Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek 20 czerwca w stoczni Safe. To pierwszy z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
Kadłub budowany jest dla stoczni Damen Hardinxveld, typ to holownik, Multicat 3313 budowy YN 571830.
– Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena, natomiast model statku i dokumentacja robocza przez biuro projektowe Safe – mówi Andrzej Łuczak, dyrektor techniczno-handlowy stoczni Safe.
Kadłub statku jest częściowo wyposażony, m.in. w systemy rurociągów, zamontowano także kompletny układ napędowy. Na statku wykonano całkowitą konserwację.
– Na koniec czerwca holownik zostanie przekazany do klienta do końcowego wyposażenia. Statek był budowany pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV – dodaje Łuczak.
Stocznia Safe obecnie buduje jeszcze dwa siostrzane kadłuby, które zostaną dostarczone dla klienta do końca roku.
Podstawowe wymiary - holownik typ Multicat 3313, numer budowy 571830:
długość - 32,8 m
szerokość - 12,5 m
zanurzenie - 2,17 m
O stoczni Safe
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth