• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Kolejny prom dla BC Ferries wypłynął z Gdańska do Kanady

pc

13.02.2017 21:54 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Kolejny prom dla BC Ferries wypłynął z Gdańska do Kanady

Partnerzy portalu

Kolejny prom dla BC Ferries wypłynął z Gdańska do Kanady - GospodarkaMorska.pl

Salish Eagle gotowy. Druga jednostka dla kanadyjskiego armatora w sobotę opuściła gdański port. Ekologiczny pasażersko-samochodowy prom ma do pokonania 10 440 mil morskich.

Salish Eagle to siostrzana jednostka promu Salish Orca – pierwszego, jaki powstał w Gdańsku dla armatora BC Ferries. Podróż do Kolumbii Brytyjskiej ma zająć mu do 55 dni, w zależności od warunków pogodowych. Jednostka będzie płynęła przez Bałtyk, następnie Kanał Angielski i Atlantyk, by po przekroczeniu Kanału Panamskiego poruszać się wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej prosto do Kanady.

Na trasie Salish Eagle zatrzyma się dwa razy na tankowanie paliwa: w Sanata Cruz na Wyspach Kanaryjskich oraz w Panama City w Panamie. Na jego górnym pokładzie tymczasowo zainstalowane są zbiorniki, które zwiększają ilość bunkru, jaki może przyjąć prom.

Podobnie jak w przypadku promu Salish Orca, i drugą z kolei jednostkę z napędem LNG armator odbierze w  Kolumbii Brytyjskiej. Aby dostarczyć ją na czas i zgodnie z obowiązującymi normami, stocznia Remontowa Shipbuilding wynajęła firmę Redwise Maritime Services BV.

Salish Eagle powstał w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting. Za wyposażeniu promu odpowiadają polskie firmy: Remontowa LNG Systems we współpracy z firmą Wärtsilä (zbiornik gazu LNG), Remontowa Hydraulic Systems (wodoszczelne drzwi), Remontowa Electrical Solutions (rozdzielnice i pulpity), Remomonotwa Lightning Technologies (oświetlenie LED), Techwind (windy osobowe), FAMOS (meble i wyposażenie wnętrz), Bohamet (okna i iluminatory).

Jednostka może być zasilana gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jej całkowita wysokość to 6,637 m. Dwustronny prom może zabrać na pokład 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych.

Salish Eagle to drugi z trzech promów klasy „Salish” zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding przez największego operatora promowego w Ameryce Północnej. Jego wartość kontraktowa to ponad 50 mln USD.

Salish Orca, pierwszy prom dla BC Ferries, wypłynęła z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej w listopadzie ubiegłego roku. Pływa na linii łączącej miejscowości Comox i Powell River.


Salish Eagle w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480                                                                                                             miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150                                                                                                                              pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.