• <
kongsberg_mega_2020

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.

Strona główna Stocznie, offshore Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.
Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd. - GospodarkaMorska.pl

mb

19.02.2020 Źródło: własne

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym świecie...

Ro Vision - nowoczesny Life Fish Carrier

Life Fish Carrier Ro vision jest transportowcem służącym do przewozu żywych ryb. Został zbudowany dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy  według standardów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO i ostatecznie doposażony w stoczni Larnes Mek. Verksted AS.  

"Ro Vision" został zwodowany 14 sierpnia 2019 roku i opuścił Marine Projects Ltd. 6 września 2019 roku na holu holownika "Serval". Jednostka ma długość 84,20 metrów, szerokość 15,50 metrów; wysokość boczną 8,00 metrów; zbiorniki na ryby o pojemności 3500 m3; pomieszczenie załogowa dla 12 osób (10 kabin). Posiada napęd spalinowo-elektryczny, 1 1 śrubę nastawną w dyszy i 2 stery strumieniowe.

Jest to ósmy statek zbudowany we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a szósty Live Fish Carrier.

Cap Arkona - jednostka potrójnego przeznaczenia

Marine Projects Ltd. przekazało swojemu klientowi - australijskiemu armatorowi Austal Fisheries Pty Ltd. - częściowo wyposażoną jednostkę potrójnego przeznaczenia haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter). Jednostka została zbudowana według przepisów BV dla klasy +1A ICE - IC, Fishing vessel, EO, RP.  Po przeholowaniu do Norwegii trawler został wyposażony w stoczni Båtbygg AS z Raudeberg.

Cap Arkona ma 66,90 m długości, 15,00 m szerokości i 6,26 m wysokości bocznej. Została wyposażona w dwa silniki spalinowe i ładownie chłodzącą o pojemności 1 150 m3. Może na nim pracować 40-osobowa załoga.

M/V Zephyr - Klasa sama w sobie

M/V Zephyr to zbudowana i częściowo wyposażony statek rybacki stworzona na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach. Jego doposażanie dokończyła norweska stocznia  Larsnes Mek. Verksted AS.

Trawler Zephyr ma 75,40 m długości, 15 m szerokości i 6,30 m wysokości bocznej. Wyposażony jest w 12 zbiorników RSW o pojemności 2 500 m3. Moc napędu jednostki to 6 960 kW (Wärsilä 12V33). Na jej pokładzie będzie pracowała 14-osobowa załoga.

Życzymy stoczni Marine Project Ltd. owocnego 2020 roku!

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,34 $ baryłka  2,28% 20:57
 Cyna 17958,00 $ tona 0,44% 3 sie
 Cynk 2286,00 $ tona -0,57% 3 sie
 Aluminium 1679,00 $ tona -0,36% 3 sie
 Pallad 2225,50 $ uncja  2,07% 20:56
 Platyna 993,25 $ uncja  3,36% 20:56
 Srebro 27,07 $ uncja  3,12% 20:56
 Złoto 2040,30 $ uncja  0,77% 20:56

Dziękujemy za wysłane grafiki.