W gdańskiej stoczni Safe zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego dla stoczni Damen Maaskant. W pierwszym tygodniu maja statek zostanie przeholowany do Holandii w celu wykonania końcowego wyposażenia i przekazania ostatecznemu klientowi.
Operacja wodowania odbyła się dwuetapowo. Najpierw przy pomocy siłowników hydraulicznych jednostka została nasunięta na stalowy ponton pływający. Za tą cześć operacji odpowiedzialna była firma Elpo. Następnie wodowanie odbyło się przy pomocy dwóch, największych w Polsce dźwigów pływających - dźwigu Maja należącego do Polskiego Ratownictwa Okrętowego oraz dźwigu Conrad Consul należącego do stoczni Marine Projects.
- Zwodowana jednostka to Beam Trawler BT3808. Jest to pierwszy z dwóch siostrzanych kadłubów zamówionych przez Damena o numerze YN629. Wodowanie drugiego, o numerze YN 630 planujemy na maj - infamuje Andrzej Łuczak ze stoczni Safe.
Statek ma długość 37,95 m i szerokość 8,5m. Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena, dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe.
Kadłub statku jest częściowo wyposażony, miedzy innymi w systemy rurociągów oraz kompletny układ napędowy. Poszycie statku i zbiorniki są pomalowane. Statek jest budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Stocznia działa aktywnie w kraju i zagranicą. Współpracuje z kontrahentami z Francji, Niemiec, Holandii, Norwegii, Danii, Islandii. Zajmuje się m.in. budową w pełni wyposażonych statków, kadłubów, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries