Bureau Veritas (BV), światowy lider w testowaniu, inspekcji i certyfikacji, przyznał klasyfikację Bergen Tankers Bergen LNG, pierwszemu bunkrownikowi LNG (LBV) działającemu w Norwegii.
Statek powstał w wyniku przebudowy tankowca Oslo Tank na potrzeby transportu LNG zamiast konwencjonalnych płynnych paliw żeglugowych. Bergen LNG będzie obsługiwane przez Gasnor (Shell) w rejonie Bergen i na zachodnim wybrzeżu Norwegii w celu zaopatrywania statków pasażerskich napędzanych LNG, obsługiwanych przez Hurtigruten i Kystruten.
Przebudowa miała miejsce w Westcon Shipyards we Florø. BV wspiera właścicieli i projektantów od początku projektu, aby zapewnić, że przebudowa zostanie przeprowadzona zgodnie z wymogami Międzynarodowego Kodeksu Gazowców (Kodeksu IGC), zwłaszcza w odniesieniu do stabilności i bezpieczeństwa nawigacji. BV pełni kluczową rolę w zaangażowaniu państwa bandery. Aby wesprzeć efektywny proces konwersji, skandynawski zespół zatwierdzający plan przyspieszył proces weryfikacji części krytycznych projektu.
Gijsbert de Jong, dyrektor naczelny Marine w regionie skandynawskim Bureau Veritas, oznajmił: „W ciągu ostatnich lat zdobyliśmy duże doświadczenie przy projektach konwersji w regionie skandynawskim. Nasze możliwości zatwierdzania planów lokalnych oraz doświadczony zespół geodetów są naszym atutem. Pod tym względem projekt Bergen LNG wyróżnia się w swojej złożoności technicznej”- oznajmił Gijsbert de Jong, dyrektor naczelny Marine w regionie skandynawskim Bureau Veritas.
„Firma BV była ważnym partnerem w tym rozległym i wymagającym projekcie - najpierw w fazie projektowania w celu określenia ram regulacyjnych, a później podczas działań w stoczni. Norweski zespół BV był dla nas wsparciem podczas realizacji projektu, wykazał się elastycznością, gdy plany wymagały zmiany” - Ingemar Tønder Presthus, kierownik w Bergen Tankers, skomentował.
Bureau Veritas jest zaufanym partnerem zapewniającym bezpieczeństwo i zgodność środowiskową dla szerokiej gamy typów statków. Dedykowane zasady i narzędzia BV nieustannie ewoluują, wspierając pracę nad poprawą wydajności statków.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek