PMK
Spółka macierzysta Eesti Gaas (wiodąca firma energetyczna w Estonii) i grupą Damen Shipyards została podpisały umowę pod budowę pierwszej z serii krótkodystansowych bunkierek LNG do eksploatacji na Morzu Bałtyckim. Statek klasy LGC 6000 LNG, który ma zostać dostarczony we wrześniu 2020 roku przyspieszy szersze stosowanie LNG jako czystszego paliwa alternatywnego na północno-wschodnim Morzu Bałtyckim, zapewniając po raz pierwszy mobilną i wydajną usługę dystrybucji tego paliwa ze statku na statek.
100-metrowy statek zostanie wybudowany w stoczni Damen Yichang w Chinach i będzie przewoził 6000 m3 LNG w dwóch zbiornikach typu C w temperaturze -163 ° C. Wydajne bunkrowanie jest szczególnie ważne dla statków pasażerskich, RoRo i RoPax, gdzie szybki czas postoju jest niezbędne dla zapewnienia dobrej obsługi swoim klientom. Obecnie Eesti Gaas tankuje zasilany LNG statek RoPax Megastar ciężarówkami, a potrzebne jest ich aż 11 do jednego tankowania. LGC 6000 LNG będzie w stanie uzupełnić zapasy w jednej, sprawniejszej i znacznie szybszej procedurze, podczas gdy jednostka jest zacumowana czy prowadzi załadunek i rozładunek pasażerów i pojazdów.
Bezpieczeństwo ma oczywiście ogromne znaczenie i leży u podstaw procesu projektowania i budowy zarówno dla klasy statku, jak i procedur bunkrowania. LGC 6000 LNG został tak zaprojektowany, aby spełnić wymagania certyfikatu ICE klasy 1A. Dwupaliwowy układ napędowy będzie używany do zarządzania gazem wyładowczym (BOG) w połączeniu z palnikiem gazowym, a wnętrze statku będzie zapewniać wysokiej jakości zakwaterowanie dla jej załogi.
- Nowy statek pomoże nam znacznie zbliżyć się do czystego i wolnego od zanieczyszczeń Morza Bałtyckiego - powiedział Ain Hanschmidt, przewodniczący rady nadzorczej Eesti Gaas. - Wraz z wprowadzeniem pierwszego LGG 6000 LNG zaplanowanego na 2020 rok, operatorzy statków w regionie mogą teraz rozważyć przyjęcie systemów napędowych LNG na swoich nowych i istniejących statkach, przekonani, że mogą one uzyskać dostęp do szybkich i wydajnych usług bunkrowania. Z niecierpliwością oczekujemy, że będzie obsługiwać coraz większą liczbę statków wykorzystujących LNG jako paliwo żeglugowe, a tym samym znacznie zmniejszając emisję CO2, NOx, Sox.
- Jesteśmy zaszczyceni wiarą, którą Eesti Gaas włożył w naszą firmę - dodał Peter Anssems, kierownik sprzedaży w Europie Wschodniej w Damen. - Będzie to pierwszy statek do tankowania LNG zbudowany przez Damen Shipyards Gorinchem BV. Zapewnimy, że ten najnowocześniejszy statek zostanie zaprojektowany i zbudowany zgodnie z najwyższymi standardami i przyczyni się do sukcesu Eesti Gaas, Infortar AS i regionu Morza Bałtyckiego jako całości.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów