• <

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.

Strona główna Stocznie, offshore Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.
Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd. - GospodarkaMorska.pl

mb

19.02.2020 Źródło: własne

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym świecie...

Ro Vision - nowoczesny Life Fish Carrier

Life Fish Carrier Ro vision jest transportowcem służącym do przewozu żywych ryb. Został zbudowany dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy  według standardów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO i ostatecznie doposażony w stoczni Larnes Mek. Verksted AS.  

"Ro Vision" został zwodowany 14 sierpnia 2019 roku i opuścił Marine Projects Ltd. 6 września 2019 roku na holu holownika "Serval". Jednostka ma długość 84,20 metrów, szerokość 15,50 metrów; wysokość boczną 8,00 metrów; zbiorniki na ryby o pojemności 3500 m3; pomieszczenie załogowa dla 12 osób (10 kabin). Posiada napęd spalinowo-elektryczny, 1 1 śrubę nastawną w dyszy i 2 stery strumieniowe.

Jest to ósmy statek zbudowany we współpracy ze stocznią Larsnes Mek. Verksted, a szósty Live Fish Carrier.

Cap Arkona - jednostka potrójnego przeznaczenia

Marine Projects Ltd. przekazało swojemu klientowi - australijskiemu armatorowi Austal Fisheries Pty Ltd. - częściowo wyposażoną jednostkę potrójnego przeznaczenia haczykowiec/trawler/poławiacz skorupiaków (longliner/trawler/potter). Jednostka została zbudowana według przepisów BV dla klasy +1A ICE - IC, Fishing vessel, EO, RP.  Po przeholowaniu do Norwegii trawler został wyposażony w stoczni Båtbygg AS z Raudeberg.

Cap Arkona ma 66,90 m długości, 15,00 m szerokości i 6,26 m wysokości bocznej. Została wyposażona w dwa silniki spalinowe i ładownie chłodzącą o pojemności 1 150 m3. Może na nim pracować 40-osobowa załoga.

M/V Zephyr - Klasa sama w sobie

M/V Zephyr to zbudowana i częściowo wyposażony statek rybacki stworzona na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach. Jego doposażanie dokończyła norweska stocznia  Larsnes Mek. Verksted AS.

Trawler Zephyr ma 75,40 m długości, 15 m szerokości i 6,30 m wysokości bocznej. Wyposażony jest w 12 zbiorników RSW o pojemności 2 500 m3. Moc napędu jednostki to 6 960 kW (Wärsilä 12V33). Na jej pokładzie będzie pracowała 14-osobowa załoga.

Życzymy stoczni Marine Project Ltd. owocnego 2020 roku!

Źródło:
własne
 Ropa brent 42,74 $ baryłka  -1,22% 09:59
 Cyna 17080,00 $ tona -2,15% 10 lip
 Cynk 2145,00 $ tona 0,61% 10 lip
 Aluminium 1639,00 $ tona -1,21% 10 lip
 Pallad 2012,20 $ uncja  0,76% 09:57
 Platyna 854,70 $ uncja  1,57% 09:58
 Srebro 19,45 $ uncja  1,94% 09:59
 Złoto 1808,55 $ uncja  0,39% 09:58

Dziękujemy za wysłane grafiki.