W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat.
Jednostka Apatyth została zadokowana w największym doku stoczni (dok nr 5), gdzie przechodzi remont pośredni. Jest to największa jednostka z floty armatora o długości przekraczającej 167m i DWT 24086mts. Planowany pobyt w doku to około dziewięć dni.
Jednocześnie trwają remonty pozostałych jednostek, w tym statku Fast Jef belgijskiego armatora FAST LINES NV, który przechodzi u nas kolejny remont klasowy.
- To kolejny stały klient "Gryfii". Tym razem, poza standardowymi pracami wynikającymi z przepisów klasowych, największe zlecenie na tej jednostce stanowi instalacja systemu uzdatniania wód balastowych metodą elektrochlorowania wody - poinformowała stocznia "Gryfia".
Producentem tego wymagającego systemu jest światowy lider dla tego typu instalacji – firma ERMA FIRST. Jednostka Wadden 3, zadokowana w doku nr 3, należąca do holenderskiego armatora BOSKALIS BV, jest statkiem specjalistycznym typu szalanda.
- Oznacza to, że jej kadłub ma możliwość rozsunięcia się na boki, aby wysypać z przestrzeni ładunkowej urobek ówcześnie załadowany przez koparkę lub podajnik. Zakres remontu jednostki w dużej mierze dotyczy prac kadłubowych oraz innych prac wyposażeniowo ślusarskich w kabinach i na mostku - przekazuje nam szczecińska "Gryfia".
Dwie kolejne jednostki należą do stałego armatora stoczni Vertom Bereederungs GmbH & Co. KG z Niemiec.
- Zakres prac na pierwszej jednostce Baumaiden w doku nr 7 dotyczy głównie prac kadłubowych, w tym wymiana stali w ilości ok. 60 ton. Druga jednostka Proud zacumowana przy nabrzeżu gdyńskim przechodzi montaż systemu BWTS, firmy Alfa Laval - podała stocznia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów