PMK
O tegoroczną nagrodę KNVTS Ship of the Year (statek roku) konkurują trzy bardzo różne statki: super jacht Bravo Eugenia, pogłębiarka DC Orisant i statek żeglugi śródlądowej Sendo Liner. Co czyni te statki wyjątkowymi możemy zobaczyć w oficjalnych filmach wydanych przez Maritime Awards Foundation.
Zwycięzca nagrody KNVTS Ship of the Year zostanie ogłoszony podczas gali Maritime Awards, która odbędzie się 4 listopada w Rijswijk w Holandii. W ten wyjątkowy wieczór zostaną wręczone także cztery inne nagrody morskie: Maritime Innovation Award (innowacja roku), Maritime Designer Award (projektant roku), Maritime KVNR Shipping Award oraz Royal Netherlands Navy Van Hengel-Spengler Award.
Bravo Eugenia
Jacht motorowy Bravo Eugenia został zaprojektowany i zbudowany przez Oceanco w Alblasserdam w Holandii. Ten 109-metrowy luksusowy jacht ma elegancki wygląd i tonaż brutto 3418, który jest niski, biorąc pod uwagę jachty o podobnej wielkości. Statek wyposażony jest w hybrydowy napęd dieslowo-elektryczny składający się z silnika wysokoprężnego i silnika elektrycznego na skrzyni biegów o podwójnej mocy. Może pływać tylko na silniku elektrycznym, umożliwiając żeglugę bezemisyjną. Jacht jest również wyposażony w system odzyskiwania ciepła odpadowego. Ciepło z silników jest wykorzystywane do kotłów na gorącą wodę i klimatyzacji oraz do ogrzewania basenu i jacuzzi.
DC Orisant
Pogłębiarka DC Orisant została zaprojektowana i zbudowana przez Royal IHC dla firmy Reimerswaal. Jednostka została skonfigurowana do pogłębiania kruszyw morskich dla branży budowlanej. Jednak dzięki funkcji DP2 statek może być również wykorzystywana do regularnych projektów pogłębiania i zadań wsparcia na morzu. Wszystkie napędy, pompy pogłębiarskie i instalacje rozładowujące są napędzane silnikiem diesla, aby zoptymalizować wydajność i zmniejszyć emisje. Jest to pierwsza pogłębiarka spalinowo-elektryczna na rynku. Aby zadokować statek w miejscach rozładunku bez nabrzeża, statek jest wyposażony w dwa zaczepy. Wszystkie urządzenia na pokładzie można kontrolować, konserwować, naprawiać lub wymieniać w bezpieczny i łatwy sposób.
Sendo Liner
Kontenerowiec śródlądowy Sendo Liner został zaprojektowany przez Sendo Shipping i zbudowany przez Concordia Damen Shipbuilding BV w Werkendam w Holandii. W projekcie skoncentrowano się na wydajności i ochronie środowiska. Układ napędowy i kadłub statku zostały zoptymalizowane po długofalowej kampanii pomiarowej na podobnym statku. Rezultatem jest koncepcja podwójnej śruby z napędem elektrycznym napędzanej dwoma generatorami, wspieranymi przez akumulator do dostarczania szczytowej mocy. Statek może pomieścić czternaście rzędów kontenerów w przeciwieństwie do normalnych trzynastu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny