Budowa doku pływającego o nośności 27 tys. ton dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" trwa pełną parą w Stoczni Szczecińskiej "Wulkan", która jest głównym wykonawcą kontraktu. Stoczniowcy rozpoczęli montaż pierwszej ściany wzdłużnika w płaszczyźnie symetrii doku. Zobacz zdjęcia z aktualnych prac.
Dok pływający ma być największym zleceniem w historii szczecińskiej "Gryfii". To inwestycja w wymiarach to 235,6 m długości całkowitej, 213,1 m długości podporowej, 47,3 m szerokości zewnętrznej i 38 m szerokości wewnętrznej. Jego ciężar szacowany jest na ok. 10 tysięcy ton stali.
- To będzie największy dok na Morzu Bałtyckim, większy jest tylko na Morzu Północnym, a w sumie na półkuli północnej takich doków jest tylko cztery. On zapewni nam przetrwanie i konkurencję na dobre 30 lat. Podobnej skali inwestycja ostatnio miała miejsce 30 lat temu, mowa o doku numer 5 - mówił Krzysztof Zaremba, prezes MSR "Gryfia" GospodarceMorskiej.pl.
Prognozy mówią, że po zakończeniu tej inwestycji, przychody "Gryfii" mogą zwiększyć się aż o połowę, a podobnego rozmachu inwestycja ostatnio miała miejsce 30 lat temu. Dok będzie mieścił się przy nabrzeżu Gdyńskim, naprzeciwko Stoczni Szczecińskiej. Samo nabrzeże ma być przedłużone 60-metrowym pirsem.
CZYTAJ: Prezes stoczni Gryfia: „Po latach zapóźnień, wyszliśmy na prostą” [ROZMOWA]
Przypomnijmy, że cięcie blach do budowy doku pływającego dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" S.A. w Szczecinie rozpoczęło się 22 września. Inwestorem w projekcie jest Fundusz Rozwoju Spółek S.A., który jest właścicielem zarówno "Gryfii", jak i stoczni "Wulkan". natomiast nadzór klasyfikacyjny prowadzi Polski Rejestr Statków S.A.
Podstawowe dane techniczne doku:

Fot. Westcon Design
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów