Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek 20 czerwca w stoczni Safe. To pierwszy z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
Kadłub budowany jest dla stoczni Damen Hardinxveld, typ to holownik, Multicat 3313 budowy YN 571830.
– Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena, natomiast model statku i dokumentacja robocza przez biuro projektowe Safe – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe.
Kadłub statku jest częściowo wyposażony, m.in. w systemy rurociągów, zamontowano także kompletny układ napędowy. Na statku wykonano całkowitą konserwację.
– Na koniec czerwca holownik zostanie przekazany do klienta do końcowego wyposażenia. Statek był budowany pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV – dodaje Łuczak.
Stocznia Safe obecnie buduje jeszcze dwa siostrzane kadłuby, które zostaną dostarczone dla klienta do końca roku.
Podstawowe wymiary - holownik typ Multicat 3313, numer budowy 571830:
długość - 32,8 m
szerokość - 12,5 m
zanurzenie - 2,17 m
O stoczni Safe
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów