• <
KONGSBERG_2023

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Safe Co Ltd (foto, wideo)

ew

20.02.2020 12:59 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Safe Co Ltd (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Safe Co Ltd (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. istnieje od 1995 roku. Stocznia działa aktywnie i ekspansywnie zarówno w kraju, jak i poza jego granicami (posiada przedstawicielstwa we Francji i Niemczech). Jest spółką całkowicie prywatną, stworzoną przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore, a także w budowie konstrukcji stalowych mostów, w konstrukcjach dla przemysłu chemicznego, petrochemicznego oraz instalacji w elektrowniach. Ostatni rok, stocznia zaczęła z pełnym portfelem zamówień. Prezentujemy najważniejsze projekty, które w 2019 r. dołączyły do jej portfolio.

Udany start roku

Stocznia SAFE zaczęła rok 2019 z pełnym portfelem zamówień. Gdańskie przedsiębiorstwo budowało sześć statków jednocześnie. Szczegółowe dane na temat tych jednostek można znaleźć TUTAJ.

Wodowanie statku dla Norwegów

W marcu, w stoczni SAFE odbyło się wodowanie prototypowej jednostki Saihaust. Tzw. fish process vessel powstawał na zamówienie Fitjar Mekaniske Verksted AS. Prototypowa jednostka ma 49,7 m długości i 11 m szerokości. Statek-przetwórnia, służący także do transportu świeżej ryby na niewielkie odległości, został wyposażony m.in. w sześć zbiorników RSW o pojemności 600 m3. Safe wykonał stalowy kadłub i aluminiową sterówkę, dodatkowo zamontował kompletny układ napędowy, systemy rurarskie oraz pomalował jednostkę.

Wielofunkcyjny holownik na zamówienie holenderskiej stoczni

W kwietniu ubiegłego roku, stocznia zwodowała jednostkę Isle of Jura. Ten częściowo wyposażony, wielofunkcyjny holownik powstawał na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld z Holandii.

Isle of Jura to jednostka typu RSV (Renewables Service Vessel) 3315 (NB 571795). Oprócz budowy kadłuba, w stoczni Safe zamontowano kompletne układy napędowe i pełne systemy rurarskie. Holownik został także pomalowany. Dokumentację roboczą i model, po modyfikacjach uwzględniających uwagi armatora, w całości wykonało biuro projektowe stoczni Safe, tzw. PR. Budowę jednostki nadzorowało towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas. Holwnik przeznaczony jest m.in. do holowania i kotwiczenia innych jednostek oraz pracy przy montażu konstrukcji morskich.

Rewolucja dla rybołówstwa

Pod koniec kwietnia, zwodowano innowacyjną jednostkę Spes Nova. Częściowo wyposażony trawler rybacki typu twin-rigger powstał na zamówienie stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam. Projekt i wyposażenie statku były zgodne z zasadami zrównoważonego rybołówstwa, na które Ekofish Group (armator jednostki), kładzie szczególny nacisk. Odzwierciedlają także wielodyscyplinarne podejście do budowy statku – wykorzystano tu doświadczenie stoczni Safe, Damen Maaskant Shipyards Stellendam oraz biura projektowego Vripack, które na co dzień zajmuje się projektowaniem jachtów. Tak powstała hybrydowa jednostka z napędem spalinowo-elektrycznym. Stanowią go trzy identyczne zespoły prądotwórcze Caterpillar z silnikiem wysokoprężnym, połączone z systemem zarządzania energią z akumulatorów. Trawler może wykorzystywać baterie zarówno w tracie wykonywania krótkoterminowych zadań na morzu, jak i podczas postojów w portach, co ograniczy zużycie paliwa i emisję CO2. Rozwiązanie to jest innowacyjne w branży rybackiej. 

Warto dodać, że w lipcu odbyło się wodowanie drugiego częściowo wyposażonego trawlera tego typu dla Ekofish Grou. Więcej na ten temat TUTAJ

Położenie stępki pod budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego

W lipcu, stocznia rozpoczęła budowę w pełni wyposażonego statku rybackiego dla norweskiej firmy Granli Fiskeri AS. Nowoczesna jednostka, która otrzyma imię MS Slettenberg, ma być gotowa w tym roku. To kolejny w pełni wyposażony statek na własne konto stoczni Safe. Statek będzie miał 28 m długości i 10 m szerokości. Zostanie przystosowany do połowów m.in. za pomocą włoków dennych.

Zakończenie roku kolejnym wodowaniem

Stocznia Safe nie zwolniła tempa prac do samego końca roku. W grudniu odbyło się wodowanie nowoczesnego holownika typu Shoalbuster 3209 o numerze budowy YN 571810 dla Stoczni Damen Shipyard Hardinxveld. Częściowo wyposażony i kompletnie wymalowany kadłub zbudowano pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV. Holownik ma 32 metry długości i jest przeznaczony do takich operacji, jak holowanie, cumowanie, pchanie, obsługa kotwic i wsparcie pogłębiania.

 

W specjalnym materiale przygotowaliśmy filmowe podsumowanie roku 2019 w stoczni Safe. Wideo dostępne jest pod artykułem.  

 

 

 

 

 

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.