Bureau Veritas, jedno z wiodących towarzystw klasyfikacyjnych, opublikowało pierwszy własny zestaw zasad klasyfikacyjnych dla statków napędzanych wodorem.
Opublikowane przez Bureau Veritas przepisy ustanawiają wymagania techniczne w zakresie bezpiecznego bunkrowania, magazynowania, przygotowania, dystrybucji i stosowania wodoru jako paliwa do jednostek pływających. Obejmują także systemy monitorowania i kontroli oraz środki bezpieczeństwa w przypadku wycieku, pożaru lub eksplozji paliwa. Znalazły się w nich także zapisy dotyczące wentylacji, odpowietrzania, detekcji gazów i oparów czy redukcji ciśnienia w zbiornikach.
Zestaw przepisów dotyczy nie tylko jednostek, które już są napędzane wodorem, ale także tych, które zostały zaprojektowane i zbudowane w taki sposób, by w przyszłości móc wykorzystywać to paliwo po niewielkich zmianach konfiguracyjnych.
– Celem tych nowych przepisów jest zapewnienie niezbędnej przejrzystości, aby wesprzeć pionierów branży w wykorzystaniu potencjału wodoru w celu osiągnięcia bardziej zrównoważonej żeglugi – komentował Laurent Leblanc, starszy wiceprezes ds. technicznych i operacyjnych w Bureau Veritas Marine & Offshore. – Wodór stanowi kluczowy punkt zwrotny w technologii, oferując potencjalne paliwo o zerowej emisji dwutlenku węgla na drodze do dekarbonizacji. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z armatorami, stoczniami, twórcami technologii i naszymi kolegami z całej Grupy BV, aby kształtować te zasady i pisać nowy rozdział w historii.
Bureau Veritas podaje, że w chwili obecnej współpracuje przy około 10 projektach związanych z wykorzystaniem wodoru jako paliwa, w tym paliwa głównego, ale także pomocniczego.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth