorstw logistycznych "TOP 100 in European Transport and Logistics Services" międzynarodowy operator Dachser awansował na trzecie miejsce w Niemczech pod względem wielkości przychodów. W segmencie „drogowy transport drobnicowy” Dachser od kilku lat zajmuje niezmiennie pierwszą pozycję w Europie.
24.01.2019

GPW: Akcje PGNiG na rekordowym poziomie

W poniedziałek akcje Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) wzrosły na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych o 4,9 proc., do 7,26 zł za sztukę. To historyczny rekord notowań spółki.
07.01.2019

OT Logistics wdraża plan naprawczy. Waldemar Maj powołany na p.o. prezesa

Rada Nadzorcza OT Logistics zatwierdziła plan naprawczy spółki, którego celem jest poprawa płynności finansowej oraz osiągnięcie w 2020 r. skonsolidowanej rentowności EBITDA na poziomie ok. 10%. Jednocześnie Rada przyjęła rezygnację dotychczasowego prezesa spółki Zbigniewa Nowika. Na jego miejsce, jako pełniącego obowiązki prezesa, Rada Nadzorcza oddelegowała Waldemara Maja, członka Rady Nadzorczej OT Logistics. W skład Zarządu wszedł również Daniel Ryczek, dotychczasowy dyrektor handlowy OT Logistics.
20.12.2018

Prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin

Trwają prace przygotowawcze do realizacji modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin i pogłębienia go do głębokości 12,5 metra. Jak poinformowano w poniedziałek, obecnie odbywają się m.in. wstępne badania geotechniczne toru.
10.12.2018

Offshore Heavy Transport wchodzi na rynek morskiej energii wiatrowej z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
21.10.2018

DeepOcean niedługo rozpocznie pracę na złożu na Morzu Północnym

21.10.2018

Konferencja Venture Day 2018 w Gdańsku – uwolnij ideę!

Sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy robotyka – to tylko niektóre z trendów technologicznych, nad którymi eksperci pochylą się podczas tegorocznej edycji Venture Day. Konferencja odbędzie się 9 października w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER. Współorganizatorem wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
05.10.2018

Damen podpisał kontrakt na budowę jednostki do bunkrowania LNG

Spółka macierzysta Eesti Gaas (wiodąca firma energetyczna w Estonii) i grupą Damen Shipyards została podpisały umowę pod budowę pierwszej z serii krótkodystansowych bunkierek LNG do eksploatacji na Morzu Bałtyckim. Statek klasy LGC 6000 LNG, który ma zostać dostarczony we wrześniu 2020 roku przyspieszy szersze stosowanie LNG jako czystszego paliwa alternatywnego na północno-wschodnim Morzu Bałtyckim, zapewniając po raz pierwszy mobilną i wydajną usługę dystrybucji tego paliwa ze statku na statek.
03.10.2018

MGMiŻŚ: lepsza dostępność do portów w Świnoujściu i Szczecinie to ich większe zyski

Poprawa dostępu do portów w Świnoujściu i Szczecinie znacznie zwiększy ich zyski – podkreślał w środę wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.
03.10.2018

Podpisano umowę na pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin

W piątek w Szczecinie podpisano umowę na zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych i pogłębiarskich w ramach modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra. Inwestycja pozwoli na przyjmowanie w szczecińskim porcie większych statków.
28.09.2018

Podpisanie umowy na pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin

W piątek 28 września w Urzędzie Morskim w Szczecinie odbędzie się uroczyste podpisanie umowy na wykonanie modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m. Weźmie w niej udział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
26.09.2018

Konferencja Venture Day 2018 w Gdańsku – uwolnij ideę!

Sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość czy robotyka – to tylko niektóre z trendów technologicznych, nad którymi eksperci pochylą się podczas tegorocznej edycji Venture Day. Konferencja odbędzie się 9 października w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER. Współorganizatorem wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
26.09.2018

Przeniesienie praw i obowiązków w związku z przeniesieniem konosamentu – analiza sprawy „The Erin Schulte”

Analizowane w niniejszej sprawie orzeczenie Sądu Apelacyjnego (Court of Appeal) dotyczy niezwykle istotnej kwestii związanej z interpretacją the Carriage of Goods by Sea Act 1992 [COGSA 1992], a w szczególności sformułowania „completion by delivery of the bill of any endorsement of the bill” [Sec. 5 (2)(6)].
25.09.2018

Na Morzu Północnym rozpoczynają się pracę na nowym złożu

Norweski koncern DeepOcean AS wygrał duży kontrakt na wykonanie prac na złożu Snorre należącym do firmy Statoil.
24.07.2018

Norweska firma wchodzi na rynek energii wiatrowej offshore z innowacyjną jednostką

Offshore Heavy Transport (OHT) z siedzibą w Norwegii chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
22.07.2018

Port Rotterdam wystartował z ofertą bunkrowania paliwa LNG ze statku na statek

Port Rotterdam przeprowadził pierwsze bunkrowanie paliwa LNG metodą ze statku na statek (STS).
18.06.2018

DeepOcean rozbuduje złoże na Morzu Północnym

Norweski koncern DeepOcean AS wygrał duży kontrakt na wykonanie prac na złożu Snorre należącym do firmy Statoil.
30.05.2018

Chiny/MSZ: Bez zgody Pekinu nikt nie ma prawa działać na naszych wodach

Żadne państwo, organizacja, firma czy osoba nie może poszukiwać czy wydobywać ropy i gazu na chińskich wodach bez zgody Pekinu - podało w czwartek w oświadczeniu MSZ Chin. We wtorek Rosnieft rozpoczął odwierty w spornym akwenie na Morzu Południowochińskim.
17.05.2018

Za tydzień Dar Młodzieży wyrusza w rejs dookoła świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

Dar Młodzieży prawie gotowy do drogi. Obecnie polska fregata w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni przechodzi ostatnie prace przygotowawcze przed podróżą dookoła świata. Start Rejsu Niepodległości już 20 maja w samo południe.
12.05.2018

Z garażu na podbój świata. 100 wyróżnionych start-upów zawalczy o bilet do kariery podczas European Start-up Days

Katowice, 30 kwietnia 2018 r. - Przymierzalnia 3D, symulator medyczny dla kardiologów, urządzenie do domowego monitorowania parametrów zdrowia, interaktywne lustro, przenośne laboratorium mieszczące się w kieszeni, pocztówki ze smartfona, aplikacja do zamawiania posiłków w restauracji bez udziału kelnera - to tylko niektóre innowacyjne pomysły na biznes, które doceniło jury konkursu Start-up Challenge. Autorzy stu najbardziej nowatorskich projektów już za trzy tygodnie, 15 i 16 maja br., zaprezentują się w Katowicach przed public
30.04.2018

Dar Młodzieży za trzy tygodnie wyrusza w podróż dookoła świata. Sprawdziliśmy, czy wszystko już gotowe (foto, wideo)

Jeszcze trzy tygodnie i Dar Młodzieży wyruszy w Rejs Niepodległości. W piątek fregata z praktykantami na pokładzie wróciła do Gdyni. Teraz w Stoczni Remontowej Nauta przechodzi ostatnie prace remontowe, by 20 maja wypłynąć w 11-miesięczną podróż dookoła świata.
28.04.2018

Rewolucja przemysłowa, przyszłość Unii Europejskiej, innowacje w energetyce - kolejni goście przybliżają tematy 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Katowice, 25 kwietnia 2018 r. - Na liście potwierdzonych gości 10. edycji kluczowej debaty biznesowej w Europie Centralnej pojawiają się kolejne ważne osobistości. Przedstawiciele rządu, prezydenci miast, prezesi firm i naukowcy, deklarując swój udział, podkreślają ważkość tematów tegorocznej dyskusji. Europejski Kongres Gospodarczy odbędzie się w dniach 14 - 16 maja 2018 roku w Katowicach, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku.
25.04.2018

Port Rotterdam ma oferować bunkrowanie paliwa LNG ze statku na statek już od czerwca

Port Rotterdam przewiduje, że przeprowadzi pierwsze bunkrowanie paliwa LNG metodą ze statku na statek (STS) już w czerwcu.
24.04.2018

Gdańsk: Konserwator zabytków wszczął postępowanie ws. Kanału Raduni

Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął postępowanie administracyjne dotyczące działań inwestora budującego w centrum Gdańska kompleks handlowo-usługowy Forum Gdańsk. Konserwator zarzuca inwestorowi prowadzenie bez pozwolenia prac przy zabytkowym Kanale Raduni.
28.03.2018

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk

Pogłębienie toru wodnego wraz z modernizacją nabrzeży w Porcie Wewnętrznym to jeden z trzech największych projektów unijnych w Porcie Gdańsk. Zarząd Portu niebawem wyłoni wykonawców kolejnych prac.
26.03.2018

Największy jacht żaglowy przekazany armatorowi. Właścicielem rosyjski oligarcha (wideo)

Oceanco to światowej klasy producent superjachtów na zamówienie. Do swojego portfolio może dopisać spektakularny jacht żaglowy Black Pearl, którego aluminiowa nadbudówka powstała w gdańskiej firmie Aluship. Była to jedna z najbardziej wyczekiwanych jednostek w świecie jachtów.
19.03.2018

Dar Młodzieży znów przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni. Na pokład wracają studenci (foto, wideo)

Studenci wracają na Dar Młodzieży. Fregata, która w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni przeszła remont przygotowujący ją do rejsu dookoła świata, zacumowała przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni w środę wieczorem, gdzie czeka teraz na praktykantów. Pierwszą w tym roku podróż szkoleniową zaplanowano na najbliższy piątek.
15.03.2018

Port Rotterdam zamierza stworzyć multipaliwową stację bunkrową

Port Rotterdam planuje budowę nowej stacji bunkrowej dla paliwa LNG i innych czystych bunkrów.
18.01.2018

Statoil wybrał DeepOcean do rozbudowy złoża na Morzu Północnym

Norweski koncern DeepOcean AS wygrał duży kontrakt na wykonanie prac na złożu Snorre należącym do firmy Statoil.
07.01.2018

Dar Młodzieży w doku SR Nauta. Wkrótce wyruszy w wyjątkową podróż (foto, wideo)

Podróż dookoła świata coraz bliżej, dlatego Dar Młodzieży nie ma czasu na odpoczynek. Obecnie żaglowiec przechodzi remont klasowy w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Zostanie m.in. pomalowany i wyposażony w nowoczesny system obróbki wód balastowych. Ostatni taki „lifting” należąca do Akademii Morskiej w Gdyni jednostka przechodziła dwa lata temu. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak przebiegają prace.
26.12.2017

Mogą „podpalić” pół Lotosu i nic za to im nie grozi. Rozmawiamy z Grzegorzem Trzeciakiem i Dariuszem Czajką z firmy Squadron

Patrzą z góry i wiedzą co widzą. Mogą „podpalić” rafinerię lub elektrownię i nic za to im nie grozi. Wszystko w celu doskonalenia procedur awaryjnych. Rozmawiamy z Grzegorzem Trzeciakiem i Dariuszem Czajką z firmy Squadron. Założyciele firmy Squadron, którzy wiedzę o bezzałogowych statkach powietrznych mają w małym palcu, przekonują dlaczego warto postawić na sprawdzonych zawodowców, którzy wdrażają profesjonalny system pracy z dronami w przedsiębiorstwach.
25.12.2017

Grupa ds. morskiej energetyki wiatrowej w PSEW

Morska energetyka wiatrowa rozwija się bardziej dynamicznie niż jakakolwiek inna technologia produkcji energii elektrycznej na świecie. Ostatnie wyniki aukcji w Europie pokazują, że branża osiągnęła bezprecedensowy poziom konkurencyjności poprzez szybki postęp technologiczny, wzrost przemysłowy i obniżenie kosztów kapitału. Przewiduje się, że w roku 2030 morska energetyka wiatrowa będzie w stanie pokryć nawet 11 % europejskiego zapotrzebowania na energię elektryczną. A to zaledwie ułamek potencjału tej technologii w Europie.
18.12.2017

Dar Młodzieży przejdzie przegląd klasy i remont

- Statek czeka potężny remont. Pięcioletni przegląd klasy to okazja do wykonania remontu. Dokonane zostanie także doposażenie – mówił na antenie Radia Gdańsk prof. Henryk Śniegocki, prorektor ds. morskich Akademii Morskiej w Gdyni. Później żaglowiec wypłynie w rejs dookoła świata.
15.11.2017

W 2024 r. pierwsza polska morska farma wiatrowa może zostać oddana do eksploatacji (foto, wideo)

Przewiduje się, że w 2024 r. pierwsza polska morska farma wiatrowa ma zostać oddana do eksploatacji – poinformował dr Arkadiusz Sekściński, wiceprezes PGE, podczas Konferencji Offshore 2017 poświeconej energetyce wiatrowej, która w czwartek zakończyła się w Warszawie. Jak zaznaczył, PGE prowadzi szeroko zakrojone badania dotyczące wdrożenia energii wiatrowej. W 2021 r. powinna ukazać się decyzja środowiskowa jako podstawa wydania pozwolenia na budowę, a wkrótce ruszają badania geologiczne dna Bałtyku. Zmienia się także niekorzyst
10.11.2017

Dar Młodzieży wyrusza w podróż dookoła świata (foto, wideo)

11 miesięcy rejsu po morzach i oceanach, planowane 6 zmian załóg szkolnych oraz obecność podczas Światowych Dni Młodzieży 2019. W przyszłym roku Dar Młodzieży wyrusza w Rejs Niepodległości, czyli w podróż dookoła świata dla uczczenia setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Początek wyprawy zaplanowano na maj przyszłego roku.
31.10.2017

Port Rotterdam chce stworzyć multipaliwową stację bunkrową

Port Rotterdam planuje budowę nowej stacji bunkrowej dla paliwa LNG i innych czystych bunkrów.
18.10.2017

Pierwsze elementy wież wiatrowych dla Dong Energy w drodze z Gdyni do Szczecina (foto, wideo)

Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia nabiera tempa. Tym razem spółka na zlecenie szczecińskiej firmy ST3 Offshore wykonuje 13 elementów wież wiatrowych na morską farmę wiatrową Borkum Riffgrund 2, należącą do Dong Energy. W poniedziałek odbył się załadunek pierwszych dwóch konstrukcji.
09.10.2017

Czarna Perła odkrywa swe wdzięki (wideo)

W sieci pojawił się kolejny film pokazujący ponad 106-metrowy mega jacht Black Pearl (Czarna Perła), którego aluminiowa nadbudówka powstała w gdańskiej firmie Aluship. Jednostka została okrzyknięta najbardziej oczekiwanym jachtem 2017 r. Kiedy zostanie oddana do użytku, dołączy do grona największych super jachtów świata. Na filmie pokazano testy, którym poddawany jest obecnie jacht.
05.10.2017

Oznaczenie tożsamości przewoźnika w konosamencie – analiza w świetle prawa angielskiego

W przypadku w którym konosament zostaje wydany na podstawie lub w związku z umową czarteru powstaje zasadniczy problem, mianowicie: kogo należy uznać za przewoźnika („carrier”) konosamentowego – armatora statku („owner”) czy tez czarterującego. To pytanie jest kluczowe dla frachtującego („shipper”), innego niż czarterujący, który jest w posiadaniu takiego konosamentu, jak też dla innego legitymowanego posiadacza konosamentu (indosatariusza – „holder B/L”), na którego przeniesiony został konosament. Osoby te („shipper lub „
25.08.2017

Ich winda pływa nawet na najpotężniejszym rosyjskim lodołamaczu atomowym. Rozmowa z Janem Rutkowskim, właścicielem firmy Techwind

Ich dźwigi są praktycznie wszędzie, od „Arctica Icebreaker”, rosyjskiego lodołamacza atomowego począwszy, do „Salish Orca”, kanadyjskiego promu skończywszy. Właściciel Techwind, Jan Rutkowski zdradza w rozmowie z naszym portalem, jak przeobraził jednoosobową firmę w przedsiębiorstwo o międzynarodowym zasięgu.
31.07.2017

Częściowo zatopiony chemikaliowiec z SR Nauta trafił na nabrzeże

Hordafor V na Nabrzeżu Albańskim. Operacja nasuwania zatopionej pod koniec kwietnia jednostki z barko-pontonu na ląd odbyła się w nocy z soboty na niedzielę. Na inny dok pływający został także zadokowany podniesiony dok pływający nr 1, który przewrócił się razem z chemikaliowcem. Tym samym operacja podnoszenia obu jednostek coraz szybciej dobiega końca.
17.07.2017

Podniesiono dok częściowo zatopiony w SR Nauta

Dobiega końca operacja podnoszenia zatopionego pod koniec kwietnia statku Hordafor V oraz doku pływającego nr 1. Po chemikaliowcu, w piątek w SR Nauta podniesiono także dok. Konsorcjum holenderskich firm SMIT SALVAGE BV i Multraship Salvage BV realizacja całego zadania zajęła kilkanaście dni.
15.07.2017

35. rocznica podniesienia bandery na Darze Młodzieży (foto, wideo)

Odbył 211 podroży, przepłynął około 565 000 mil morskich, a na jego pokładzie przeszkoliło się prawie 19 000 uczniów i studentów szkół morskich polskich i zagranicznych. To Dar Młodzieży. Jeden z najpopularniejszych żaglowców świata obchodzi 35-lecie podniesienia biało-czerwonej bandery. Uroczystości z tej okazji odbyły się we wtorek przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni. Na polskiej fregacie podniesiono nową, wielką banderę.
04.07.2017

Holenderskie statki w Świnoujściu

Ostatnie dni w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu upłynęły pod znakiem remontów dla holenderskich armatorów. Stocznia przeprowadziła remonty trzech drobnicowców.
29.06.2017

W SR Nauta rozpoczęła się operacja podnoszenia zatopionego statku i doku. Holendrzy mają na to 30 dni

W Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni rozpoczęła się operacja podnoszenia zatopionego pod koniec kwietnia statku Hordafor V i doku pływającego nr 1. Wykona ją konsorcjum holenderskich firm SMIT SALVAGE BV i Multraship Salvage BV. Czas realizacji zadania to 30 dni.
28.06.2017

35-lecie podniesienia bandery na Darze Młodzieży

35. rocznica podniesienia bandery na Darze Młodzieży. Uroczystość odbędzie się 4 lipca przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni. Początek o godzinie 13:00.
19.06.2017

DeepBV w Akademii Morskiej w Szczecinie

W Akademii Morskiej w Szczecinie w dniach 25-26.05.2017 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielem branży hydrograficznej holenderskiej firmy Deep BV Vincentem Riekerk. Miało na celu zacieśnienie dotychczasowej współpracy na płaszczyźnie realizacji praktyk studenckich. Wzięli w nim udział przedstawiciele władz – Dziekan ds. Studentów dr inż. Zbigniew Szozda, przedstawiciele władz Instytutu Geoinformatyki – dr inż. Grzegorz Stępień oraz dr. inż. Witold Kazimierski, jak również prowadzący przedmioty hydrograficzne nauczyciele akad
11.06.2017

Największy wykonany w Polsce moduł platformy Johan Sverdrup powstał w Gdyni. Waży 1 000 t (foto, wideo)

Trzeci moduł platformy Johan Sverdrup, wykonany przez Energomontaż Północ Gdynia, gotowy. Typowo mieszkalna część tego projektu w sobotę została nasunięta na statek i popłynęła do Norwegii. Konstrukcja waży aż 1 000 t.
05.06.2017

Prototypowe konstrukcje z EPG trafią do Kamerunu (foto, wideo)

Energomontaż-Północ Gdynia zakończył realizację kolejnego nowatorskiego projektu. 31 maja i 1 czerwca przy Nabrzeżu Włoskim Stoczni Remontowej Nauta odbył się załadunek prototypowych konstrukcji systemu cumowniczo-załadunkowego (Submerged Sal with Yoke). Będą one zainstalowane na polu Kribi na zachód od Kamerunu, na głębokości 20 m pod poziomem morza. Jest to ważna część międzynarodowego projektu wartego ponad 1 miliard dolarów.
03.06.2017

Przewóz ładunku na pokładzie statku z naruszeniem umowy przewozu – na tle sprawy „The Cap Jackson”

11 stycznia 2017 r. Sąd Federalny w Kanadzie ("Federal Court of Canada") wydał orzeczenie dotyczące następującej kwestii: czy przewoźnik, może skutecznie powołać się na ograniczenie odpowiedzialności przewidziane Art. IV(5)(a) Reguł Hasko-Visbijskich w sytuacji, w której szkoda w ładunku przewożonym w kontenerze powstała na skutek nieautoryzowanego (niezgodnego z umową) umiejscowienia tego kontenera na pokładzie statku?
28.05.2017

Do Gdańska przyholowano pogłębiarkę DC Ostend

8 maja rano do portu w Gdańsku trafiła pogłębiarka DC Ostend. Jednostka w sobotę straciła napęd w czasie pracy na Morzu Bałtyckim.
08.05.2017

Dźwig Conrad Consul rozpoczął pracę w gdańskiej stoczni Marine Projects

Conrad Consul gotowy do działania. Jednostka o udźwigu 400 t rozpoczęła pracę w Marine Projects. To największy dźwig pływający w Polsce.
07.05.2017

W polskiej stoczni rzecznej powstają zbiornikowce dla Shella

W Stoczni Rzecznej w Płocku trwa budowa kadłubów zbiornikowców dla koncernu naftowego Shell. Obecnie stoczniowcy pracują nad kadłubem drugiej i trzeciej z serii 15 tych jednostek.
20.04.2017

Salish Eagle dopłynął z Gdańska do Kanady

10 440 mil morskich w 38 dni. Ekologiczny prom Salish Eagle dopłynął do Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie. Teraz statek będzie przygotowywany do pracy na trasie Tsawwassen-Southern Gulf Islands.
21.03.2017

Kolejny moduł jednej z największych na Morzu Północnym platform powstał w Gdyni (foto, wideo)

Drugi moduł platformy Johan Sverdrup gotowy. Konstrukcja wykonana przez Energomontaż-Północ Gdynia dla konsorcjum K2JV ANS (joint venture Kvaerner Stord i Kellog Brown & Root) waży prawie 800 t. We wtorek została nasunięta na statek.
15.03.2017

Salish Eagle dotarł na Wyspy Kanaryjskie

Coraz bliżej do Kanady. Prom Salish Eagle dla BC Ferries, który zbudowała w Gdańsku stocznia Remontowa Shipbuilding w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting, dopłynął do Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich. Tam został zaopatrzony w paliwo. Do Kolumbii Brytyjskiej ma dotrzeć w kwietniu.
23.02.2017

Ulstein stworzył projekt unikatowego statku do obsługi farm wiatrowych

Holenderskie SeaOwls razem z norweską grupą Ulstein stworzyła projekt unikatowego statku typu Heavy Lift Jack-up Vessel (HLJV). Dzięki krzyżowemu układowi konstrukcji, przeznaczonej do pracy na morskich farmach wiatrowych, ta jednostka jest aż 10 proc. lżejsza od innych samopodnośnych statków.
15.02.2017

Kolejny prom dla BC Ferries wypłynął z Gdańska do Kanady

Salish Eagle gotowy. Druga jednostka dla kanadyjskiego armatora w sobotę opuściła gdański port. Ekologiczny pasażersko-samochodowy prom ma do pokonania 10 440 mil morskich.
13.02.2017

Gigantyczna konstrukcja wypłynęła z Gdyni. Waży aż 1 000 t (wideo)

Kolejny projekt Energomontażu-Północ Gdynia. Tym razem to część modułu mieszkalnego, który będzie obsługiwał platformę wydobywczą na polu Johan Sverdrup na Morzu Północnym. Konstrukcja waży aż 1 000 t.
01.02.2017

Skutki prawne zmian wprowadzanych do standardowych formularzy umów frachtowych w świetle prawa angielskiego

Dla każdego uczestnika obrotu morskiego, formularze typu Barecon 2001 Charter, Gencon 94 Charter, Shellvoy 6 Charter, Baltime 1939 Charter (revis. 2001), NYPE 46 czy NYPE 93 Charter – to niemal „codzienność” eksploatacyjno-operacyjna kreująca i wyznaczająca ramy prawne praw, obowiązków i zakres odpowiedzialności stron danej umowy.
29.01.2017

Interpretacja i wykładnia warunków umownych w świetle prawa angielskiego („construction of the contract”)

Do zasad interpretacji umów frachtowych mają odpowiednie zastosowanie ogólne warunki interpretacji i wykładni oświadczeń woli określone angielskim prawem kontraktowym.
14.01.2017

Prototypowa konstrukcja dla Norwegów powstaje w Gdyni (foto, wideo)

Nowy projekt Energomontażu-Północ Gdynia. Tym razem to element do cumowania statków podczas dostawy ropy ze złoża. Konstrukcja powstaje dla norweskiego centrum cumowniczo-wydobywczego.
07.12.2016

Z Płocka do Gdańska. Trwa transport kadłuba tankowca

Kadłub pierwszego z serii 15 statków, jakie produkuje Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku, płynie właśnie do Gdańska. Na miejscu spodziewany jest we wtorek.
05.11.2016

Dupuy de Lôme zacumował w Gdyni

Francuski okręt zwiadu elektronicznego, zwany „jednostką badawczą” lub, potocznie, „okrętem szpiegowskim” już w Gdyni. Dupuy de Lôme zacumował przy Nabrzeżu Francuskim.
26.10.2016

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.