• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Znamy jednostki nominowane do statku roku KNVTS

PMK

03.11.2019 19:37 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Znamy jednostki nominowane do statku roku KNVTS
Znamy jednostki nominowane do statku roku KNVTS - GospodarkaMorska.pl

O tegoroczną nagrodę KNVTS Ship of the Year (statek roku) konkurują trzy bardzo różne statki: super jacht Bravo Eugenia, pogłębiarka DC Orisant i statek żeglugi śródlądowej Sendo Liner. Co czyni te statki wyjątkowymi możemy zobaczyć w oficjalnych filmach wydanych przez Maritime Awards Foundation.

Zwycięzca nagrody KNVTS Ship of the Year zostanie ogłoszony podczas gali Maritime Awards, która odbędzie się 4 listopada w Rijswijk w Holandii. W ten wyjątkowy wieczór zostaną wręczone także cztery inne nagrody morskie: Maritime Innovation Award (innowacja roku), Maritime Designer Award (projektant roku), Maritime KVNR Shipping Award oraz Royal Netherlands Navy Van Hengel-Spengler Award.

Bravo Eugenia


Jacht motorowy Bravo Eugenia został zaprojektowany i zbudowany przez Oceanco w Alblasserdam w Holandii. Ten 109-metrowy luksusowy jacht ma elegancki wygląd i tonaż brutto 3418, który jest niski, biorąc pod uwagę jachty o podobnej wielkości. Statek wyposażony jest w hybrydowy napęd dieslowo-elektryczny składający się z silnika wysokoprężnego i silnika elektrycznego na skrzyni biegów o podwójnej mocy. Może pływać tylko na silniku elektrycznym, umożliwiając żeglugę bezemisyjną. Jacht jest również wyposażony w system odzyskiwania ciepła odpadowego. Ciepło z silników jest wykorzystywane do kotłów na gorącą wodę i klimatyzacji oraz do ogrzewania basenu i jacuzzi.

DC Orisant

Pogłębiarka DC Orisant została zaprojektowana i zbudowana przez Royal IHC dla firmy Reimerswaal. Jednostka została skonfigurowana do pogłębiania kruszyw morskich dla branży budowlanej. Jednak dzięki funkcji DP2 statek może być również wykorzystywana do regularnych projektów pogłębiania i zadań wsparcia na morzu. Wszystkie napędy, pompy pogłębiarskie i instalacje rozładowujące są napędzane silnikiem diesla, aby zoptymalizować wydajność i zmniejszyć emisje. Jest to pierwsza pogłębiarka spalinowo-elektryczna na rynku. Aby zadokować statek w miejscach rozładunku bez nabrzeża, statek jest wyposażony w dwa zaczepy. Wszystkie urządzenia na pokładzie można kontrolować, konserwować, naprawiać lub wymieniać w bezpieczny i łatwy sposób.

Sendo Liner


Kontenerowiec śródlądowy Sendo Liner został zaprojektowany przez Sendo Shipping i zbudowany przez Concordia Damen Shipbuilding BV w Werkendam w Holandii. W projekcie skoncentrowano się na wydajności i ochronie środowiska. Układ napędowy i kadłub statku zostały zoptymalizowane po długofalowej kampanii pomiarowej na podobnym statku. Rezultatem jest koncepcja podwójnej śruby z napędem elektrycznym napędzanej dwoma generatorami, wspieranymi przez akumulator do dostarczania szczytowej mocy. Statek może pomieścić czternaście rzędów kontenerów w przeciwieństwie do normalnych trzynastu.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35101,00 $ tona 1,01% 23 lip
 Cynk 2944,00 $ tona 0,82% 23 lip
 Aluminium 2492,00 $ tona 1,76% 23 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.